Connectors kabelboom onder kuipdelen

Voor al je technische vragen over je TL
SanderZ

Connectors kabelboom onder kuipdelen

Berichtdoor SanderZ » 18 feb 2017, 18:04

Tl forummers, ik ervaar dat de connectors onder de kuipdelen bij mij ingepakt waren met meters tape.
Dit verwijderd en netjes schoon gemaakt. Ik wil dit netjes ordenen en bossen.
Maar kan iemand mij vertellen of deze connectors gewoon onbeschermd onder de kuipdelen zitten of dat hier origineel iets qua bescherming overheen gezeten heeft ?

Als iemand tips heeft, om dit netjes te beschermen, ik houd me aanbevolen !

Groet Sander

Mike88

Re: Connectors kabelboom onder kuipdelen

Berichtdoor Mike88 » 18 feb 2017, 20:35

Volgens mij zijn ze gewoon 'naakt' zonder poespas..wat contact spray of zuur vrije vaseline in de stekkers spuiten of smeren dat houdt t vocht er mooi uit, voor de rest niks bijzonders zoals ik t me kan herinneren. Ik tape vaak alleen de bekabeling naar de stekkers toe wel eens wat beter in.
EVIL TWIN SUPERBIKE

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 19 feb 2017, 11:10

Wat Mike zegt.
Over de connectors zit niets heen van origine. Er kan wel wat spul aan de binnenkant van de connectors gedaan worden om vocht buiten te houden.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 19 feb 2017, 12:47

Zoals al geopperd, zuurvrije vaseline in de stekkerverbinding spuiten of smeren. Contactspray doet wonderen, echter op de lange termijn zal ook dit de connectoren aantasten, er zit een middeltje doorheen om te reiningen, dat middeltje stopt niet zo maar. De vaseline zorgt ervoor dat er totaal geen vocht bij kan komen, dan ook geen corrosie.
Mijn Hayabusa maatje Johan, wil dat de bedrading vast zit. Dat is belangrijk, als bedrading kan verschuiven, ook ergens tussen komen, continu bewegen door trillingen zorgt ook dat de boel op den duur kapot gaat. Mijn TL zit dus vol met tyraps. Een beetje vocht tegen de isolatie van de bedrading mag geen enkele probleem zijn.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 19 feb 2017, 15:43

Ligt er net een beetje aan welke je gebruikt
De bekende K61 van contact chemie staat bol van de zuren. Dus werk heel goed, maar die moet je inderdaad niet laten zitten.
Binnen de kortste keren slaat alles groen uit. Beter is het dan, na gebruik van K61, door te spoelen met isoprhyl alcohol.

Je kunt ook de contact cleaner 390 (ook van contact chemie) Deze is niet zo agressief en is voorzien van oliën waardoor ie ook smeert.
Dit is de opvolger van de bekende Philips SBC390 contact spray. (in mijn ogen de beste van alle) Philips is gestopt met de productie en contact chemie is ermee doorgegaan (gelukkig!)

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 19 feb 2017, 20:33

Hey Marc,

Dat is goed om te weten, ooit ook die contactspray van philips gehad, op en niet te vervangen, ga ik dat van Contact Chemie ook scoren. Reuze handig voor connectoren waar je slecht bij kan komen. Zal het toch altijd met vaseline blijven vol proppen, je hoeft er dan nooit meer naar (om) te kijken.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

SanderZ

Berichtdoor SanderZ » 22 feb 2017, 11:55

Mannen bedankt allemaal, ik ga het netjes ordenen en opbossen met Tyraps.
Ik zal de kabels voorzien van krimpkous zodat deze ook weer netjes en schoon zijn.

Over het insmeren van connectors, hoor je dan weer hele verschillende verhalen.
Een automonteur gaf me ooit aan dat het vocht er ook weer "uit" moet kunnen, waardoor deze vaak aan de achterzijde open zijn.
Maar ja, lijkt me ook dat je moet voorkomen dat het erin komt.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 22 feb 2017, 14:18

Zo is het maar net Sander, probeer maar eens vocht in een connector te krijgen die vol met vaseline zit, 'no way'!

Rini

Terug naar “TL Techniek”