Nut afgebroken demper/muffler

Voor al je technische vragen over je TL
spirit_69

Nut afgebroken demper/muffler

Berichtdoor spirit_69 » 28 mar 2017, 09:00

Had goedkoop een niet gekeurde tweedehands demperset gekocht van Sebring, er op gezet maar bij monteren brak een van de vier moeren af (van de orginele dempers) met een stuk draadeind....Dus nu kan ik de orginele demper alleen nog vastzetten met drie van de vier moeren. Niet handig.

Iemand anders al eens meegemaakt, en kan ik die uitboren en dan draad tappen en een m8 bout er door draaien? Of is de demper constructie niet gemaakt om dit op deze manier op te lossen? Want dan rest mij weinig meer dan op zoek te gaan naar een linker demper...

Moet die nieuwe dempers (althans, dempen doen ze weinig) er toch af hebben als ik richting duitsland of zwitserland tuf...

grt

Frank

Rinidpp
Contacteer:

Re: Nut afgebroken demper/muffler

Berichtdoor Rinidpp » 28 mar 2017, 10:09

Hoi Frank,

Enige wat ik zeggen kan is dat in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië, ik totaal geen problemen heb gehad met mijn Boss dempers, zonder DB-killer. Heb ze natuurlijk wel bij me, mocht het nodig zijn. In de totaal 4500km verleden jaar totaal geen problemen ondervonden met mijn lawaaierige meisie!

Suc6 met de reparatie.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 28 mar 2017, 15:30

Voorzichtig uitboren, resten van het draadeinde verwijderen en er een nieuwe inzetten.
Als bij het boren de binnendraad beschadigd is, verder uitboren, stalen draadbus indraaien en een nieuw draadeinde (zelfde diam. als origineel) plaatsen.

Groeten

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 29 mar 2017, 09:44

Drie bouten werkt ook prima. heb ik zelf ook bij een originele uitlaat en die twee keer in het jaar dat de standaard pijpen er op gaan gaat dat prima met drie bouten :)

spirit_69

Berichtdoor spirit_69 » 29 mar 2017, 18:16

perfect, bedankt voor de feedback allen! Uitboren kan dus zonder probleem, als ik mij verveel volgende winter. En met 3 bouten gaat prima :)

Thanks!!

Frank

Terug naar “TL Techniek”