TL TPS/TB dag!

Is er nog iets te doen voor de TL liefhebbers???
Rinidpp
Contacteer:

TL TPS/TB dag!

Berichtdoor Rinidpp » 29 sep 2015, 11:06

Gezien de opmerking dat het toch verstandig zou zijn, jaarlijks de TPS en TB te checken/synchroniseren, is het wellicht een idee om hier een sleuteldag van te maken. Ergens in centraal Nederland, misschien bij een motor dealer die hier zin in heeft, eventueel technische ondersteuning, gereedschap, onderdelen kan leveren.
Als dit een terug kerend moment is, krijgen zo alle TL, gebruikers hier ook wat ervaring in, ervaring uitwisselen, andere mogelijke mod's bespreken.

Bij de Hayabusa club Holland, was er iemand die zelf een auto garage bedrijf heeft, hier is ook veel gereedschap aanwezig, dus veel zelf sleutelen, synchroniseren, kettingsets, banden, vering (keerringen, olie, sets), ook elektronisch was hier veel kennis verzameld.

Ben natuurlijk nog niet zo lang onderdeel van het forum, wie weet is dit al vaker geprobeerd, maar goed, dacht, niet geschoten is altijd mis.

Kijken hoeveel reacties het gaat opleveren. Voor mij word het de eerste keer dat ik met de TPS en TB aan de gang wil van de TL, ook rete interessant, wil het natuurlijk ook gelijk goed doen, niet nog een keer het wiel opnieuw uit gaan zitten vinden.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki
Contacteer:

Re: TL TPS/TB dag!

Berichtdoor Loki » 29 sep 2015, 18:39

Een leuk idee.. zo zijn er wel meer zaken waarvan sommigen vinden dat het gedaan moet worden. Zoals connectoren inspecteren op corrosie en inspuiten. En controle van de klep 'emmers'. En eigenlijk nog vaak genoeg zaken bij oude motoren, je komt altijd wel wat tegen.

Lijkt me best eens gezellig zoiets.. ben benieuwd hoe de animo is!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 29 sep 2015, 18:53

Heb ik toen voor mijn club georgaineerd bij een dealer in de buurt.
Erg leuke dag geworden met zon 30 deelnemers. Aan het eind lekker gezellig (met de meeste) wezen uit eten.
Dus altijd leuk! =D>

Impressie op:
http://svcontact.com/svcontact/showalbum.php?album=2010_10_02_Techn_weekend_en_Najaarstoer_(Jos_en_Janneke)

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 30 sep 2015, 11:00

Zal eens met wat dealers proberen te overleggen, centraal Nederland lijkt het handigst hiervoor! Zal eens wat balletjes uit gooien. Denk dat ze best zoiets willen doen, ze zullen toch ook nadenken over banden, bougies en andere onderdelen die direct nodig zijn.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Damnbit

Berichtdoor Damnbit » 30 sep 2015, 20:18

Ben zo brutaal geweest het reeds bij Jan van Sommeren in Afferden te vragen.

Zijn reactie maar ff afwachten.
Per 09-10-2014 >>> Clayslider!!!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 30 sep 2015, 22:46

Dat is top toch joh, heb vandaag ook verhaal bij stuk of vier dealers neergelegd. In ieder geval bij Arie Molenaar in IJsselstein, ten Kate in Nieuwleusen, in Hoevelaken en bij motor Langezwaag, maar weet niet zeker of ik dat bericht ook daadwerkelijk verstuurd heb, zij zitten n.l. in Friesland en is niet zo centraal, de andere zitten dat wel.
Kijken hoe er gereageerd word. Zal anders ook bij dealers langs rijden en het gewoon op de man af vragen, kijken of ik in het weekend, hoe bij Motorport Hengelo de vraag valt.

Lijkt me dat ze hier toch iets mee zouden kunnen doen. Zullen altijd jongens zijn die dan gelijkertijd olie en filter willen laten doen, ze kunnen vanuit het vat gemakkelijk aanvoeren, ook de afvoer van gebruikte olie hebben ze een oplossing voor.
Rem olie vervangen en ontluchten is met een vacuümpomp bij de dealer ook binnen vijf minuten gebeurt. Plus dat er kennis, onderdelen aanwezig is/zijn.

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 02 okt 2015, 20:30

Vandaag bericht uit Hoevelaken en ten Kate uit Nieuwleusen. Hier zijn we niet op ingericht. ten Kate gaf aan, wel een combi korting te willen verzorgen bij grotere afname, van onderdelen.
Het lijstje maar eens afwachten, wellicht nog een paar dealers bevragen. Als iemand nog een adres weet?

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 02 okt 2015, 22:14

Ten kate doet voornamelijk Honda meen ik. Zelf zou ik eerder een Suzuki danwel pro TL motorzaak of individu zoeken.

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 04 okt 2015, 18:31

Hoegee staat ook wel heel goed bekend. Heb mijn fiets daar ook wel eens gebracht.
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 04 okt 2015, 18:49

Zou jij Hoegee dan willen polsen, Poltergeist, of wil je dat ik dat doe?

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 04 okt 2015, 20:54

Wanneer zou deze dag moeten gaan plaats vinden eigenlijk?

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 04 okt 2015, 21:24

Dat zal ook de tweede vraag zijn van elke partij die hier aan mee wilt werken. Eerst wat willen je precies en daarna hoeveel komen er.

Ook moet je voorkomen dat de zaak denkt er allemaal motoren komen waar hun aan werken VS leden die elkaar helpen.

Dan heb je ook nog de kwestie van verzekering op de werkvloer...

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 04 okt 2015, 21:41

Rinidpp schreef:Zou jij Hoegee dan willen polsen, Poltergeist, of wil je dat ik dat doe?

Ik zou best een mail kunnen sturen. Alleen ik weet niet wat je in gedachten hebt. Of je wil weten hoeveel het kost om het af te laten stellen en of je ook zelf wat kan gaan doen daar?

Misschien is het beter als jij jou mail die je al gestuurd hebt ook kan forwarden naar hoegee. Anders lopen diversen dingen door elkaar en krijg je wat verwarring.
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 05 okt 2015, 14:00

Goed plan Polthergeist, zal het adres opzoeken en het bericht wat ik naar anderen heb gestuurd gebruiken, thanks!

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 06 okt 2015, 16:54

De mannen van Hoegee, reageerde direct, negatief, ze geven aan maar met z'n tweeën te zijn, daar geen tijd en ruimte voor te hebben, jammer!

Rini

Terug naar “TL Meetings”