Charging mod TLS/TLR

Ik heb twee linker handen, hoe doe ik...?!
Turbo_Henky

Re: Charging mod TLS/TLR

Berichtdoor Turbo_Henky » 08 okt 2017, 17:36

Dan zouden ze theoretisch elk de halve waarde hebben omdat ze elk de helft van de totale stroom voeren. Dit is alleen het geval als ze beiden dezelfde weerstand hebben.
Mocht de ene draad ergens bij een overgang meer weerstand hebben dan gaat er in de andere draad meer stroom lopen.
Ik zou eerst in elke draad een 15A plaatsen. Mocht dit niet goed gaan, dan verhogen naar elk 20A
Geniet nooit met mate

D81

Berichtdoor D81 » 10 okt 2017, 06:15

Daar dacht zelf ook aan maar in de beginpost staat duidelijk dat het niet zou werken met 2 zekeringen vandaar ik het hier vraag maar het is nogal stil hier op het forum.

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 10 okt 2017, 19:48

D81 schreef:Daar dacht zelf ook aan maar in de beginpost staat duidelijk dat het niet zou werken met 2 zekeringen vandaar ik het hier vraag maar het is nogal stil hier op het forum.

Dit gaat niet werken. Hij neemt 2 draden van 2.5mm2 om zogezegd een dikkere draad te bekomen , dit is geen probleem. Maar die dikte van draad moet meer dan 30A kunnen trekken. Als je dus 2 draden met elk een zekering van 15A neemt , gaan die beide zekeringen hoogstwaarschijnlijk stuk gaan. Je kan natuurlijk in elke draad een zwaardere zekering steken , maar dan gaat je draad het erg warm krijgen en die doorbranden ;) . Ik hoop dat je hier iets mee bent.

D81

Berichtdoor D81 » 10 okt 2017, 19:51

Heb vandaag een andere zekeringhouder gehaald en 2draden in 1zekeringhouder gemaakt.Dus van de week op de motor bouwen en hopen op verbetering.
Bedankt voor de info allemaal.

Terug naar “How To's”