How to: Verwijderen Pairvalve

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
koger

How to: Verwijderen Pairvalve

Berichtdoor koger » 13 apr 2010, 22:08

De pairvalve is een klep die er voor zorgt dat er frisse lucht :-k in je uitlaat systeem geblazen word, dit kan bij open dempers voor dikke klappen zorgen(vergelijkbaar met een lekke uitlaatpakking) bij het gas los laten.. De pairvalve zit zover ik weet op bijna alle geimporteerde tillers en kan zonder problemen verwijdert worden.. Veel succes met sleutelen :D

Stuurdemper+tank los schroeven..Afbeelding daarna vacuum slang zowel links, rechts en achterop de airbox ontkoppelen. Ook moeten de stekkers onkoppeld worden..Afbeelding
Schroeven van de airbox los draaien en wegnemen, filter uit filterhuis wegnemen..Afbeelding
Funnels los schroeven(6 bouten onder de omgevouwen plaatjes) en wegnemen..Afbeelding
Nu kan je het filterhuis iets liften(zie foto onder) om de vacuum slang en stekker te ontkoppelen en het filterhuis wegnemen(let op de O ringen die blijven plakken aan je filterhuis)..ps check ook het sponsje rechts boven in ff..Afbeelding
Afbeelding
Nu zie je de pairvalve zitten, nu moet je niet de 2 inbus bouten los draaien maar de 2 lager gelegen m6(sleutel 10) bouten..Afbeelding
Je heb nu 4slangen die je moet afdoppen(bout erin en slangenklem volstaat perfect) namelijk de 2 slangen die naar beneden(cilinders) gaan rechts onder je filterhuis en een kleine vacuum slang..
Afbeelding
En klaar om dicht te bouwen en de pairvalve op je nachtkastje te zetten :D , Ik hoop zo duidelijk mogelijk omschreven te hebben hoe ik te werk ben gegaan mochten er tillers zijn met vragen of hulp kan je me uiteraard altijd contacten.. greetz uit nieuw vennep Peet
Laatst gewijzigd door koger op 14 apr 2010, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
leef en laat leven er is al genoeg gezeik op deze aardbol

JochemW

Re: How to: Verwijderen Pairvalve

Berichtdoor JochemW » 14 apr 2010, 10:15

Ziet er heel duidelijk uit :!:
Dankje,
ik ga het dit weekend even proberen \:D/
Zxr750>Tl1000R
One life, Live it Afbeelding

ArnouTLS-TLR
Contacteer:

Berichtdoor ArnouTLS-TLR » 14 apr 2010, 10:52

Heb je al gereden zonder de PAIR?
Merk je verschillen op enige wijs?
Kun je de voordelen nog eens noemen (behalve gewicht)?
Ducati 848 Pearl White Demon
TL1000R Black - TLzone.net - TL Of The Month - June 2008 - October 2009 - November 2010 - TLP's Bitchin Bike April 2011
SV650S K6 Red - TheLady's Ride
EVIL TWINS

http://www.bikepics.com/members/arnoutlr/10tlr/Afbeelding

koger

Berichtdoor koger » 16 apr 2010, 05:53

Goeie morgen.. Ik heb sinds zaterdag na het verwijderen van de pairvalve elke dag gereden en geen problemen ondervonden, naast het feit dat je de eerste paar keer bij het afremmen op een klap zit te wachten :D is het helemaal top.. Meer voordelen dan geen klappen meer hebben kan ik zo snel niet bedenken :-k .. succes en bij evt vragen kun je me een pb sturen of ff belen nr kan via pb greetz peet..

mrtouw

Berichtdoor mrtouw » 20 apr 2010, 18:35

Een nederlandse fiets heeft deze niet eens?

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 21 apr 2010, 01:08

Is het niet zo dat je de slang tot aan de cilinder ook kunt verwijderen en hem daar kunt afblinden? Om nog wat extra loze rommel weg te kunnen smijten ;)
The coolest car alarm tester by far - TL1000

koger

Berichtdoor koger » 21 apr 2010, 16:05

Dat klopt je kan de zachte slang tot de harde leiding weg halen, je kan ook de zachte slang plus harde leiding weg halen ligt helemaal aan hoeveel werk je er van wilt maken.. Voor nu heb ik de makkelijkste gekozen mocht om wat voor reden ik toch nog eens dieper in de bike moeten graven ga ik voor de laaste optie en verwijder ik het hele setje.. Voor de werking heeft het totaal geen invloed.. Rij nu al een tijdje zonder en kan je vertellen dat het toch een stuk prettiger rijd \:D/ Groetje uit nieuw vennep peet

suuztlr

Berichtdoor suuztlr » 22 apr 2010, 21:36

Is er ook een mogelijkheid om een extra pairvalve te plaatsen voor extra klappen?? :D

koger

Berichtdoor koger » 26 apr 2010, 23:38

Heb er nog 1 liggen zie foto haha over de prijs worden we het wel eens :D greetz peet

ruudje

Berichtdoor ruudje » 29 apr 2010, 23:03

Ik vanavond gezocht en gezocht maar geen pair valve gevonden op mijn duitse TLS uit 1997.

Deze tutorial heeft me in ieder geval er toe gezet om alles te demonteren en iets verder te kijken dan dat het oog kan zien. Meteen ook de alle verschillende uitlaatpakkingen vervangen en nu alles toch open ligt ook effe de kleppenspeling meten. Ik hoop dat het klappen in ieder geval voorbij is..........
1ste vfr750, 2de gsx-r600, 3de cbr900rr, 4de xjr1200 en nu een TL1000s.....
2 cilinders zijn nieuw voor mij, maar nu al verslaafd........

Slurf
Contacteer:

Berichtdoor Slurf » 11 jun 2010, 22:23

De stalen leidingen die op de uitlaat kanaal zitten kan je ook verwijderen, echter je zal dan een paar blind flensen moeten maken.
Cagiva navigator> KTM 990 adventure

stefan34

Berichtdoor stefan34 » 28 jan 2012, 20:35

Vraagje he is die frisse lucht niet voor de koeling van de uitlaat ? ik heb dat geknal ook namelijk (vind het ook wel geinig opzich :lol: ) maar is het niet slecht voor de uitlaat als de pairvalve verwijderd word ?

Slurf
Contacteer:

Berichtdoor Slurf » 18 feb 2012, 10:27

stefan34 schreef:Vraagje he is die frisse lucht niet voor de koeling van de uitlaat ? ik heb dat geknal ook namelijk (vind het ook wel geinig opzich :lol: ) maar is het niet slecht voor de uitlaat als de pairvalve verwijderd word ?

Nee juist beter, het geknal is slecht voor het binnen werk van je uitlaat dempers en de na verbranding maakt de buizen extra heet.
Cagiva navigator> KTM 990 adventure

Terug naar “How To's”