Tailriser TLR

Voor al je technische vragen over je TL
BerTLS

Tailriser TLR

Berichtdoor BerTLS » 17 nov 2016, 16:13

Iemand ervaring met het toepassen van tailrizers op de TLR?
Het gaat hier om die ovale "bussen" waarmee je de onderste buizen van je subframe verlengt.
Ik heb ze er al wel opzitten, maar ik vraag me af hoe anderen het met het zitje aangepakt hebben.
Standaard is deze al te groot waardoor deze lekker in slijt op tank en kuipdeel, maar wanneer je de kont omhoog zet past het zitje er helemaal niet meer tussen.
Het zal er uiteindelijk wel op aan komen dat ik het zitje aan ga passen, maar zoals gezegd ben ik wel benieuwd hoe anderen dit opgelost hebben.

Loki
Contacteer:

Re: Tailriser TLR

Berichtdoor Loki » 17 nov 2016, 19:01

Je kunt de rijhoogte verstelling gebruiken om de achterkant hoger te maken. Dan hoef je het zadel niet aan te passen. En het rijd wat lekkerder..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

BerTLS

Berichtdoor BerTLS » 21 nov 2016, 15:57

Heb een tijdje terug een ring van 3 mm dik tussen de rijhoogte verstelling en het frame geplaatst. Zit nu alleen op het einde van het schroefdraad, dus veel hoger krijg ik hem op die manier niet.
De kont mag van mij echter evengoed nog wel een stuk omhoog.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 22 nov 2016, 00:19

Wat je nog kunt proberen is andere excenters in het frame, voor het scharnierpunt. Alleen win je daar maar 3mm mee.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 22 nov 2016, 08:44

Loki schreef:Wat je nog kunt proberen is andere excenters in het frame, voor het scharnierpunt. Alleen win je daar maar 3mm mee.

Daar zijn ze in de basis nooit voor bedoeld. En ook eigenlijk niet zo geschikt. De brug is ook te kort voor meer dan plus 1

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 22 nov 2016, 08:45

staat een setje op eBay trouwens.

BerTLS

Berichtdoor BerTLS » 22 nov 2016, 11:18

bedoel je de extensions in deze link http://www.ebay.com/itm/2003-suzuki-tl1 ... To&vxp=mtr ?

Heb zelf deze blokjes gemaakt https://www.tlplanet.com/forum/motorcyc ... ew-tl1000r

Reden is overigens dat ik het met mijn lengte van 1,94 wel prettig vind als de motor wat "hoger" is en voor de looks is het ook niet verkeerd.

Wat de rijeigenschappen betreft heb ik verder geen problemen. Afgelopen zomer nog een rondje Zweden-Noorwegen gemaakt van 3500 km zonder een centje pijn.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 22 nov 2016, 14:40

Nee ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Die blokjes stond een setje van te koop.

Verlengde achterbrug doe ik geen uitspraak over. Daar heb ik geen ervaring mee.

De stukken waar Loki het over heeft zijn stukken die je in het frame plaatst om de hoek van je achterbrug aan te passen. Dit is een onderdeel dat kwam bij de racekit. Eigenlijk heb je er op straat niet zo bijzonder veel aan. Mede omdat de standaard brug eigenlijk te kort is.

Maar een goed verstelbare remschakel set zou je misschien ook weer een paar cm geven.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 22 nov 2016, 20:29

Volgens anderen is de +1mm in een TLR frame een goeie mod. Maar het is wel wijs je te verdiepen in wat het doet.

Terug naar “TL Techniek”