Loshalen en terug plaatsen spruitstukdeel acherste cilinder

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
Rinidpp
Contacteer:

Re: Loshalen en terug plaatsen spruitstukdeel acherste cilinder

Berichtdoor Rinidpp » 28 dec 2016, 22:17

Had voor de tijd met Peter overlegd Mike, zijn advies opgevolgd, gewoon elke dag even met IMAL spuiten, tikje met de hamer er op gegeven, dan proberen los te maken, liep op die kromme bout eigenlijk vanzelf naar buiten.

Heb vanmiddag nieuwe bouten gehaald bij Schippers in Enschede, erg goed voor RVS spul. Hij repareert zelf ook motoren en is het helemaal eens met het vervangen door RVS bouten. Juiste lik vet eraan, dat maakt het in, maar vooral ook het uitdraaien een stuk gemakkelijker. Volgens het boekje moeten de uitlaatbouten met 23nm aangehaald worden. Zoals Peter me adviseerde, alles gelijkmatig vastgedraaid. De grafietring heb ik bij het plaatsen in, en om het spruitstuk ook voorzien van keramisch vet. Dat zorgt voor een nog beteren afdichting, maar zal ook een mooi koeklaagje vormen. Keramisch vet kan dacht ik 1600 graden hebben, dat komt zeker goed. Ook de ring tussen de twee bochtenhelften netjes voorzien van een lik keramisch vet.

Ook de keerring voor de koppelingas vervangen. Lik molibdeenvet er aan gesmeerd, naar binnen geklopt en nieuwe as er in. Schetsplaat er weer netjes voorgeschroeft en door naar het volgende onderdeel.

Ook de SR vervangen, zal ik later als ze weer loopt op terug komen, weet precies wat ze lust onderweg en hoe ze loopt. Erg benieuwd naar wat ze doet met de nieuwe SR.

Nog maar negen items te gaan.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 28 dec 2016, 22:46

Goed bezig weer allemaal boys!! =D> =D> =D>
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 29 dec 2016, 08:04

Loki schreef:
pedrodetski schreef:Heb net een TLR Arrow systeem verkocht...........

Heb je er een plaatje van?

Sure do!

Systeem dat ik heb verkocht was helaas zonder dempers. Bochten hebben zelfde diameter als een yosh systeem behalve de link pijpjes, die verlopen naar een demperaansluiting van 60mm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 29 dec 2016, 08:09

Mike88 schreef:
Rinidpp schreef:Lees nu net het onderwerp, zelf ook bezig met het demonteren van het bochtensysteem. Ligt er naast nu.

Het achterste pijpje hoeft idd niet los om de grafiet ring te moeten kunnen vervangen. Ik kwam erachter dat het voorste gedeelte ook niet los hoeft, wel gedaan trouwens. Als je de overgang van het achterste deel los haalt, wat bij die van mij goed te doen was, de bevestigingsbout aan het frame, dan heb je het achterste deel eigenlijk al los in de handen, schuif je zo van het pijpje af.
In de voorste zaten RVS bouten, die wilde goed los, alleen was er één goed krom gedraaid, dat maakte dat de bout niet of moeilijk los wilde.
Boel schoonmaken, keramisch vet op de bouten, terug plaatsen.

Afbeelding

Rini

Hoop dat de mijne er net zo uit komen Rini! Las een stuk op tlzone dat lui er vaak studs, tapeinden, met 'zachte' moeren in draaien..ben je opzich ook van t gevaar af dat ze kunnen knappen. Misschien doe ik dat ook wel!

Hier ben ik zelf ook voorstander van (koperen moeren).
Hoewel als het boutje er eenmaal uit is na jaren vast te hebben gezeten, en met een beetje vet er weer in gaat, niet nog een keer zulke problemen zal opleveren. Zeker niet als je met regulier OH de boutjes even loshaalt en weer vastzet.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 29 dec 2016, 08:29

Was vergeten de foto's van de montage te plaatsen, maar wil eigenlijk ook nog even een linkje sturen over het gebruik van keramisch vet. Heb het bij oliehandel.nl aangeschaft, hier maken ze natuurlijk positieven reclame over dit vet, maar belangrijk is de temperatuur. Die ligt bij dit vet op ongeveer 1500 graden, terwijl kopervet tot 1300 graden gaat.

http://www.oliehandel.nl/product/kerami ... 0wodsLkEEw

Bij mijn uitlaatsysteem, is het keramisch vet goed te zien, het witte goedje is plakkerig en stroperig, klein kwastje er bij en smeren maar. Zal bij het kleppen stellen, de bougies ook meenemen.

Afbeelding

Afbeelding

En zo kwam de grafiet ring er uit!

Afbeelding

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 18 aug 2017, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 29 dec 2016, 08:30

Volgens mij is dat geen Arrow systeem..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 29 dec 2016, 08:41

Loki schreef:Volgens mij is dat geen Arrow systeem..

Wat denk jij dan P? En waarom?

Pedro's Speedshop

lazo

Berichtdoor lazo » 29 dec 2016, 09:45

Tapeinden halen bij autommaterialen en legering moeren dan weet je zeker dat je ze de volgende keer zo los draait.
Heb ik ook gedaan werkt perfect.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 29 dec 2016, 10:08

Dat klinkt goed Alexander, wat bedoel je met 'legering moeren/bouten' wat voor materiaal is dat, hard, zacht, staal.... Of is dat net zoiets als wat er in de achterste cilinder zit, waar het spruitstuk mee vast zit. Dat zijn bouten die een koperen glans hebben.
Je leest overigens, dat het toch raadzaam is om op dergelijke plekken 'wisselend warm/koud' ook koper of keramisch vet te gebruiken. De boel wordt als het ware vast gebakken. Op het moment dat je het los wil hebben, je alleen het baklaagje omzeep helpt, het dan ook zo los kan draaien, met het juiste vet, ook nog smeert.

Rini

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 29 dec 2016, 17:24

Nou mijn bouten bewegen nog geen ene millimeter ](*,) ben bang dat ze knappen, heb ze net nogmaals goed ingespoten met kruipolie..andere keer weer proberen.
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 29 dec 2016, 19:00

pedrodetski schreef:Wat denk jij dan P? En waarom?

Opoefiets volgens mij..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

JurTL1000S

Berichtdoor JurTL1000S » 02 jan 2017, 09:53

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik had op dat achterpijpje na het hele systeem al los weten te halen dus dat is gelukkig allemaal al gelukt. Nu alleen nog even de RVS bouten bestellen zodat die ook netjes zijn en keramisch vet in huis halen voor het monteren wanneer ik het systeem weer heb opgeknapt. Hebben jullie nog handige adressen om de RVS bouten en het vet te halen? Bij mij is die granietring tevens gescheurd en heb deze eraf moeten halen. Nu wil ik een nieuwe klem bij de bouwmarkt halen of is er een andere variant die beter aan te raden is? ( vorige eigenaar heeft kennelijk nooit omgekeken naar zn spruitstukken helaas dus die ring was compleet weggevreten ).

Verder denk ik nu idd ook dat het de pakking bij de ring was die voor het lekken zorgde dus ik zal het achterpijpje dan ook laten zitten.

De pakkingen heb ik allemaal al in huis dus dat is al geregeld.

Beste wensen allemaal nog

Jur

JurTL1000S

Berichtdoor JurTL1000S » 02 jan 2017, 10:13

JurTL1000S schreef:Bedankt allemaal voor de reacties. Ik had op dat achterpijpje na het hele systeem al los weten te halen dus dat is gelukkig allemaal al gelukt. Nu alleen nog even de RVS bouten bestellen zodat die ook netjes zijn en keramisch vet in huis halen voor het monteren wanneer ik het systeem weer heb opgeknapt. Hebben jullie nog handige adressen om de RVS bouten en het vet te halen? Bij mij is die granietring tevens gescheurd en heb deze eraf moeten halen. Nu wil ik een nieuwe klem bij de bouwmarkt halen of is er een andere variant die beter aan te raden is? ( vorige eigenaar heeft kennelijk nooit omgekeken naar zn spruitstukken helaas dus die ring was compleet weggevreten ).

Verder denk ik nu idd ook dat het de pakking bij de ring was die voor het lekken zorgde dus ik zal het achterpijpje dan ook laten zitten.

De pakkingen heb ik allemaal al in huis dus dat is al geregeld.

Beste wensen allemaal nog

Jur

Bedoelde dat de klem gescheurd was niet de grafietring voor de duidelijkheid ;p

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 02 jan 2017, 11:54

Hoi Jur,

Natuurlijk ook de allerbeste wensen voor jou en alle mede forumleden.

Hier de URL voor het keramisch vet: http://www.oliehandel.nl/product/kerami ... 0wodsLkEEw

Stond paar items hiervoor ook nog trouwens.

De beugel zit volgens mij met een puntlas vast aan de bocht. Dat is wel zo gemakkelijk als je achterin het frame moet prutsen, dan ook nog een ring op z'n plek moet houden.

De bouten en de ring, maar ook de binnenkant bocht waar de ring in moet komen ingesmeerd met keramisch vet. Het is niet alleen veel beter los te halen, maar zal ook de kleine openingen gelijk en mooi dicht bakken.

Rini

JurTL1000S

Berichtdoor JurTL1000S » 02 jan 2017, 20:10

Rinidpp schreef:Hoi Jur,

Natuurlijk ook de allerbeste wensen voor jou en alle mede forumleden.

Hier de URL voor het keramisch vet: http://www.oliehandel.nl/product/kerami ... 0wodsLkEEw

Stond paar items hiervoor ook nog trouwens.

De beugel zit volgens mij met een puntlas vast aan de bocht. Dat is wel zo gemakkelijk als je achterin het frame moet prutsen, dan ook nog een ring op z'n plek moet houden.

De bouten en de ring, maar ook de binnenkant bocht waar de ring in moet komen ingesmeerd met keramisch vet. Het is niet alleen veel beter los te halen, maar zal ook de kleine openingen gelijk en mooi dicht bakken.

Rini

Top dankje. heb direct een pot besteld

Terug naar “How To's”