TL1000R - stator vervangen + loctite + vloeibare pakking

Voor al je technische vragen over je TL
spirit_69

TL1000R - stator vervangen + loctite + vloeibare pakking

Berichtdoor spirit_69 » 15 sep 2016, 11:31

ff vraagje, vermoedelijk is de stator de oorzaak geweest van twee kapotte regelaar in een week tijd. Nu een nieuwe regelaar gekocht bij Camro, mosfet type dus hopelijk ook daar minder mogelijke problemen door warmte en bij hun ook een nieuwe stator gekocht.
Nu langzaamaan eens inlezen en youtube filmpjes kijken hoe ik dit ga aanpakken. Nu kwam ik echter wat filmpjes tegen van vergelijkbare klussen waar men zowel de stator in de deksel vast zet met loctite alsmede de deksel weer op het blok plaats met loctite.

Twee vragen, adviseren jullie het zelfde te doen (dus zowel de stator als de deksel vastzetten met loctite) en vooral welke loctite.
De familie loctite is wat gegroeid, en rood lijkt mij vragen om problemen als het ooit weer los moet? Blauw of groen? Of helemaal niet?

Ik heb een nieuwe pakking gekocht en een van de tips die ik tegen kwam was om een klein laagje vloeibare pakking op het blok te doen, daar de pakking op te plakken en dan op je gemak de deksel met stator weer terug te plaatsen. Is dat inderdaad een goed idee?

grt

Frank, die langzaamaan probeert al het onderhoud maar zelf te doen op de TLR.

tsjoe007

Re: TL1000R - stator vervangen + loctite + vloeibare pakking

Berichtdoor tsjoe007 » 15 sep 2016, 12:03

Ik heb nooit gehoord vh vastzetten met Locktite, geen enkele variant.
Qua montage heb ik ergens de hint gelezen om enkele losse, lange bouten door de gaten te steken zodat het makkelijker is om het deksel mooi op zijn juiste plaats te manoeuvreren. Als de pasvlakken mooi zuiver en vetvrij gemaakt zijn denk ik dat enkel een nieuwe pakking voldoende is. Maar er zijn hier ongetwijfeld experten die je nog meer tips kunnen bezorgen.

Groeten

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 15 sep 2016, 12:17

Loctite en dergelijke zou ik niet gebruiken op pakkingvlakken. Is nergens voor nodig.
Wat je hooguit zou kunnen doen is een klein drupje op de boutjes welke de stator vastmaakt aan de deksel zelf. Maar zelfs dat is denk ik niet nodig als je de bouten op moment aanhaalt.
Als je de montage van de deksel wat makkelijker wil maken kan je een beetje (lager)vet op het pakkingvlak smeren en dan daar de pakking op ''plakken''.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

spirit_69

Berichtdoor spirit_69 » 15 sep 2016, 12:38

Thanx, die loctite vraag ging ook alleen over de bouten waarmee de stator vastgezet wordt, en eventueel de bouten waarmee de deksel vastgezet wordt. Als ik dat doe, dan zou de "instap" versie van loctite, de blauwe, wel afdoende zijn...

Wilde de vloeibare pakking licht aanbrengen op de pakkingsvlakken (dus niet de loctite), dat zag ik in een of ander handleidingfilmpje maar lagervet werkt dus ook. Gaat er alleen om om dat ding op zijn plek te houden en niet te laten verschuiven.

grt
Frank

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 15 sep 2016, 14:04

Vloeibare pakking gebruik je eigenlijk zelden op de TL. Eigenlijk enkel op de rubber pakking van de kleppendeksels.
Loctite op de bouten van de cover zelf is niet nodig.
Als je loctite gaat gebruiken dan zou ik deze nemen. Dit gebruik ik al jaren en is ideaal spul.

Afbeelding
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 15 sep 2016, 17:24

Is dat een lipstick versie? Gaat dat langer mee?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 15 sep 2016, 20:02

pritt achtige cilinder.

Werkt veel prettiger dan tubes of flacon. Of het echt langer mee gaat kan ik niet zeggen. Ik heb niet laten turven hoeveel boutjes ze er mee vast gezet hebben.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 15 sep 2016, 22:44

Scheelt inderdaad geknoei zoals je vaker hebt met een vloeistof.
Of het langer mee gaat weet ik ook niet. Dit spul is in ieder geval erg gemakkelijk in gebruik. 8)

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 16 sep 2016, 01:56

Qua houdsbaarheid bedoelde ik.. Volgens mij is dat bij een flacoff niet zolang.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 16 sep 2016, 08:51

Loki schreef:Qua houdsbaarheid bedoelde ik.. Volgens mij is dat bij een flacoff niet zolang.

Zolang het in de stick zit gebeurd er niets mee. En daar komt bij dat zo een stick maar een paar euro kost. ;)

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Terug naar “TL Techniek”