Loshalen en terug plaatsen spruitstukdeel acherste cilinder

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
tsjoe007

Re: Loshalen en terug plaatsen spruitstukdeel acherste cilinder

Berichtdoor tsjoe007 » 02 jan 2017, 20:24

Voor diegenen die nog géén pot besteld hebben :
als je de link hierboven volgt zie je op deze webpagina, 2 lijnen onder "de pot" een handige tube/dispenser staan; hierbij krijg je een opzetbosteltje bijgeleverd zodat je met slechts een minimaal kneepje van de doseerhendel een likje keramisch vet door het borsteltje perst. Handig om het smeermiddel aan te brengen en te verdelen én je hangt niet van onder tot boven vol met witte smurrie. Makkelijk om boutjes mee in te smeren bv.
De borstel kan achteraf blijven zitten want er zit ook een afdekhuls bij !
Zoiets dus :
Afbeelding
Ik heb er zelf eentje en ik kan het iedereen aanbevelen.

Groeten

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 02 jan 2017, 21:59

Hey Joe,

Wat een super oplossing, ik zit met zo'n klote borstel op een steeltje alles onder te smeren. Ga ook voor zo'n ding, super handig. Thanks voor de tip.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 02 jan 2017, 22:17

Graag gedaan !
De prijs is i.v.m. een grote pot wel duurder maar van dat spul heb je zó weinig nodig dat je er tig jaar mee verder kunt dus ...
Maar denk er om, slechts een klein kneepje in het hendel volstaat om een ferme dot door de borstel te persen hoor.
Al wat er teveel uitkomt strijk ik in zo'n minipotje waar ze saffraandraden in verkopen: staat een dekseltje op en daarna gaar dat onder het zadel zodat ik ook steeds een likje vet bij me heb voor onderweg.

Groeten

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 03 jan 2017, 21:10

Godver...precies waar ik al bang voor was! ](*,)
Dagenlang ingespoten met alles wat maar n beetje op kruipolie leek, verhit, wakker getikt etc.....beide bouten afgeknapt.

Afbeelding
EVIL TWIN SUPERBIKE

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 03 jan 2017, 22:21

Dat is balen zeg! Echter je bent niet de eerste en je zult ook wel niet de laatste zijn die het overkomt. Ik heb het ook gehad. Uitboren is dan de enige oplossing. De hardste boortjes kopen die er zijn. Klein beginnen en steeds iets groter. Ik had er helaas 1 een beetje schuin geboord, maar bij de andere kon ik zelf de bout er uit krijgen en kon ik het originele draad weer gebruiken.
Succes!
Geniet nooit met mate

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 03 jan 2017, 23:30

Turbo_Henky schreef:Dat is balen zeg! Echter je bent niet de eerste en je zult ook wel niet de laatste zijn die het overkomt. Ik heb het ook gehad. Uitboren is dan de enige oplossing. De hardste boortjes kopen die er zijn. Klein beginnen en steeds iets groter. Ik had er helaas 1 een beetje schuin geboord, maar bij de andere kon ik zelf de bout er uit krijgen en kon ik het originele draad weer gebruiken.
Succes!

Heb ondertussen indd al behoorlijk wat berichten gelezen indd! Het wordt of uit boren al ben ik daar geen fan van na m'n vorige avontuurtje met n geknapte koppeling deksel bout. Of t wordt een moer erop lassen en dan proberen te draaien
EVIL TWIN SUPERBIKE

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 04 jan 2017, 01:11

Mike88 schreef:Godver...precies waar ik al bang voor was! ](*,)
Dagenlang ingespoten met alles wat maar n beetje op kruipolie leek, verhit, wakker getikt etc.....beide bouten afgeknapt.

Afbeelding

Gefeliciteerd je hoort bij de grootste groep.

Vlak afzagen, puntje slaan. Goede boren nemen, cutting compound eraan.... schiet gebedje en denken wat leuk zo een TL.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 04 jan 2017, 01:16

TLRTwins schreef:
Mike88 schreef:Godver...precies waar ik al bang voor was! ](*,)

Afbeelding

Gefeliciteerd je hoort bij de grootste groep.

Vlak afzagen, puntje slaan. Goede boren nemen, cutting compound eraan.... schiet gebedje en denken wat leuk zo een TL.

Heb t in de gaten, gebeurt nogal vaak! Hoopjes topics gelezen over die leuke bouten..morgen n plan bedenken en er weer mee bezig.
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 04 jan 2017, 14:49

Dat is idd klote Mike, moet je eerlijk bekennen daar nauwelijks ervaring mee te hebben, maar het schijnt goed mogelijk te zijn. Schijnen zelfs linker boren en tapeinden te zijn, waardoor je een linksdraaiende bout naar binnen kan draaien, de boel dan weer los kan komen.
Suc6 man.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 04 jan 2017, 15:26

Wie is er goed in de las methode en woont aardig in t noorden? K ga t eerst eens proberen te boren wie weet hoe ver ik kom..
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 04 jan 2017, 17:52

Zou het los maken beter gaan met een warm blok? Aluminium zet meer uit..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Michiel

Berichtdoor Michiel » 04 jan 2017, 18:08

Met lassen heb ik het ook nog kunnen redden. Zou ik eerst proberen voor je gaat boren.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 04 jan 2017, 18:50

Loki schreef:Zou het los maken beter gaan met een warm blok? Aluminium zet meer uit..

Waarschijnlijk wel, aan de reacties op Facebook etc te zien lukt t beter met n warm gestookte uitgezette aluminium cilinderkop. K had deze klus ook als eerste moeten doen toen k nog de mogelijkheid had om t blok te laten draaien ipv op t einde met n open koppeling, geen olie en kv meer in t blok enz.
Wat ik heb gedaan is zo'n cake brander/brulêe brandertje om de bout heen goed heet stoken en langzaam aantrekken.
K moet zeggen dat ik nu met n cobalt boortje n best eind kom erg langzaam draaien maar dat boortje is vlijmscherp! Mocht iemand zich aanbieden om er n moer op te lassen lijkt me dat alsnog beter
EVIL TWIN SUPERBIKE

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 04 jan 2017, 19:00

De beste inzichten heb je altijd achteraf, en dan is het nog niet gezegd het goed was gegaan.

cobalt boren of wolfraam oid hadden we hier ook. dat gaat goed. tijd voornemen en komt best goed. lassen kan ook.... meerdere wegen naar Rome.

succes
Laatst gewijzigd door TLRTwins op 05 jan 2017, 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 04 jan 2017, 19:58

Ook mijn ervaring, neem er de tijd voor !
Het enige waar het idd mee lukte waren Co-boortjes.
En zorg dat het centerpunt netjes in het midden zit anders gaat de boel scheef.
Bij mij was hierdoor de originele schroefdraad in de cilinderkop beschadigd zodat ik eerst moest uitboren en er daarna een insert moest inzetten (géén helicoil !).
Het voordeel hiervan is wel dat die in staal zijn waardoor er geen spanningsverschil meer optreedt tussen het alu van de kop en de nieuwe uitlaatbout en deze niet meer/moeilijker "vastkoekt" in het blok.
Tapeinden ipv bouten is ook een mogelijkheid natuurlijk maar dan best met koperen moeren vastzetten.
En natuurlijk ook een likje keramisch vet gebruiken.

Groeten

Terug naar “How To's”