Elektrische kinderquad gashendel-uitdraai begrenzen

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
Hellbender

Elektrische kinderquad gashendel-uitdraai begrenzen

Berichtdoor Hellbender » 27 jun 2013, 09:47

Een niet-TL gerelateerde vraag, maar desalniettemin wel een probleem. Gisteren een mini-quad voor de kleinste en minder kleine hier laten leveren, maar er zat geen
begrenzing op. Geopteerd voor een elektrische quad omwille van het ontbreken van geluid, maar ik zou dat ding graag mechanisch begrenzen, door
zo'n throttle stop screw te zetten op de 'gashendel'. MAW gewoon de uitdraai beperken. Ding zou rond de 25-30 gaan, dus een beetje veel te hard voor de allerkleinste, vandaar.

Gashendel lijkt op gripshift en ik kan de rubberen grip erlangs gewoon erafhalen. Misschien dat sommige van jullie hier ervaring of een idee rond hebben.
Vind vanalles online, maar geen gedetailleerde omschrijving van hoe je dat best kunt installeren.

Iemand enig idee of een link met hoe ik dat best kan installeren, zodat ik dat een beetje kan regelen. Wil graag een foto posten, maar ik geraak er niet aan toe, zonder dat de kleinste hier met zijn haviksogen komt aflopen en wil zien wat er zo volledig afgedekt naast de TL in het schuurtje staat...

Eindelijk gelukt... \:D/
Afbeelding

Monster900
Contacteer:

Re: Elektrische kinderquad gashendel-uitdraai begrenzen

Berichtdoor Monster900 » 28 jun 2013, 14:51

Voor een Quad zou ik zowiezo een duim-gas-hendel installeren. Veel veiliger in bochten en makkelijker te begrenzen...
Afbeelding

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 28 jun 2013, 20:16

Thx voor de tip, J

Ik ben al bezig met een spanningsregelaar via een potentiometer. Wil hem beperken tot snel stapvoets wandelen en dat zou hiermee ook kunnen lukken... Vandaag zitten solderen en morgen installeren en zien hoe we hem kunnen afknijpen... Ze gaan verschieten met hun eigen 'motor'...

stryker

Berichtdoor stryker » 28 jun 2013, 22:29

ik heb voor de kinderen zo'n Suzuki lt50 gekocht en die hebben ook een duimgas gelijk de meeste quads. die kan je regelen dmv een schroef. maarja de kinderen willen toch altijd maar sneller en sneller. zeker de kleinste hier van twee en een half jaar :D :D :D nooit te jong om te leren. en de keus voor een Suzuki was snel gemaakt :D

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 28 jun 2013, 23:15

Een echte gasser is altijd leuker, maar probleem is dat de buren hier niet zo blij zouden zijn met zo'n 50cc vierwielertje dat op en af zit te knallen... En zoals je me vertelde, Stryk, heb jij ruimte zat om ze te laten rondcrossen en minder buren.
Hier minder plek en meer aanliggende buren en dus mijn keuze voor een stil batterijgepowered voertuigje. Geen lawaai en ze kunnen ook knallen, maar wel na begrenzing, want dit is een beetje te snel. Denk dat de jongste hier enorm 'bezitterig' gaat reageren. Die is wild van de TL, laat staan als ie zelf een 'gemotoriseerd' voertuig kan 'bezitten'... Wel leuk dat ie binnenkort ook kan meepoetsen als papa weer zijn TL zit te verzorgen.

stryker

Berichtdoor stryker » 28 jun 2013, 23:31

zo'n quad is hier een schot in de roos geweest. :D hopelijk gaat dat bij jullie thuis ook zo zijn. zal u voor de buren een paar oorstopjes geven... :badgrin: :badgrin: :badgrin: had vorig weekend ook aan de buurman gevraagd of ie last had als de kinderen zo op die quad rijden. zijn antwoord was 'laat die kinderen toch spelen' heb hier buren uit de duizend. benieuwd als ze dat ook gaan blijven zeggen als de kids zich er blijven voor interesseren en er een 80cc zou komen :D

Terug naar “How To's”