Opblinken einddempers

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
DenisTLR

Re: Opblinken einddempers

Berichtdoor DenisTLR » 01 jan 2016, 13:06

Fikser schreef:Niet zo maar te zeggen vanaf foto, maar vermoedelijk is het aluminium. De oneffenheden die je nu ziet, waren die al aanwezig voor je begon met polijsten? Lijkt heel erg op iets wat overpolijsten genoemd word. Dit ontstaat door een harde drager voor het polijstmiddel te gebruiken met teveel druk. Als ik dit zo zie zou ik inderdaad gaan schuren. Je hoeft niet zo heel grof te beginnen, erg afhankelijk hoeveel er vanaf moet. Uiteindelijk 1200 gebruiken met een beetje water of wd40. Daarna poets je ze met een doek en eerder getoond poetsmiddel zo met de hand naar glans.
Ik zou zelf de getoonde machine niet meer gebruiken.
Mocht je iemand kennen met een polijstmachine met lappenschijven is dat nog beter natuurlijk of anders een lappenschijfje voor op de boormachine van internet halen.

Het zijn niet echt oneffenheden, de dempers voelen heel glad aan. En ze zaten er wel al dus het is niet van over te polijsten...

Ik zal me inderdaad eens wagen aan opschuren met korrel minimum 800 ofzo?! Om dan te eindigen met 1200 of zelf hoger en afwerken met het mothers product...

Wel jammer dat het machientje niet echt geschikt is, ik had het er speciaal voor aangekocht ](*,) :D

Het zal inderdaad uiteindelijk een hele klus worden zo met de hand, maar goed, nogmaals, winter staat voor de deur he :)

DenisTLR

Berichtdoor DenisTLR » 01 jan 2016, 13:16

Fikser schreef:
Polijsten wordt ook vaak poetsen genoemd ;)

Dit is voor het poetsen of polijsten van lak op auto's en dergelijken, grote oppervlakken dus. Dat is een heel ander verhaal dan het poetsen of polijsten van metaal. Het kan er wel mee, alleen de drager (schijf waarmee je poetst) zou je dan moeten veranderen. Drager in combinatie met het polijstmiddel is bij polijsten heel erg belangrijk. Vooral als er nog echt wat van het oppervlak moet worden afgenomen. Beetje oppoetsen naar glans lukt altijd wel.
Nog een groot nadeel van dit apparaat is dat het een ronddraaiende voet is die dus in het centrum van de voet stil staat en aan de buitenzijde als een dolle snelheid heeft. Het beste kun je dus met de rand van de voet werken in dit geval.

Ik polijst beroepsmatig regelmatig matrijzen, je lacht je waarschijnlijk rot als je ziet wat daar allemaal voor nodig is. Meest belangrijke zijn niet de laatste stappen dat het gaat glimmen, maar de voorbewerking dat het oppervlak strak is. Net als met het spuiten van een auto. Als het voorwerk niet goed gedaan is kan de beste spuiter er nog geen knappe kar van maken.

Van het ronddraaien; valt misschien nog wel mee, het apparaat draait, naast het gewoon om zijn as draaien, ook wat excentrisch rond. Het center staat dus niet helemaal stil eigenlijk...

Maar euh.... Jij polijst dus beroepsmatig. Jij woont waar precies? :D :D :D
j/k :)

Nee, allemaal bedankt voor de vele tips, ik ga dan binnenkort toch eens het schuurverhaal uitproberen!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 01 jan 2016, 18:00

Ik heb precies dezelfde dempers met t zelfde probleem. Heb ze vanwege een lelijke kras zelfs wat ingekort, schuren van grof naar fijn lijkt me ook het beste en heb je Belgom Alu al eens geprobeerd? Daar poets/polijst ik eigenlijk al jaren mee, oldskool middeltje maar errug effectief!
EVIL TWIN SUPERBIKE

DenisTLR

Berichtdoor DenisTLR » 01 jan 2016, 18:49

Mike88 schreef:Ik heb precies dezelfde dempers met t zelfde probleem. Heb ze vanwege een lelijke kras zelfs wat ingekort, schuren van grof naar fijn lijkt me ook het beste en heb je Belgom Alu al eens geprobeerd? Daar poets/polijst ik eigenlijk al jaren mee, oldskool middeltje maar errug effectief!

Ken ik niet maar ik zoek het op!

Maar jij hebt dezelfde dempers met t zelfde probleem?
En je hebt het weggekregen door inderdaad schuren van grof naar fijn en dan polijsten?!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 01 jan 2016, 21:25

Ik heb ze tot nu toe alleen nog maar ingekort, liep te kloten met t uitboren van de popnagels dus t projectje ligt even stil. Weet ook niet of ik ermee verder ga als ik ze monteer lijkt het namelijk net alsof ik 2 dezelfde dempers heb. De logo's en tuitjes wijzen dezelfde kant op alsof t 2 rechter dempers zijn :| heb jij dat ook?
Zoiets als dit dus zeg maar...
Afbeelding
ik gok omdat t alu is dat je er best nog een mooi resultaat uit kunt krijgen. Heel fijn eindigen en poetsen met Belgom heeft me nog nooit teleurgesteld. T is een soort polijst pasta achtig meuk.
EVIL TWIN SUPERBIKE

DenisTLR

Berichtdoor DenisTLR » 01 jan 2016, 23:49

Mike88 schreef:Ik heb ze tot nu toe alleen nog maar ingekort, liep te kloten met t uitboren van de popnagels dus t projectje ligt even stil. Weet ook niet of ik ermee verder ga als ik ze monteer lijkt het namelijk net alsof ik 2 dezelfde dempers heb. De logo's en tuitjes wijzen dezelfde kant op alsof t 2 rechter dempers zijn :| heb jij dat ook?

Is me alleszins niet opgevallen... Nu zijn ze gedemonteerd natuurlijk, maar het lijken inderdaad wel "universele" dempers. Ben net gaan kijken en als ik ze naast elkaar plaats met de popnagels en logos op dezelfde plaats dan wijzen de twee tuitjes dezelfde richting uit. De bevestigingsplaatjes onderaan zitten dan wel wat gedraaid tov elkaar waardoor ze, eens gemonteerd, wel de goede richting uitwijzen, maar dan zitten uiteraard de logos niet op dezelfde hoogte aan beide zijden! Je ziet natuurlijk nooit beide zijden tegelijk :lol:
Dat zal wel te maken hebben met de vrij lage kostprijs van dit merk dempers zeker???

suzukitl1000rs

Berichtdoor suzukitl1000rs » 02 jan 2016, 13:22

Je hebt 2 rechter dempers. Normaliter zit het logo altijd aan de buitenzijde.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 02 jan 2016, 14:10

Fack..Dan maar wat klooien om ze gelijk te krijgen
EVIL TWIN SUPERBIKE

DenisTLR

Berichtdoor DenisTLR » 02 jan 2016, 20:36

suzukitl1000rs schreef:Je hebt 2 rechter dempers. Normaliter zit het logo altijd aan de buitenzijde.

Mike88 schreef:Fack..Dan maar wat klooien om ze gelijk te krijgen

Ben daar nog niet zo zeker van, althans bij mij heeft elke demper TWEE logos! Dus 1 aan elke zijde van elke demper...

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 02 jan 2016, 22:14

Universele sleeves. Wel makkelijk en slim van de fabrikant, dan maakt het ook niet uit aan welke kant je de dempers plaatst.

Of ik moet het verkeerd hebben? :-k
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

DenisTLR

Berichtdoor DenisTLR » 02 jan 2016, 22:50

MalukuMiel schreef:Universele sleeves. Wel makkelijk en slim van de fabrikant, dan maakt het ook niet uit aan welke kant je de dempers plaatst.

Of ik moet het verkeerd hebben? :-k

Ik denk ook zoiets toch ja...

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 02 jan 2016, 23:07

Zal ik wel t maandagochtend model hebben. Zal een foto vd achterkant showen..2 logo's op elke pot
Afbeelding
Tuitjes wijzen beide naar rechts en de logo's ook alsof t indd 2 rechter dempers zijn..
Afbeelding
EVIL TWIN SUPERBIKE

DenisTLR

Berichtdoor DenisTLR » 02 jan 2016, 23:58

Mike88 schreef:Zal ik wel t maandagochtend model hebben. Zal een foto vd achterkant showen..2 logo's op elke pot

Tuitjes wijzen beide naar rechts en de logo's ook alsof t indd 2 rechter dempers zijn..

Bij mij ook hoor, 2 logos op elke demper en als ik ze naast mekaar houd eigenlijk ook helemaal identiek, BEHALVE aan de bolt-on bevestigingsplaatjes dan, daar zit wel verschil in positie van de gaten voor de bouten... Dus die van mij zijn laat ons zeggen voor 95% identiek.
Is dit iets bewust of niet, dat is nog de vraag natuurlijk!

Misschien echt een heel domme opmerking, maar probeer ze toch eens om te draaien???

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 03 jan 2016, 00:48

Hehe ja dat was ook t 1e wat ik deed :D maar t zijn 2 identieke, waarschijnlijk rechter dempers, heb ze nu ook compleet uit elkaar liggen, verzaagd en ingekort kan de begin en eind delen (laat ik t maar ff zo noemen) dus naar eigen inzicht weer in elkaar prutsen. Zit te wachten op 2 mooie titanium D&D dempers die op m'n TLS komen, dus de Vipers worden fun en lawaai dempers voor tijdens de TT ;)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Train

Berichtdoor Train » 05 jan 2016, 23:17

Ik heb zelf ongepolijste viper dempers en had dit ook enigzins heb de eindkapjes dus uitgeboord goed gedraaid opnieuw gaatjes geboord,gepopnagd en klaar was kees!
Keep calm and braaaaaap!! :badgrin:

Terug naar “How To's”