Charging mod TLS/TLR

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor f2ride2001 » 30 okt 2016, 09:19

Meten = weten :D
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 471
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor Mike88 » 30 okt 2016, 09:50

f2ride2001 schreef:Meten = weten :D


14.1 Volt bij stationair zie ik aan m'n eerder geplaatste pics in dit topic ..toen ik de mod uitgevoerd had afgelopen winter. Nu weet ik niet wat voltage doet als de toeren oplopen hoop dat t aan een oud relais ligt. Was al wel van plan er een SR van Siccama (Electrex RR62) op te zetten.
Vanavond meet ik t waarschijnlijk even door..I'll keep you posted
Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 471
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor Mike88 » 11 nov 2016, 11:49

Turbo_Henky schreef:
Mike88 schreef:Toevallig ook lui hier waarbij hun knipperlichten sneller zijn gaan knipperen bij hoge rpm's na t uitvoeren van deze mod? ( heb geen leds's)


Wat is de accuspanning bij die hoge rpm als de kinpperlichten sneller gaan knipperen?


Eindelijk even de accuspanning kunnen opmeten bij verschillende rpm's..

Verlichting uit:
Stationair 13.7V
2000/3000 toeren 13.5V
5000/6000 toeren 13.5V

Verlichting aan:
Stationair 13.5V
2000/3000 13.1V
5000/6000 13.1V
EVIL TWIN SUPERBIKE

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor f2ride2001 » 11 nov 2016, 12:00

Beetje aan de erg lage kant...
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 471
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor Mike88 » 11 nov 2016, 12:32

Erg laag indd..afgelopen winter tijdens de mod had ik 14.1 V op de accu staan tijdens z'n stationair loop..
Ben geen electro wizzkidd maar vermoed dat ik een spanningsregelaar ga bestellen. Hopen dat de dynamo verder onaangetast is!
Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4346
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor pedrodetski » 11 nov 2016, 13:12

Ook de output van de dynamo kan je meten hoor. Uit het hootft moet dat iets van 70V AC zijn, maar lees ddat even na in het wphb. Ja kan dit voor alle spoelen doen in de dynamo.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor f2ride2001 » 11 nov 2016, 13:47

Je kan de dynamo op diverse manieren meten:
1) AC spanning tussen alle drie de draden (dan weet je of ie het doet)
2) Je kunt de weerstand meten dan heb je een idee waar er iets aan de hand is.
3) Je kunt de inductiviteit meten dan heb je een idee waar er iets aan de hand is. (welk spoel, het zijn er drie, helaas moet je ze altijd alle drie tegelijk vervangen= 1 unit)
4) isolatie meten, dit zegt je iets over de slijtage.

Marc

PS ik kan alles meten, maar dat is mijn vakgebied :-#
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4346
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor pedrodetski » 11 nov 2016, 14:08

Nou, there you go. :lol:
Marc knows his sh*t als het om de elektra gaat. :)
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
Turbo_Henky
Berichten: 1305
Lid geworden op: 28 mar 2006, 18:24
Locatie: Velp (Gld)

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor Turbo_Henky » 11 nov 2016, 21:49

Mike88 schreef:
Turbo_Henky schreef:
Mike88 schreef:Toevallig ook lui hier waarbij hun knipperlichten sneller zijn gaan knipperen bij hoge rpm's na t uitvoeren van deze mod? ( heb geen leds's)


Wat is de accuspanning bij die hoge rpm als de kinpperlichten sneller gaan knipperen?


Eindelijk even de accuspanning kunnen opmeten bij verschillende rpm's..

Verlichting uit:
Stationair 13.7V
2000/3000 toeren 13.5V
5000/6000 toeren 13.5V

Verlichting aan:
Stationair 13.5V
2000/3000 13.1V
5000/6000 13.1V


Het lijkt er dan inderdaad op dat je weer veel spanningsverlies hebt over de draden van de regelaar naar de accu
Geniet nooit met mate

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 471
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor Mike88 » 12 nov 2016, 12:26

Turbo_Henky schreef:
Het lijkt er dan inderdaad op dat je weer veel spanningsverlies hebt over de draden van de regelaar naar de accu


Daar lijkt het wel op indd, vandaag gaat de motor de winterstalling in en zal eens even kijken naar de bekabeling etcetera..heb geen flut materiaal gebruikt tijdens het monteren, misschien is corrosie of roest op de stekkers het probleem.Ben van plan de mosfet spanningsregelaar van Siccama (Electrex RR62) te monteren en de charge mod weer te verwijderen. In een ander draadje las ik dat dit positieve resultaten gaf.
EVIL TWIN SUPERBIKE

Gebruikersavatar
Mike88
Berichten: 471
Lid geworden op: 04 aug 2015, 19:56
Locatie: ASSEN

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor Mike88 » 12 nov 2016, 12:42

f2ride2001 schreef:Je kan de dynamo op diverse manieren meten:
1) AC spanning tussen alle drie de draden (dan weet je of ie het doet)
2) Je kunt de weerstand meten dan heb je een idee waar er iets aan de hand is.
3) Je kunt de inductiviteit meten dan heb je een idee waar er iets aan de hand is. (welk spoel, het zijn er drie, helaas moet je ze altijd alle drie tegelijk vervangen= 1 unit)
4) isolatie meten, dit zegt je iets over de slijtage.

Marc

PS ik kan alles meten, maar dat is mijn vakgebied :-#


Kan wel merken dat je electro technicus bent van beroep haha denk je dat, na het lezen van mijn waardes het probleem zich ook in de dynamo bevind?
Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE


Terug naar “How To's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast