Laser uitlaten demonteren

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
tsjoe007

Laser uitlaten demonteren

Berichtdoor tsjoe007 » 24 jan 2017, 16:26

Heeft iemand al eens een Laser carbon uitlaat (Deeptone in mijn geval) gedemonteerd ?
I'm stuck !
Afbeelding
Heb de popnagels (RVS) uitgeboord en that's it.
Noch in de eindstukken noch in de eindstrips enige beweging te krijgen :evil:
Al WD40 overal tussen gespoten maar nada !
Iemand ?

Groeten

f2ride2001

Re: Laser uitlaten demonteren

Berichtdoor f2ride2001 » 24 jan 2017, 17:37

Zit meestal met kit dicht. Ik gebruikte een plastic pijp door de ingang en dan naar de uitgang kloppen voorzichtig.
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 24 jan 2017, 17:58

Top !
Eindstuk zit muurvast. Eens dat eruit is zal de rest ook wel lukken denk ik.
Heb al op de verbinding eindstuk/binnenpijp getikt met een vlakke doorslag maar geen beweging in te krijgen.
Ik probeer het morgen eens volgens jouw tip.

Groeten

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 03 feb 2017, 20:52

Helaas, was niks aan te beginnen. Eindstuk zat muurvast (en achteraf bleek het toch niet gekit).
Omdat van één demper de huls toch beschadigd was heb ik ze gewoon in de lengte en op de "lasnaad" losgesneden.
Was wel wat klooien hoor: ik kan niet goed werken met handschoenen aan dus enkele van die scherpe carbonnaalden met een speld uit mijn handpalmen moeten prutsen. :evil:
Afbeelding
Na het verwijderen van de carbon huls trof ik dit aan :shock:
Afbeelding
en een klodder gesmolten staalwol ...
Afbeelding
Goed, alles weggeknipt/gesneden/gepulkt met dit als resultaat
Afbeelding
Het eindstuk zat op de centrale buis geperst !
Slechts met véél moeite er kunnen afslaan. Had ik dus op een normale manier nooit gedemonteerd gekregen.
Enfin, nu alles gedemonteerd is bij Louis de kit uitlaatdemping besteld (incl. gasdichte popnagels) + hittescherm en volgende week de nieuwe carbonhulzen + nieuwe ophangbeugels bestellen.
Hoop dat het opnieuw monteren wat vlotjes verloopt en dan testen maar !
Iemand nog een idee hoe ik de matten moet wikkelen, strak, normaal of los ?
Zal wel iets aan de diepte van het geluid geven waarschijnlijk maar ik vind er niet veel over terug op het web.
Ervaringen welkom.
Wordt vervolgd.

Groeten

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 04 feb 2017, 12:30

Klote he als die uiteinden zo muurvast zitten, k had t zelfde met Yoshi bolt on dempers..muur en muur vast!! Dat Louis kitje is dempingswol / popnagels en hitteschild in één? Interessant..maar eens ff langs Louis Emden rijden binnenkort. Waar haal jij je carbon hulzen vandaan??
Heb laatst ergens een goeie site ontdekt how-to uitlaat vullen, kan 'm alleen niet meer vinden :shock: Het venijn zat hem daar in t laatste stukje herinner ik me.
Succes!
EVIL TWIN SUPERBIKE

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 04 feb 2017, 15:01

Idd. Kl#%^*.
Om dit in de toekomst te vermijden heb ik zowel de centrale buis als het eindstuk wat geschuurd zodat ze "zuigend" :roll: in elkaar passen. Maakt hopelijk de ontmanteling binnen enkele jaren iets makkelijker.
Het dempingmateriaal incl. popnagels is één geheel, het hitteschild is apart te koop (ook bij Louis).
Ik weet niet of dit echt nodig is hoor maar de hulzen zijn niet echt goedkoop dus die wil ik van binnen uit toch wat beschermen.
Dan is het volgende keer hopelijk enkel de dempingswol die vervangen moet worden.
Wat goed is aan deze set is dat er in plaats van staalwol (al dan niet RVS) keramische wol wordt gebruikt.
Filmpje :
https://m.youtube.com/watch?v=LEsLktGzNx8
Als de pakking van de achterste cilinder nog eens doorslaat brand het staalwol tenminste niet door ! Was nu wel het geval.
De carbon hulzen heb ik gevonden bij pjengeneering in de UK (http://www.pjengineering.co.uk/).
Hebben alle soorten en maten + toebehoren maar is natuurlijk niet gratis.
Vandaar mijn keuze voor het hitteschild.
Heb hen een mailtje gestuurd voor wat bijkomende info specifiek voor mijn Laser dempers en kreeg 's anderendaags al bericht terug.
Als ik alles in huis heb en aan de montage begin maak ik nog wat foto's + wat uitleg over de moeilijkheidsgraad.
Oh ja, dit is een interessante site voor de zelfklussers onder ons, o.a. herstellen carbon dempers !
http://www.hqracing.nl/Techniek_pagina_ ... reren.html

Groeten

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 06 feb 2017, 00:06

Als ik dat zo zie hebben ze bij Laser wel iets goed gedaan.. het carbon glimt nog mooi en is dan waarschijnlijk niet poreus.

Wat betreft de wol zou ik proberen de gulden middenweg te vinden. Het moet kunnen "ademen" en lucht volume hebben lijkt me.. maar niet zo los zitten dat het geen bescherming biedt.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Terug naar “How To's”