Loshalen en terug plaatsen spruitstukdeel acherste cilinder

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
JurTL1000S

Loshalen en terug plaatsen spruitstukdeel acherste cilinder

Berichtdoor JurTL1000S » 27 dec 2016, 15:40

Ik ben bezig mijn spruitstukken weer netjes te maken, maar ik ga ook meteen al mijn pakkingen vervangen. Nu weet ik dat de pakking bij de achterste cilinder lucht lekt en wil ik die ook vervangen, alleen ik kom niet goed bij de bouten aangezien frame delen in de weg zitten. Is er een manier om daar goed bij te komen zonder het hele motorblok los te moeten halen. Ik heb voor de rest het hele systeem eraf gehaald tot en met de ringklem waarop het spruitstuk aansluit op het laatste stukje voor de achterste cilinder.

Mocht je tips hebben of een oplossing om hem er uit ( en op dezelfde manier erin ) te kunnen krijgen zonder demonteren van het blok hoor ik het graag!

Fijne jaarwisseling alvast! :)

Loki
Contacteer:

Re: Loshalen en terug plaatsen spruitstukdeel acherste cilinder

Berichtdoor Loki » 27 dec 2016, 18:37

Lekt die pakking?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 27 dec 2016, 20:11

Weet je zeker dat t niet de pakking is die er vlak voor komt? Die lekte bij mij, was compleet weg eigenlijk, en zorgde voor de nodige klappen.
K ben bezig met n yoshi systeem op m'n S zetten en denk dat je met t verwijderen van het tandwiel deksel en misschien de SOAS een heel eind komt. Flexibel gereedschap gebruiken misschien..k zit met t zelfde probleem hoor vergis je niet maar denk niet dat t hele blok eruit moet. Leuke constructie f#ck up zou dat zijn
Succes, Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 27 dec 2016, 20:18

Is die constructie niet bedacht omdat juist anders het blok eruit moet. Tenminste zo is het destijds uitgelegd.

Als jou yoshimura systeem voor je S met achterste stuk volledig tot de cilinder loopt heb je geen S systeem. Wel een behoorlijk waardevol systeem. Meeste sport systemen maken gebruik van het oem stukje.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 27 dec 2016, 20:26

Zover heb ik eerlijk gezegd nog niet eens gekeken, ben nu bij t hoofdstukje voorste uitlaat bouten doorweken in olie zodat ze hopelijk niet knappen. Genoeg helicoil ellende meegemaakt afgelopen jaar. Als t zo is wat je zegt ben ik happy, zag er al tegenop dat tuitje los te halen namelijk!
EVIL TWIN SUPERBIKE

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 27 dec 2016, 22:52

TLRTwins schreef:Is die constructie niet bedacht omdat juist anders het blok eruit moet. Tenminste zo is het destijds uitgelegd.

Als jou yoshimura systeem voor je S met achterste stuk volledig tot de cilinder loopt heb je geen S systeem. Wel een behoorlijk waardevol systeem. Meeste sport systemen maken gebruik van het oem stukje.

Correct, de achterste header kan enkel los (op een normale manier) als het blokje eruit is.

@Jur; Sowieso denk ik niet dat de pakkingring stuk is welke daadwerkelijk op de kop zit. Heb dat nog nooit gehoord of gezien.....
Het is altijd de grafietring welke faalt.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 27 dec 2016, 23:50

Ik neem al m'n woorden terug, ik heb me vergist. Ben er alleen maar tevreden mee dat ie niet los hoeft scheelt mij ook weer \:D/
De grafiet pakking is in ieder geval een eitje, succes :)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 28 dec 2016, 00:20

Volgens mij heb ik die achterste uitlaat/kop bouten wel eens los gemaakt op m'n TL.. kan me niet herinneren dat het zo'n probleem was? Steeksleuteltje kan er toch op dacht ik.. Zelf wacht ik liever niet te lang met zulk spul los halen als ik een TL heb gekocht, het gaat nooit losser zitten..

TLRTwins schreef:Is die constructie niet bedacht omdat juist anders het blok eruit moet. Tenminste zo is het destijds uitgelegd.

Je hebt vast gelijk, waar zou het anders voor dienen.. Moet wel zeggen dat ik nog geen systeem heb gezien zonder OEM stukje.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 28 dec 2016, 03:51

Het titanium consumenten race systeem (YOSH). En het systeem waar team yoshimura USA mee uitkwam . Ladybird ed geen idee van maar Akra tif yosh arrow allemaal maken ze gebruik van het stukje.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 28 dec 2016, 09:50

Lees nu net het onderwerp, zelf ook bezig met het demonteren van het bochtensysteem. Ligt er naast nu.

Het achterste pijpje hoeft idd niet los om de grafiet ring te moeten kunnen vervangen. Ik kwam erachter dat het voorste gedeelte ook niet los hoeft, wel gedaan trouwens. Als je de overgang van het achterste deel los haalt, wat bij die van mij goed te doen was, de bevestigingsbout aan het frame, dan heb je het achterste deel eigenlijk al los in de handen, schuif je zo van het pijpje af.
In de voorste zaten RVS bouten, die wilde goed los, alleen was er één goed krom gedraaid, dat maakte dat de bout niet of moeilijk los wilde.
Boel schoonmaken, keramisch vet op de bouten, terug plaatsen.

Afbeelding

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 28 dec 2016, 14:19

TLRTwins schreef:Het titanium consumenten race systeem (YOSH). En het systeem waar team yoshimura USA mee uitkwam . Ladybird ed geen idee van maar Akra tif yosh arrow allemaal maken ze gebruik van het stukje.

Dat stukje valt me nu pas op bij Vandrivers uitlaten. Heeft Arrow een TL systeem gemaakt? Heb er nooit bewijs voor kunnen vinden..

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 28 dec 2016, 15:14

Loki schreef:
TLRTwins schreef:Het titanium consumenten race systeem (YOSH). En het systeem waar team yoshimura USA mee uitkwam . Ladybird ed geen idee van maar Akra tif yosh arrow allemaal maken ze gebruik van het stukje.

Dat stukje valt me nu pas op bij Vandrivers uitlaten. Heeft Arrow een TL systeem gemaakt? Heb er nooit bewijs voor kunnen vinden..

Heb net een TLR Arrow systeem verkocht...........
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 28 dec 2016, 17:19

Je komt ze amper of nooit tegen. Meestal zitten ze in Frankrijk. Maar schaars goed in ieder geval. James heeft een titanium consumenten systeem idd.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 28 dec 2016, 19:05

pedrodetski schreef:Heb net een TLR Arrow systeem verkocht...........

Heb je er een plaatje van?

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 28 dec 2016, 20:38

Rinidpp schreef:Lees nu net het onderwerp, zelf ook bezig met het demonteren van het bochtensysteem. Ligt er naast nu.

Het achterste pijpje hoeft idd niet los om de grafiet ring te moeten kunnen vervangen. Ik kwam erachter dat het voorste gedeelte ook niet los hoeft, wel gedaan trouwens. Als je de overgang van het achterste deel los haalt, wat bij die van mij goed te doen was, de bevestigingsbout aan het frame, dan heb je het achterste deel eigenlijk al los in de handen, schuif je zo van het pijpje af.
In de voorste zaten RVS bouten, die wilde goed los, alleen was er één goed krom gedraaid, dat maakte dat de bout niet of moeilijk los wilde.
Boel schoonmaken, keramisch vet op de bouten, terug plaatsen.

Afbeelding

Rini

Hoop dat de mijne er net zo uit komen Rini! Las een stuk op tlzone dat lui er vaak studs, tapeinden, met 'zachte' moeren in draaien..ben je opzich ook van t gevaar af dat ze kunnen knappen. Misschien doe ik dat ook wel!
EVIL TWIN SUPERBIKE

Terug naar “How To's”