[Update] Leuke bijkomstigheid

Voor al je technische vragen over je TL
Mike88

Re: [Update] Leuke bijkomstigheid

Berichtdoor Mike88 » 08 jul 2016, 10:45

Bedankt voor je kleine testje, heb t vermoeden dat de mijne aan vervanging toe is en dit wordt hem dan!
Heb je nog steeds t gevoel dat de motor lekkerder trekt na monteren van de nieuwe SR? Die vind ik ook wel interessant!
Fijn weekend gents \:D/
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 08 jul 2016, 12:44

Ziet er top uit, alle reden om zo'n regelaar te kopen en te plaatsen. Minder brandstof verbruik, hogere actieradius, beter oppakken/trekken, wat wil je nog meer.
Voor mij gaat deze regelaar er zeker komen, eerst andere investeringen zoals banden e.d. uit rollen, dan de S/R scoren. Had in GB al een uitvoering gevonden voor BPS 69,=, moet ie nog wel verstuurd worden, als dat te complex is, dan in NL aanschaffen.

Hou zeker geen tabellen bij, hoogstens het aantal kilometers die ik op een tank rij, olie moet verwisselen(jaarlijks), bougies, remblokken en de kleppen met bussen.
Verder luister ik ook alleen naar het brommen van m'n meisie, echt een te gekke motor.

Thanks voor de info,

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 08 jul 2016, 12:52

@Mike88 : eerlijk gezegd wel maar dat kan natuurlijk gevoelsmatig zijn. Zou daarom leuk zijn als anderen die deze upgrade doen identieke ervaringen hebben. Het zou sterk zijn indien ik een S/R zou hebben gekocht die buitensporig goed werkt.
Nog wat details /ervaringen qua verbruik misschien :

normaal tot licht verkeer, geen snelweg, geen files, veel schakelwerk, bochtige wegen, quasi nooit in 6de : 1:18 tot (uitzonderlijk) 1:18,6
snelle ritten, snelweg, geen files, weinig schakelwerk, altijd in 5de of 6de, tussen 160 en 240 :-$ : 1:16,5 tot (éénmalig :-" ) 1:15,2

Wat betreft de werking van de nieuwe S/R : na een rit van 150 à 200 km aan de druppellader : na 45 sec op 100% en in onderhoudsmodus \:D/

Dat zijn toch wel mooie resultaten vind ik. Ben dus hartstikke benieuwd naar jullie ervaringen in de toekomst.

Groeten

G33k

Berichtdoor G33k » 08 jul 2016, 14:14

Dat zijn hele nette waarden voor een dikke twin. De Tuono van een maat van me redt met een zéér rustige hand 1 op 10,5 :lol:

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 08 jul 2016, 14:55

Dat lijkt mij ook wel wat.

Misschien kunnen we hier een GroupBuy van maken zodat we wat korting kunnen krijgen. :idea:
Geniet nooit met mate

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 08 jul 2016, 15:30

Een goed idee die groupbuy (al zullen de benzineboeren dit niet graag horen :lol: ) maar ik zou toch minstens even een aantal anderen hun meting/ervaring afwachten. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar tijdens de volledige overhaul vorig jaar heb ik de injectie helemaal gereinigd, vlinders gecoat, TPS netjes afgesteld, gesynct ,... kan natuurlijk dat in combi hiermee dit de resultaten gunstig beïnvloed. Verder geen mods gedaan, geen TRE, wel KN filter en mod tankje carterontluchting (zie apart topic), standaard koppelingsveren,...

Groeten

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 08 jul 2016, 17:59

Group buy group buy \:D/
EVIL TWIN SUPERBIKE

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 08 jul 2016, 21:22

tsjoe007 schreef:Een goed idee die groupbuy (al zullen de benzineboeren dit niet graag horen :lol: ) maar ik zou toch minstens even een aantal anderen hun meting/ervaring afwachten. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar tijdens de volledige overhaul vorig jaar heb ik de injectie helemaal gereinigd, vlinders gecoat, TPS netjes afgesteld, gesynct ,... kan natuurlijk dat in combi hiermee dit de resultaten gunstig beïnvloed. Verder geen mods gedaan, geen TRE, wel KN filter en mod tankje carterontluchting (zie apart topic), standaard koppelingsveren,...

Groeten

Om dat uit te sluiten monteer je even je oude spanningsregelaar en rij je een tank leeg :-"
Geniet nooit met mate

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 08 jul 2016, 22:26

Ja die metingen met de oude S/R heb ik dus hé, vandaar dat ik de verschillen opmerkte ... 8-[

Groeten

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 08 jul 2016, 23:00

Net thuis, zeiknat van de TL afgetakeld. Samen met Busa maatje wezen blerehn. Vanuit Enschede, de 31 op richting Emden. Bij Lingen het gas eraf gehaald. De tandwiel verhouding gewijzigd bij het plaatsen van nieuwe tandwielen en ketting. Nu in notime in zes op vol vermogen. Blijf zelfs bij de Busa in de buurt, wat een power man, ze knorde er over.
Ongeveer 20km voor ik thuis was, stopte het knipperen van de brandstof waarschuwing, brande dus continu. Heen volle pot, daarna 40km over 100km wegen tegen de 140 gereden, toen de 31 weer op, terug naar Enschde, weer vol gas, tot 35km voor thuis, toen begon ze te knipperen, ook de harde regen maakte dat ik het rustig aan moest doen.
uiteindelijk 225km gereden, schat dat er nog 3l in de tank zit, morgen zal ik tanken, kijken wat er bij moet. Benieuwd wat de TL zou doen met een nieuwe S/R.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 08 jul 2016, 23:07

Als ik dat met mijn huidige setup zou doen zou ik waarschijnlijk rond de 1:15 draaien dus benieuwd naar jouw verbruik.

Groeten

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 08 jul 2016, 23:31

Het vergelijken van de fietsen is niet geheel reëel. Er spelen meerdere factoren mee waarbij de settings van de ECU het grootst zijn. Die bepaald uiteindelijk hoe rijk/arm de fiets is afgesteld.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 08 jul 2016, 23:47

Volledig akkoord !
De vraag is echter of anderen die deze upgrade doorvoeren een verschil merken qua verbruik én laadtoestand in vergelijking met hun huidige configuratie.
Indien wél heeft het idd iets met het andere concept vd S/R te maken.
Maar fietsen onderling vergelijken heeft idd niet veel zin.

Groeten

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 09 jul 2016, 11:59

Rij met airbox mod, mooi groot gat. Gipro en PCIII, de laatste is afgesteld door Mile Pajic. Kleppen zijn gesteld, moet alleen nog syncen en TPS afstellen. Verbruik na de PCIII is wel wat beter geworden, ben een stevige rijder, maar kom niet boven de 1:15, echt niet.

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 09 jul 2016, 22:10

Vanmorgen eerst maar eens getankt, moest er 16,5 liter bij gooien, dat was op het nippertje dus. Had 220km gereden op 16,5l. Dat lijkt op 1:13, valt mee, maar als ie naar 1:15 zou kunnen, wordt de actieradius toch weer wat beter.
Vandaag bijna 260km gedaan, met vrouwlief achterop. Lampje stopte ongeveer vijf km voor we terug in Esnchede waren. Denk dat er nog twee liter brandstof aanwezig is, zal het de eerstvolgende keer gelijk bekijken. 260km op 15l brandstof, dat is toch iets beter, maar zou beter moeten kunnen, zeker 180km snelweg, rest 80km wegen. Lijkt een dikke 1:17.

Rini

Terug naar “TL Techniek”