Lelystad instructiebaan

Is er nog iets te doen voor de TL liefhebbers???
Rinidpp
Contacteer:

Lelystad instructiebaan

Berichtdoor Rinidpp » 08 jun 2015, 16:17

Ben ook lid van de Hayabusa Club Holland. Zij hadden in de agenda staan voor 17 mei, te gaan circuit rijden op Lelystad. Nu is dat niet echt een circuit, maar kent natuurlijk dan ook gelijk een groot voordeel. Verzekeringsmaatschappijen, juichen gebruik hierop toe. Je rijd op Lelystad dan ook netjes verzekert.
Aanmelden kon via de website en heb ik voor mijzelf en mijn oudste zoon die ook motor rijd geregeld.
Laatste keer met de Hayabusa was 2013, it's me on the left!
Afbeelding

Zaterdag 16 mei de TLS (nadat ze hem hadden omgereden op de parkeerplaats) bij de dealer opgehaald. De lak was net droog. Volgende dag, samen met mijn zoon (met een GSX750R) vanuit Enschede naar Lelystad.
Ons netjes gemeld en wat korte instructie en indeling afgewacht.
De indeling is als volgt:
- Tour groep: Dit is doorgaans de grootste groep en rijden gezamenlijk hun rondjes, gewoon lekker sturen.
- Sportief: Dit is de groep die het circuit als een circuit willen proberen te benaderen, tempo ligt hier al redelijk hoog.
- Semi-circuit: Deze groep is al een stuk kleiner, zij willen gewoon nog een stukje sneller en platter de bocht door.
- Circuit: Deze jongens komen met een (semi)-circuitfiets en proberen Kevin Swantsch in te halen!

Mijn zoon had nauwelijks ervaring op een dergelijke baan, gewoon lekker sturen kan hij wel. Er worden door de tmarshall tijdens de stops, de nodige instructies uitgedeeld, over jouw rijden, hoe je kan verbeteren, waar je aan moet denken en vooral niet aan moet denken.
Na de nodige rondjes begon hij zich gemakkelijker te voelen en begon sneller en sneller te rijden. Tijdens de derde heat (het zijn vier of vijf heats van een ronde of 10/12) kwam hij me voorbij en kon ik, aan een inhaalwedstrijd beginnen.

De motor moet in een goede staat verkeren, banden goed, volle tank en vooral ook de juiste kleding. Er moet met een leren combi/overal gereden worden. Ook mag je niet te veel lawaai maken.

Voor iedereen, echt iedereen, die zijn/haar sturen en rijtechniek zou willen verbeteren is dit een echte aanrader. De kosten vallen erg mee €85. Tijdens de training zijn er een aantal personen aanwezig met foto camera's. Aan het einde informatie uitgedeeld over hoe je kan beschikken over de foto's. Dit bedroeg niet meer dan €15, hier kreeg ik wel 80 foto's voor van mijn zoon en mijzelf.

Ik zou zeggen doen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en een keer samen, hartstikke gaaf!

Afbeelding

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 18 aug 2017, 15:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Cyriel

Re: Lelystad instructiebaan

Berichtdoor Cyriel » 08 jun 2015, 18:59

Dat achterbandje is het echte bewijs :lol: .

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 08 jun 2015, 21:30

Geweldig man! Vind dat echt heel tof dat je dat samen kan doen met je zoon! =D> =D> =D>
En ik weet uit ervaring dat het rijden op circuit heerlijk is!
Heeft de TL zich goed gehouden op de baan?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 09 jun 2015, 11:55

De TL en zijn berijder moesten erg wennen aan elkaar. Het frame en gedrag van de TL t.o.v. het frame en gedrag van mijn Hayabusa (zekerder) is zo enorm verschillend. De TL laat de bewegingen in het frame duidelijk voelen, daar moet ik nog wel even aan wennen.
Verder had ik het gevoel dat de achterkant constant naar buiten wilde. Een en ander had ook te maken met de bandenspanning, die was echt veel te laag, kon er voor de tijd, onderweg ook niets in krijgen, de hulpmiddelen (haaks schroefbaar ventiel) lag thuis op de werkbank.

Omdat er op 3000 en 4000 toeren een beste dip zit, wilde de achterkant soms ook weg springen, door het oppakken van het toerental, schrik je de pleuris! Met Mile Pajic, voormalig Superbike racer een afspraak maken voor de plaatsing van een PCIII en het afstellen hiervan op de Dynojet. Dit zal zorgen dat de dips en het hoge brandstof verbruik verholpen zullen worden.

Ook is duidelijk geworden dat de remcilinder zijn beste tijd heeft gehad, handle al gesmeerd, maar blijft zwaar punt in zitten. De Hayabusa remklauwen en de Brembo blokken doen het uitstekend. Denk dat ik op korte termijn de Brembo RCS19 rempomp ga aanschaffen. De recenties zijn erg goed.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 09 jun 2015, 12:00

@Cyriel,

De voorband zag er bijna net zo uit, na de tweede heat, toch wat sneller op het rechte stuk, betekent dat je veel harde in de ankers moet, de bocht in stuurt, de voorband ook begint te vervellen. Voor voelde de motor redelijk rustig, misschien nog iets comfortabeler maken, achter was het de bandenspanning die de onzekerheid veroorzaakte, het ging behoorlijk snel en plat, maar kan nog veel sneller en platter.

Afbeelding

Zoals ik al zei, een echte aanrader, erg leerzaam.

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 18 aug 2017, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Cyriel

Berichtdoor Cyriel » 09 jun 2015, 15:40

Circuit rijden is gewoon het ultieme.
Wij gaan altijd met 6 collega's in Zolder rijden. Ooit in groep 1 begonnen, waarbij ik nu nog in een deuk lig als ik de foto's terugkijk. De spanning destijds op de gezichten van iedereen omdat we niet wisten wat we konden verwachten :D . Daar moet ik ook bij vermelden dat een van deze collega's al destijds 63 was en met een SP1 het circuit op ging =D> .
Inmiddels al een paar keer in 1+ gereden en wie weet in de toekomst misschien 2 (2+ zijn de boys met de circuitfietsen en bandenwarmers). Maar dan zal er eerst wat aan het rijwielgedeelte van mijn tlr moeten gebeuren :evil: !!!
Voordeel Zolder: ruimere decibellimiet en geweldig volk
Nadeel Zolder: vooraf boeken(motorsportschool Holland) is ook kans op regen op die dag.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 10 jun 2015, 10:16

Geloof dat ik dat ook nog eens ga doen, op Zolder rijden. Moet je bekennen dat het rijden op Assen wel iets bijzonders heeft, maar ook stuk zwaarder t.o.v. Lelystad. Grote voordeel van Lelystad is dat je als circuitrijder verzekerd bent. Omdat Lelystad als instructiebaan word gezien en niet als circuit, juichen de verzekeringsmaatschappijen het zelfs toe dat je daar rijd/oefent.
Zolder en Zandvoort staan nog op mijn lijstje. Kom ik vanzelf keer tegen.

Rini

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 10 jun 2015, 10:28

Rinidpp schreef:Geloof dat ik dat ook nog eens ga doen, op Zolder rijden. Moet je bekennen dat het rijden op Assen wel iets bijzonders heeft, maar ook stuk zwaarder t.o.v. Lelystad. Grote voordeel van Lelystad is dat je als circuitrijder verzekerd bent. Omdat Lelystad als instructiebaan word gezien en niet als circuit, juichen de verzekeringsmaatschappijen het zelfs toe dat je daar rijd/oefent.
Zolder en Zandvoort staan nog op mijn lijstje. Kom ik vanzelf keer tegen.

Rini

Check hier even.......... ;)
viewtopic.php?f=15&t=5011&p=94962#p94962
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Terug naar “TL Meetings”