Tips en trucks

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5723
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Tips en trucks

Berichtdoor Loki » 13 mei 2012, 02:15

Spui hier je tips en trucks.. aangaande de TL, sleutelgeneuzel, schoonmaken of poetsen!

Trap ik vast af: Bij het monteren van de standaard rempomp altijd opletten of de strop goed zit en vervolgens eerst de bovenste bout vast zetten!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
BeunTeun
Berichten: 2097
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:14
Locatie: Lelystad

Re: Tips en trucks

Berichtdoor BeunTeun » 13 mei 2012, 08:06

Vorige week uit nood bedacht:

Voorwiel eruit halen met een paddock-stand van de achterkant.
De vier borgbouten die aan de voorkant van je vorkpoten zitten, er helemaal uitdraaien, en aan de achterkant er weer in.
Nu heb je een mooi steuntje om de voorkant op te tillen.
Honda CR125R, Suzuki RM125 Yamaha YZ 80, Honda CR125R, Honda CR125R, Yamaha YZ 125, Honda CR250R, Yamaha YZ-426F, Yamaha WR-400F, Suzuki TL-1000 S, Suzuki TL-1000 R, BMW G650 X-Moto, KTM SX 360 2T Enduro ===> Exit
Yamaha YZ 450F 2008 Enduro

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5723
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Tips en trucks

Berichtdoor Loki » 15 mei 2012, 23:12

Jij hebt vast een paddock stand zonder diabolo dingetjes?

Over paddockstands gesproken.. ebay.. Motrax alu paddock stands.. goedkoop maar schijnt heel goed te zijn. Ze zijn wel failliet dus aanbod neemt vast af!

En nog een tip voor als je de zuigers van je achterste remklauwen eruit wilt halen; Als het remsysteem nog vol is pers dan eerst de zuiger aan de kant van het wiel eruit. Vervolgens kun je via het banjo gat de andere zuiger eruit duwen. En als je problemen hebt met de pin van de remblokken, boor dan een heel klein gaatje in het verlengde ervan. Zo kun je met een spijkertje (oid) het pinnetje eruit tikken zonder te moorden met een tang!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
Cubic Rules
Berichten: 1498
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:30

Re: Tips en trucks

Berichtdoor Cubic Rules » 16 mei 2012, 14:05

Dan hier nog een die eigenlijk onder de blunders hoort te staan.
Bij het demonteren van het luchtfilterhuis een paar oude sokken opgerold in de inlaattubes proppen om te voorkomen dat er schroefjes of kleine deeltjes er in vallen. En bij montage de sokken er weer uit halen anders start die natuurlijk nooit! :-$ :-# :oops: :D
XL600R,XJR1200,XL500S,XL600R,XL600R,XJR1300SP,XT600,FJ600,TL1000S '99,BMW R100GS/PD,TL1000S '97,SV650N,GS1000G,GSXR 1100W,DR650RSE,Gorilla 125cc,TL1000R,GS450L,Bandit GSXR 1127,XJ650 Tracker,GSX1100G,KLX650,V-Raptor,SV1000S,DR750,SS600,<VTR1000F>?

Gebruikersavatar
BeunTeun
Berichten: 2097
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:14
Locatie: Lelystad

Re: Tips en trucks

Berichtdoor BeunTeun » 16 mei 2012, 19:03

Cubic Rules schreef:Dan hier nog een die eigenlijk onder de blunders hoort te staan.
Bij het demonteren van het luchtfilterhuis een paar oude sokken opgerold in de inlaattubes proppen om te voorkomen dat er schroefjes of kleine deeltjes er in vallen. En bij montage de sokken er weer uit halen anders start die natuurlijk nooit! :-$ :-# :oops: :D


Haha ! en een LUCHT dat eruit kwam . . . . :oops: . . . .
Honda CR125R, Suzuki RM125 Yamaha YZ 80, Honda CR125R, Honda CR125R, Yamaha YZ 125, Honda CR250R, Yamaha YZ-426F, Yamaha WR-400F, Suzuki TL-1000 S, Suzuki TL-1000 R, BMW G650 X-Moto, KTM SX 360 2T Enduro ===> Exit
Yamaha YZ 450F 2008 Enduro

Gebruikersavatar
Cubic Rules
Berichten: 1498
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:30

Re: Tips en trucks

Berichtdoor Cubic Rules » 16 mei 2012, 19:27

BeunTeun schreef:
Cubic Rules schreef:Dan hier nog een die eigenlijk onder de blunders hoort te staan.
Bij het demonteren van het luchtfilterhuis een paar oude sokken opgerold in de inlaattubes proppen om te voorkomen dat er schroefjes of kleine deeltjes er in vallen. En bij montage de sokken er weer uit halen anders start die natuurlijk nooit! :-$ :-# :oops: :D


Haha ! en een LUCHT dat eruit kwam . . . . :oops: . . . .


Eeeeh nee Teun, het waren niet die van jou maar m'n eigen sokken en ze waren gewassen voordat ze door gingen als poetslap. Ik heb wel een keer een motor gekocht met een vuile onderbroek onder de buddyseat dus ik denk inderdaad dat niet iedereen schone poetslappen gebruikt :D Of mischien was dat de reservebroek van de vorige eigenaar, voor na een intensieve rit... :-#
Laatst gewijzigd door Cubic Rules op 25 mei 2012, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
XL600R,XJR1200,XL500S,XL600R,XL600R,XJR1300SP,XT600,FJ600,TL1000S '99,BMW R100GS/PD,TL1000S '97,SV650N,GS1000G,GSXR 1100W,DR650RSE,Gorilla 125cc,TL1000R,GS450L,Bandit GSXR 1127,XJ650 Tracker,GSX1100G,KLX650,V-Raptor,SV1000S,DR750,SS600,<VTR1000F>?

Gebruikersavatar
BeunTeun
Berichten: 2097
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:14
Locatie: Lelystad

Re: Tips en trucks

Berichtdoor BeunTeun » 16 mei 2012, 23:33

Cubic Rules schreef:Eeeeh nee Teun, het waren niet die van jou maar m'n eigen sokken en ze waren gewassen voordat ze door gingen als poetslap. Ik heb wel een keer een motor gekocht met een vuile onderbroek onder de buddyseat dus ik denk inderdaad dat niet iedereen schone poetslappen gebruikt :D Of mischien was dat de reservebroek voor na een intensieve rit... :-#



:lol: Dus, Tip uit Hilversum : Was eerst je ondergoed voordat je er verder iets mee doet !!! :lol:
Honda CR125R, Suzuki RM125 Yamaha YZ 80, Honda CR125R, Honda CR125R, Yamaha YZ 125, Honda CR250R, Yamaha YZ-426F, Yamaha WR-400F, Suzuki TL-1000 S, Suzuki TL-1000 R, BMW G650 X-Moto, KTM SX 360 2T Enduro ===> Exit
Yamaha YZ 450F 2008 Enduro

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5723
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Tips en trucks

Berichtdoor Loki » 16 mei 2012, 23:37

Wat een onderbroekenlol :o
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Zoert
Berichten: 911
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06
Locatie: Mijdrecht...... Of all places!!!

Re: Tips en trucks

Berichtdoor Zoert » 18 mei 2012, 14:22

Loki schreef:Wat een onderbroekenlol :o

We hadden toch al een afdeling voor onnodig geneuzel?
Gaan we daar ook de how to afdeling mee vervuilen?
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Cubic Rules
Berichten: 1498
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:30

Re: Tips en trucks

Berichtdoor Cubic Rules » 18 mei 2012, 17:31

Okok, schuldig. Ff on topic dan.
Tip: Neem altijd een schone onderbroek mee.
XL600R,XJR1200,XL500S,XL600R,XL600R,XJR1300SP,XT600,FJ600,TL1000S '99,BMW R100GS/PD,TL1000S '97,SV650N,GS1000G,GSXR 1100W,DR650RSE,Gorilla 125cc,TL1000R,GS450L,Bandit GSXR 1127,XJ650 Tracker,GSX1100G,KLX650,V-Raptor,SV1000S,DR750,SS600,<VTR1000F>?

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5723
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Tips en trucks

Berichtdoor Loki » 24 mei 2012, 21:51

Met het oog op een paar naderende vork swaps.. mooi geanodiseerd in zwart, brons of goud. Niet zo praktisch als zilver want krasjes vallen veel meer op.. en dat moeten we niet hebben!

Jaren geleden had ik hetzelfde probleem en bedacht het volgende:

Afbeelding

Verkeerd om de bouten erin, blokkeren die handel en voorzichtig.. met de nadruk op voorzichtig een beetje druk erop zetten. Zo kun je met gereedschap de klemkracht van de kroonplaat regelen. Vaak is dat stroef.. en kun je dat dus naar net genoeg kracht om de poot in zijn positie te laten hangen. Op het moment dat de poot hangt zoals je wilt haal je de spanning eraf en hangt ie mooi op z'n plek!

Maar.. voorzichtig dus, anders breekt het af!

Vervolgens natuurlijk de bovenste kroonplaat spanningsloos monteren. En de juiste aanhaalmomenten in acht nemen voor de juiste werking van de vering/demping. En met dat in het achterhoofd opletten dat er geen spanning komt op de poot waar het dikke deel van de vooras in schuift. Dit verhoogt het losbreek moment (slechte wegligging) en zorgt voor onnodige slijtage!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: Tips en trucks

Berichtdoor finally » 24 mei 2012, 22:26

Perfecte truc dit! Al meerdere malen dankbaar misbruik van gemaakt..
Niks meer persen en wringen gewoon zo plop er in makkelijk positie bepalen en eventuele doorsteek.
Vooral icm met shims in de onderste triple werkt deze truc erg makkelijk!

Even wat toevoegen.

Draai eerst een sterke m8 bout of een tap helemaal door de draad heen zover dat ie er aan de achterkant weer uit komt.
De draad in de triple is niet gemaakt om van de andere kant een bout erin te doen.
Hier kunnen dus bramen of iets dergelijks zitten wat er voor kan zorgen dat je de draad beschadigd en dan wil het niet meer..
Er zijn nog wel eens mensen die gewoon door draaien als iets er moeilijk in gaat.
Als de draad gewoon goed is moet de bout er zonder moeite en zonder sleutel/ratel+dop in gaan..
Anders gewoon nog een keer van de "goeie" kant af een bout of tap er door.

Daarna trucje van loki vervolgen ;)

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5723
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Tips en trucks

Berichtdoor Loki » 24 mei 2012, 23:14

Finally schreef:Draai eerst een sterke m8 bout of een tap helemaal door de draad heen zover dat ie er aan de achterkant weer uit komt.


Ja goeie! =D>
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
Andrew82
Berichten: 1153
Lid geworden op: 17 aug 2010, 22:45
Locatie: Den Haag

Re: Tips en trucks

Berichtdoor Andrew82 » 25 mei 2012, 09:10

Goeie tip idd! =D>


Terug naar “How To's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast