wiellagers

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
f2ride2001

Re: wiellagers

Berichtdoor f2ride2001 » 31 mei 2015, 10:01

Gauw halen, kost niet veel, maar je het er VEEL plezier van! :D

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 31 mei 2015, 19:52

f2ride2001 schreef:Gauw halen, kost niet veel, maar je het er VEEL plezier van! :D

Marc

Drevels hoef ik niet te halen, die liggen hier al in de la. Alleen zijn die, denk ik, niet lang genoeg om deze lagers eruit te tikken.
Geniet nooit met mate

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 31 mei 2015, 20:13

Je kan ook een wringijzer gebruiken. Dat deed ik voorheen. Maar dat is eigenlijk niet het juiste gereedschap..... :D en
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 10 jun 2015, 22:42

Het is gelukt. Ik heb me er vanavond eens toe gezet en met een kwartiertje had ik ze er beide uit.

Het is echter alleen mogelijk om als eerste het lager aan de kant van het tandwiel eruit te tikken. Aan die kant kun je de bus die tussen de lagers zit genoeg aan de de kant drukken om aan de binnenkant van het lager te tikken. Dit is niet mogelijk aan de kant van de remschijf. Om het lager aan de kant van de remschijf eruit te kunnen tikken, moet eerst het andere lager en de bus eruit zijn!
Geniet nooit met mate

coen

Berichtdoor coen » 16 nov 2015, 05:49

De truck is om ff ruimte te maken door eerst de "verkeerde kant" iets 5mm uit tetikken. Zo maak je genoeg ruimte om op de originele manier door tegaan. Bus is aardig strak ja

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 16 nov 2015, 10:39

Nu dacht ik zo bij mezelf :
de lagers moeten zowiezo vervangen worden dus waarom ze niet laten zitten vooraleer de wielen te laten coaten en ze daarna te vervangen ?
Zo zijn de wanden beschermd niet ?
Enige probleem dat ik me kan voorstellen is het lagervet dat kan, zál uitlopen tijdens het bakken dus goed ontvetten en zou moeten lukken volgens mij.
Hoef je enkel nog de pasvlakken af de dekken.
Iemand die hier meer over kan vertellen ?

Groeten

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 16 nov 2015, 11:35

tsjoe007 schreef:Nu dacht ik zo bij mezelf :
de lagers moeten zowiezo vervangen worden dus waarom ze niet laten zitten vooraleer de wielen te laten coaten en ze daarna te vervangen ?
Enige probleem dat ik me kan voorstellen is het lagervet dat kan, zál uitlopen tijdens het bakken dus goed ontvetten en zou moeten lukken volgens mij.

Groeten

Mijn coater wil absoluut geen lagers in de wielen behouden om de reden die je al noemde. Vet komt eruit en beschadigd de nieuwe coating.
Ik heb gewoon duidelijk aangegeven dat die betreffende locaties absoluut niet gecoat mochten worden ivm lagerpassing. Dit is ook van toepassing voor het draagvlak gedeelte van de remschijven.
Kreeg alles helemaal netjes terug, hoefde er niets mee aan te doen.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 16 nov 2015, 20:37

pedrodetski schreef:
tsjoe007 schreef:Nu dacht ik zo bij mezelf :

Groeten

Mijn coater wil absoluut geen lagers in de wielen behouden om de reden die je al noemde. Vet komt eruit en beschadigd de nieuwe coating.
Ik heb gewoon duidelijk aangegeven dat die betreffende locaties absoluut niet gecoat mochten worden ivm lagerpassing. Dit is ook van toepassing voor het draagvlak gedeelte van de remschijven.
Kreeg alles helemaal netjes terug, hoefde er niets mee aan te doen.

Nou dan heb je volgens mij een goede coater gehad, want ik heb hier al menig verhaal voorbij zien komen dat er toch delen waren gecoat die niet gecoat hadden moeten worden.
Geniet nooit met mate

lazo

Berichtdoor lazo » 16 nov 2015, 21:43

Ik heb toen de lagers kapot gemaakt en de buitenste ring(lagerschaal) er weer in gedrukt.
Kun je na het coaten er zo weer uit tikken en klaar is klara.(zonder de bus natuurlijk).

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 17 nov 2015, 09:06

Turbo_Henky schreef:
Nou dan heb je volgens mij een goede coater gehad, want ik heb hier al menig verhaal voorbij zien komen dat er toch delen waren gecoat die niet gecoat hadden moeten worden.

Is een kwestie van goed overleggen vooraf. Bij mij scheelde het ook wel dat de coater zelf ook een motorliefhebber is. ;)

Pedro's Speedshop

Terug naar “How To's”