GIPRO w.ATRE

Voor al je technische vragen over je TL
Mike88

Re: GIPRO w.ATRE

Berichtdoor Mike88 » 31 jul 2016, 15:42

Welke TRE mode hanteren jullie eigenlijk met je Gipro? Geen, 4, 5, 6, of 7? Ik heb een 'S en door heel wat gedoe heb ik de Gipro gisteren pas aangesloten.
EVIL TWIN SUPERBIKE

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 31 jul 2016, 17:05

7? Mijne gaat niet hoger dan 6 en daar heb ik em ook op staan.
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 01 aug 2016, 09:12

MalukuMiel schreef:7? Mijne gaat niet hoger dan 6 en daar heb ik em ook op staan.

even uit de handleiding getoverd, dit zijn ze..

4 : 4th Gear Map used when gear box is not in Neutral
Recommended setting for DL1000, B-King, all Cruisers
5 : 5 thGear Map used when gear box is not in Neutral
Recommended setting for GSXR1000, GSX1300R, GSF1250
6 : 6 th Gear Map used when gear box is not in Neutral
Recommended setting for other Suzuki models
7 : Special mode to by-pass 180 km/h top speed limiter
Recommended setting for Suzuki models sold in Japan (e.g. GSX1400)

Dacht zelf ook aan mode 6 hoor, volgens mij kwam ie ook zo geprogrammeerd uit de verpakking en rijd ik daar nu ook mee maar was toch benieuwd naar jullie ervaringen.
Ben bang dat de TRE modes op mijn Duitse 97 met doorgeknipt ECU kabeltje niet werken. Las in een ander topic dat de begrenzing pas vanaf 98er modellen erop zat.
EVIL TWIN SUPERBIKE

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 01 aug 2016, 12:30

Mike88 schreef:
MalukuMiel schreef:7? Mijne gaat niet hoger dan 6 en daar heb ik em ook op staan.

even uit de handleiding getoverd, dit zijn ze..

4 : 4th Gear Map used when gear box is not in Neutral
Recommended setting for DL1000, B-King, all Cruisers
5 : 5 thGear Map used when gear box is not in Neutral
Recommended setting for GSXR1000, GSX1300R, GSF1250
6 : 6 th Gear Map used when gear box is not in Neutral
Recommended setting for other Suzuki models
7 : Special mode to by-pass 180 km/h top speed limiter
Recommended setting for Suzuki models sold in Japan (e.g. GSX1400)

Dacht zelf ook aan mode 6 hoor, volgens mij kwam ie ook zo geprogrammeerd uit de verpakking en rijd ik daar nu ook mee maar was toch benieuwd naar jullie ervaringen.
Ben bang dat de TRE modes op mijn Duitse 97 met doorgeknipt ECU kabeltje niet werken. Las in een ander topic dat de begrenzing pas vanaf 98er modellen erop zat.

Klopt idd. Had ook ff mijn handleiding opgezocht en daar stond het ook in.

Ikzelf heb ook een Duitse import 97-er en ik merkte wel verschil toen ie er eenmaal opzat. Was dat bokken toch wel aardig kwijt. :D
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 01 aug 2016, 12:52

Even andere dempers plaatsen en dan maar even de verschillende modes proberen, het regende gisteren ook ben niet vol op t gas gegaan.Ben benieuwd :badgrin:
EVIL TWIN SUPERBIKE

coen

Berichtdoor coen » 02 aug 2016, 17:17

Ik heb er een binnengekregen uit CHina vorige week, ding was $3,50.
Eerst maar eens goed studie doen voordat hij mijn TLS97 mag aanraken......

Train

Berichtdoor Train » 02 aug 2016, 20:24

Vertrouw ik zo en zo niet die chinameuk als het op electronica aankomt! Zeker niet als het mijn blokje moet aansturen no way maar succes man ik zou gewoon een gipro bestellen!
Keep calm and braaaaaap!! :badgrin:

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 02 aug 2016, 21:29

Gipro nu op standje 5 ingesteld, merk wel dat hij bij rustig cruisen 3000 rpm soepeler rijd!
EVIL TWIN SUPERBIKE

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 02 aug 2016, 22:37

Mike88 schreef:Gipro nu op standje 5 ingesteld, merk wel dat hij bij rustig cruisen 3000 rpm soepeler rijd!

\:D/

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 02 aug 2016, 23:28

Andrew82 schreef:
Mike88 schreef:Gipro nu op standje 5 ingesteld, merk wel dat hij bij rustig cruisen 3000 rpm soepeler rijd!

\:D/

Ik denk ook niet dat je meer moet verwachten van zo'n systeem als de Gipro..ik had persoonlijk wat meer fun factor verwacht maar dat is niet echt overduidelijk te merken. Binnenkort toch eens even aan de box van Peter hangen..niet helemaal tevreden.
Al met al wel een goed apparaatje, die 'valse 6' heb ik nooit meer op de snelweg! :badgrin:
EVIL TWIN SUPERBIKE

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 05 aug 2016, 00:07

Tja het is lastig te beoordelen van acher een scherm maar met een ongeknepen '97 tls zou je toch een behoorlijke fun-factor moeten ervaren. Wat voor motor reed je hiervoor?

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 05 aug 2016, 00:38

Belangrijk puntje voor de box is wel kunnen benoemen wat er waar mis gaat... rijk te arm etc...

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 05 aug 2016, 10:17

Andrew82 schreef:Tja het is lastig te beoordelen van acher een scherm maar met een ongeknepen '97 tls zou je toch een behoorlijke fun-factor moeten ervaren. Wat voor motor reed je hiervoor?

Hiervoor reed ik een 97 Blade 900..een heerlijk strak sturende motor met t 16 inch voorwiel en de lekkere balhoofdhoek maar kreeg zo'n 'ik zit op een windturbine gevoel' op den duur..mag graag n beetje werken op een motor! Ik heb echt t gevoel dat ik ergens wat paarden mis in m'n motor, rijd verder fijn hoor maar het hele brute wat ik vaker lees daar had ik meer van verwacht. Na 6500rpm krijgt ie wel een behoorlijke schop na in z'n power, toch even afstellen binnenkort bij Peter, aansluitend als m'n verzekering de afgelopen schade heeft vergoed een pc3 aanschaffen en de bank op.
EVIL TWIN SUPERBIKE

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 05 aug 2016, 10:24

TLRTwins schreef:Belangrijk puntje voor de box is wel kunnen benoemen wat er waar mis gaat... rijk te arm etc...

Voor mijn gevoel te rijk, bougies kwamen er zwart en vettig uit. Motor ruikt naar peut en knalt als een bezetene bij gas dicht, naar mijn idee het restant aan te veel ingespoten benzine wat ontbrand in de uitlaat.
Ook m'n achterste pakking is aan vervanging toe,dat creëert die klappen ook natuurlijk maar doet ie dat zo vaak uit t niets of heeft ie daar echt n restant aan peut voor nodig.
Tijdens stationair draaien even heel kort een rukje gas geven dan lijkt ie te verzuipen. Klein plofje in t vooronder van m'n blok om uiteindelijk weer stationair te gaan lopen.
Airbox mod plus n K&N filter, kan dan ook juist wel eens teveel lucht krijgen tijdens bijvoorbeeld m'n stationair stikken..
Het principe van de yosh box is, als ik me niet vergis, dat je kunt kiezen uit vooraf bepaalde injectie wijzigingen uit n overzicht gecreëerd door yoshimura adhv de aangebrachte wijzigingen (ander filter, open uitlaten) toch?
Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 05 aug 2016, 10:46

Mike88 schreef:
Andrew82 schreef:Tja het is lastig te beoordelen van acher een scherm maar met een ongeknepen '97 tls zou je toch een behoorlijke fun-factor moeten ervaren. Wat voor motor reed je hiervoor?

Hiervoor reed ik een 97 Blade 900..een heerlijk strak sturende motor met t 16 inch voorwiel en de lekkere balhoofdhoek maar kreeg zo'n 'ik zit op een windturbine gevoel' op den duur..mag graag n beetje werken op een motor! Ik heb echt t gevoel dat ik ergens wat paarden mis in m'n motor, rijd verder fijn hoor maar het hele brute wat ik vaker lees daar had ik meer van verwacht. Na 6500rpm krijgt ie wel een behoorlijke schop na in z'n power, toch even afstellen binnenkort bij Peter, aansluitend als m'n verzekering de afgelopen schade heeft vergoed een pc3 aanschaffen en de bank op.

Testbank zal vast een hoop verduidelijken

Terug naar “TL Techniek”