Lager aan voorte kettingwiel

Voor al je technische vragen over je TL
vitesse

Lager aan voorte kettingwiel

Berichtdoor vitesse » 02 sep 2016, 10:36

Hallo allen,

Ik heb net een TL 1000 S gekocht en na verdere inspectie na olielek blijkt dat het lager aan het voorste tandwiel de geest heeft gegeven...
Heeft iemand hier dit lager al eens vervangen en zo ja moet het hele blok open?

pedrodetski
Moderator

Re: Lager aan voorte kettingwiel

Berichtdoor pedrodetski » 02 sep 2016, 11:35

vitesse schreef:Hallo allen,

Ik heb net een TL 1000 S gekocht en na verdere inspectie na olielek blijkt dat het lager aan het voorste tandwiel de geest heeft gegeven...
Heeft iemand hier dit lager al eens vervangen en zo ja moet het hele blok open?

Is het lager daadwerkelijk kapot? Of enkel de seal van de uitgaande as?
Als het lager is overleden dan heb je groteren problemen omdat dan het blok gesplitst moet worden.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

vitesse

Berichtdoor vitesse » 03 sep 2016, 08:26

Is het lager daadwerkelijk kapot? Of enkel de seal van de uitgaande as?
Als het lager is overleden dan heb je groteren problemen omdat dan het blok gesplitst moet worden.

Inderdaad, lager is beschadigd en 2 kogels mankeren....ik ga dus het blok moeten openen en hopen dat er verder niets kapot is.(motor start en loopt zonder rare geluiden)

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 03 sep 2016, 09:46

Dat is balen !
Maar, als het blok dan toch volledig open moet kan je het inwendige van de motor eens goed nalopen en perfect reviseren.
De set met pakkingen moet je zowiezo toch al kopen.
Achteraf ben je dan wel zeker dat je een prima motorblok hebt waar je nog jaaaaaren zorgeloos mee kan rijden (als de revisie goed gebeurd is tenminste :roll:
Veel succes.

Groeten

vitesse

Berichtdoor vitesse » 03 sep 2016, 14:11

Dat is balen !
Maar, als het blok dan toch volledig open moet kan je het inwendige van de motor eens goed nalopen en perfect reviseren.
De set met pakkingen moet je zowiezo toch al kopen.
Achteraf ben je dan wel zeker dat je een prima motorblok hebt waar je nog jaaaaaren zorgeloos mee kan rijden (als de revisie goed gebeurd is tenminste :roll:
Veel succes.

Groeten

Ja, nu kan ik tenminste alles opmeten en checken of alles ok is ( blok heeft 55.000km) had enkel gehoopt om dit jaar nog te kunnen rijden...
Eigenlijk wordt het een totaal restauratie : herspuiten, vork reviseren, onderste bout van de achterschokdemper is eruit dus waarschijnlijk frame gescheurd, ik zal fotos posten naargelang de evolutie ;)

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 03 sep 2016, 22:15

Op andere TL sites is heel veel info te vinden over zo'n opbouw. Misschien verstandig daar eerst eens te kijken, kosten wat in kaart brengen. Meestal loopt het snel in de papieren, los van het werk dat erin gaat zitten. Pakkingen ben je sowieso al een boel aan kwijt en de oliepomp vervangen is min of meer een must. Tel daar nog een boel klein spul bij op, misschien nog wat speciaal gereedschap hier en daar en ka-ching!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 04 sep 2016, 00:19

vitesse schreef:Ja, nu kan ik tenminste alles opmeten en checken of alles ok is ( blok heeft 55.000km) had enkel gehoopt om dit jaar nog te kunnen rijden...
Eigenlijk wordt het een totaal restauratie : herspuiten, vork reviseren, onderste bout van de achterschokdemper is eruit dus waarschijnlijk frame gescheurd, ik zal fotos posten naargelang de evolutie ;)

Bijzonder dat je deze weg met deze motor bewandelt, is het doel terug stock of ga je voor een eigen creatie.

vitesse

Berichtdoor vitesse » 08 sep 2016, 22:39

Bijzonder dat je deze weg met deze motor bewandelt, is het doel terug stock of ga je voor een eigen creatie.

Wel, ik denk dat ik een beetje mijn eigen weg zal opgaan : kader, achterbrug, velgen en voorvork poederlakken in "gunmetal)
en een propere montage zal al een heel groot verschil maken. Eigenlijk hou ik wel van het vette twingeluid :D

Evn1000S

Berichtdoor Evn1000S » 27 sep 2016, 15:31

Hoe merk je dat deze lager kapot is? Alleen olie lekkage?

vitesse

Berichtdoor vitesse » 28 sep 2016, 19:18

Olie verlies, stuk van de dichting is verdxenen en er mankeren 2 kogels in het lager...

Terug naar “TL Techniek”