How to: Koppelingsplaten, veren en BTL vervangen

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
TLTim46
Berichten: 899
Lid geworden op: 17 mar 2008, 16:51
Locatie: Almere

Re: How-2 "Koppeling"

Berichtdoor TLTim46 » 05 nov 2008, 21:48

Een slecht functionerende back torque limiter wordt een forward torque limiter #-o
Wat behelst een R clutch mod qua materiaal? kwanta kosta? (ow foggeddaboudid) ](*,) BTL mod is dus genoeg?
Gaatjes 'vonken' ? is dat een zelfbed8 werkwoord, zoals smurfen die gaatjes smurfen, of iets anders dan gewoon boren? :-k
TeLeuk en TeLekker om TeLaten..
Ik heb TLS-tosteron nodig..

Gebruikersavatar
Red Devil
Berichten: 2671
Lid geworden op: 04 aug 2005, 14:04
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: How-2 "Koppeling"

Berichtdoor Red Devil » 06 nov 2008, 11:02

TLTim46 schreef:Een slecht functionerende back torque limiter wordt een forward torque limiter #-o
Wat behelst een R clutch mod qua materiaal? kwanta kosta? (ow foggeddaboudid) ](*,) BTL mod is dus genoeg?
Gaatjes 'vonken' ? is dat een zelfbed8 werkwoord, zoals smurfen die gaatjes smurfen, of iets anders dan gewoon boren? :-k


Boren gaat je niet lukken... Is namelijk gehard staal...Zijn al diverse boortjes op stuk gegaan heb ik met laten vertellen.... Vonken is met recht vonken... Ask Fikser want die kan dat wel fiksen...

Fikser
Berichten: 1311
Lid geworden op: 18 apr 2006, 11:22
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: How-2 "Koppeling"

Berichtdoor Fikser » 06 nov 2008, 11:43

Vonken is inderdaad niet zelf bedacht [-X Het gaat hier om vonkeroderen (EDM - Electrical Discharge Machining). Door middel van een potetiaal verschil tussen twee materialen een vonk overslag laten plaats vinden en hiermee verspanen. Mede om de vonkoverslag te controleren en het verspaande materiaal weg te spoelen gebeurt dit onder vloeistof.
In het vonken zijn ook weer twee hoofdgroepen, het zinkvonken en het draadvonken. Voor zinkvonken wordt gebruik gemaakt van een elektrode in de gewenste vorm van de te verkrijgen holte. Bij draadvonken wordt zoals het woord al zegt van een draad als elektrode gebruik gemaakt om om als het ware mee te figuurzagen.

Als je er mer van wilt weten moet je maar eens langs tuffen 8)
Hoezo zijwieltjes??

TLTim46
Berichten: 899
Lid geworden op: 17 mar 2008, 16:51
Locatie: Almere

Re: How-2 "Koppeling"

Berichtdoor TLTim46 » 09 nov 2008, 19:03

Wow, das wel erg boeiend.. net als wanneer je RVS niet goed boort, dan hard je het en is 't niet meer te doorboren..
bedankt voor de uitleg.. ik zou graag een keer langskomen (met m'n BTL).. :D
TeLeuk en TeLekker om TeLaten..
Ik heb TLS-tosteron nodig..

Fikser
Berichten: 1311
Lid geworden op: 18 apr 2006, 11:22
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: How-2 "Koppeling"

Berichtdoor Fikser » 09 nov 2008, 23:36

Laat maar even weten, je bent altijd welkom. ;)
Hoezo zijwieltjes??

M&MRacing
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 sep 2008, 19:07
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: How-2 "Koppeling"

Berichtdoor M&MRacing » 08 mei 2009, 12:52

Heb dus ook netjes de how-to gevolgd.
Echter ik trok per ongeluk mijn koppelings korf mee.
Die krijg ik nu niet goed meer terug.
Hij moet helemaal over het lager heen toch?

En kan ik het tandwiel van de oliepomp gewoon draaien om te zorgen dat alle tandwielen van de korf weer passen?

Btl is terug van Fikser, maar maakt het nog uit hoe de BTL erin komt?
Weet wel met de 2 ingeponste gaatjes maar niet de btl zelf.

Gr.

M&MRacing
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 sep 2008, 19:07
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: How-2 "Koppeling"

Berichtdoor M&MRacing » 08 mei 2009, 16:28

Komt de korf binnen het blok?

Gebruikersavatar
Red Devil
Berichten: 2671
Lid geworden op: 04 aug 2005, 14:04
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: How-2 "Koppeling"

Berichtdoor Red Devil » 08 mei 2009, 16:33

M&MRacing schreef:Komt de korf binnen het blok?



Beide korfen zijn gelijk volgens mij.. Ik bedoel steken even redig uit...

meer.erikvd
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2010, 16:42
Locatie: Oosterwolde

Re: How to: Koppelingsplaten, veren en BTL vervangen

Berichtdoor meer.erikvd » 27 jul 2010, 21:14

super goede omschrijving hoor,
Moet mijn btl er nog uit halen,kan er zeker wat mee

Zoert
Berichten: 911
Lid geworden op: 03 jun 2006, 00:06
Locatie: Mijdrecht...... Of all places!!!

Re: How to: Koppelingsplaten, veren en BTL vervangen

Berichtdoor Zoert » 30 jul 2010, 12:35

Goeie beschrijving met mooie plaatjes, voor iedereen wel duidelijk.

Alleen heb je het wel erg veel over huisjes (drukplaat is geen huis) (korf zou je als huis kunnen omschrijven)


Trouwens zitten die koppelingsplaten ook in een FORD??? :roll:
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

meer.erikvd
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2010, 16:42
Locatie: Oosterwolde

Re: How to: Koppelingsplaten, veren en BTL vervangen

Berichtdoor meer.erikvd » 09 aug 2010, 17:25

Die moer waar je de btl mee vast zet, weet iemand van jullie wat van maat dat is, en welke dop voor op de sleutel?

Gr Erik

meer.erikvd
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2010, 16:42
Locatie: Oosterwolde

Re: How to: Koppelingsplaten, veren en BTL vervangen

Berichtdoor meer.erikvd » 13 aug 2010, 22:03

laat maar, duurt zo lang dat reactie geplaatst wordt, heb hem inmiddels al uitgewisseld


Terug naar “How To's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast