12v 21w oranje indicator lampjes

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
Hellbender

12v 21w oranje indicator lampjes

Berichtdoor Hellbender » 10 sep 2013, 17:32

Yep, één van mijn twee knipperlampjes heeft besloten de TL te verlaten (tijdens het rijden).

Heb me momenteel al suf gezocht achter vervanglampjes, maar de normale T20 zijn gewoonweg te breed en geraken niet in mijn custom tail... Basis is 'wedge', maar diameter van de bulb zelf mag niet breder zijn dan 12mm... Iemand enig idee of site waar ik twee lampjes kan bestellen...

Anders moet ik ander weg gaan bewandelen en dat is die fiesta zijblinkers inbouwen in die zwarte uitsparingen in de hump. Enig idee waar ik die eventueel kan op de kop tikken. Misschien dat iemand nog juiste type/link weet... Zonder knipperlichten rijden lijkt me niet aan te raden... :)

Hellbender

Re: 12v 21w oranje indicator lampjes

Berichtdoor Hellbender » 11 sep 2013, 22:37

Nog nooit iemand kleine lampjes online besteld?

Ben dus maar zelf weer in actie geschoten en voorlopig de te grote bulbs bevestigd en afgetaped met zwarte tape. Werkt als voorlopige optie goed genoeg totdat ik iets definitiefs gevonden heb. Die kleinere lampjes zijn dus precies onvindbaar. Heb jammer genoeg géén type-benaming ervan, enkel die 12v 21w... Moeilijk te vinden dan. En ja, ik ben ook bij een autospeciaalzaak gegaan, maar dit zijn dus precies heel speciale, want die gasten waren ook achter de oren aan het krabben geslagen met uiteindelijk géén resultaat, behalve de grotere versie (die ik al heb...).

Dan zijn we op zoek gegaan naar een led alternatief en heb deze gevonden. Misschien ook interessant voor nog iemand, want ik vond ze zéér interessant en heel makkelijk (extra) te plaatsen...

http://www.ebay.com/itm/Super-Bright-Mi ... 2c71651e0f

Binnenkort bestellen dus en plaatsen...

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 12 sep 2013, 18:44

Doe me een groot plezier en zorg ervoor dat je goed zichtbaar bent voor anderen. Het is toch kl*te om te moeten lezen dat een automobilist je knipper niet gezien heeft en je pardoes plat gereden heb. :(

Kom iets teveel van dit soort knipperlichten tegen die wel mooi zijn, maar NIET zichtbaar zijn. [-X

Hoeveel W zijn ze eigenlijk?????

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 12 sep 2013, 20:12

Bedoeling was om deze als alternatief voor de onvindbare lampjes te gebruiken, zodat ik mijn undertail kan blijven gebruiken. Het zijn LEDS dus aantal W is sowieso anders. Enig probleem met mijn undertail is dat de pinkers te dicht op mekaar staan, dus dit moet in de toekomst opgelost worden. Misschien iets zoals Stefan fabriceren langs de nieuwe enorme Belgische nummerplaat.

Riczun
Contacteer:

Berichtdoor Riczun » 12 sep 2013, 21:25

Heb je geen foto van je knipperlicht en je fitting? Want het lijkt mij toch raar dat er een onbekende fitting erin zit.
En staat op de oude lamp geen maat/type ?

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 12 sep 2013, 21:46

Desnoods maak je (of ik) een LED printje passend!

Marc
Yoshimura RS3
Afbeelding

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 13 sep 2013, 17:20

Probleem is niet de fitting maar de diameter van de gloeilamp.

Ik had deze besteld: http://www.ebay.com/itm/2-x-Amber-921A- ... 4162e4da4d

Blijkt dat de lamp te dik is om in mijn voorziene achtertaillichten te steken. Diameter mag maximaal 1.3 cm zijn. En laat ik nu net die kleine krengen nergens vinden.

Neen, op de gloeilamp staat enkel die 21w 12v aanduiding, maar geen type... Voorlopig heb ik dus die nieuw lampjes tegen mijn achtertaillichten getaped en ze werken perfect, maar ik moet die gloeilampen erin kunnen steken, niet ertegen plakken... Snappie?

Ga trouwens supplementair twee knipperlichtledstrips aanschaffen om langs mijn nummerplaatschep te bevestigen. Dan benader ik de gevraagde 24 cm tussen de pinkers wel weer.... OOk stukkie veiliger...

Bedankt voor het aanbod, Mark. Als iemand die kleinere 12v21w lampjes kan vinden, laat maar horen. Ik vind ze niet...En me al rot gezocht.... :lol:

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 13 sep 2013, 19:25

Yoshimura RS3
Afbeelding

Slurf
Contacteer:

Berichtdoor Slurf » 20 sep 2013, 18:22

Eens met heb ook een rijd met piep keine richting aanwijzers rond gereden met die kleine lampies dat ging heel snel stuk draden braken af armatuurtje liep vol blubber en zo ook roest, bleef die rotzooi repareren en die lampjes waren in het buitenland niet te koop. achteropkomend verkeer zien die dingen niet eens. dus orginele knippers aangeschaft.
Cagiva navigator> KTM 990 adventure

Terug naar “How To's”