Meet my new girlfriend; Kate!

Slap gezwans en sterke verhalen!
pedrodetski
Moderator

Re: Meet my new girlfriend; Kate!

Berichtdoor pedrodetski » 29 mar 2016, 09:57

Nu het luchtfilterhuis toch open lag maar gelijk een beter ademend filtertje geplaatst.
BMC racefilter.

Afbeelding

Afbeelding

Ik wilde eigenlijk voor zo een speciaal filter van Rottweiler gaan. Maar die filters zijn niet te betalen...... 380 USD!!
Misschien dat ik volgend seizoen is ga kijken of ik zelf zoiets kan fabriceren.

Afbeelding

In de zoektocht naar wat spulletjes kwam ik ook nog wat andere leuke goodies tegen die ik voor niet teveel op de kop kon tikken.

CF ketting beschermertje en tank kapjes.

Afbeelding

En een setje van die pluggen die de gaten afdoppen als er geen duozitje op de motor zit.

Afbeelding
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 29 mar 2016, 10:08

=D> =D> Leuke goodies man!!
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 29 mar 2016, 10:59

Mooi spul! \:D/

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 29 mar 2016, 12:16

Ben ook nog even met de elektronica bezig geweest.
Heb zelf maar een soort draadboompje gemaakt van alle draden die ik nodig had voor de schakelaars en Led signaal lampjes.
De stekkers die ik nodig had kon ik nog mooi van een oud stuk draadboom van de TL afknippen en solderen aan de nieuwe draadboom.
Alles ook maar gelijk netjes in krimpkous gedaan zodat het goed gebeurd.

Afbeelding

Afbeelding

De standenschakelaar voor de TC in te stellen moest ook voorzien worden van de juiste weerstanden welke ik heb berekend.

Afbeelding

Hier moet ik nu enkel nog een beugeltje voor fabriceren op de juiste plek op het stuur. Is al met al toch nog een redelijk ''dikke'' knot geworden wat zo meteen netjes weggewerkt moet worden. Maar dat zien we later wel. Eerst maar is kijken of alles weer wil gaan werken strakjes. Het gaat nu echt tijd worden om te gaan rijden! \:D/

Helaas moet ik nog steeds wachten op die ''speciale'' pinnetjes die in de Bazzaz stekker moeten. Die komen hopelijk deze week binnen.
En als je dan denkt dat je er bijna klaar voor bent dan blijkt dat de vorige eigenaar van de Bazzaz unit vergeten is om een sensor meet te sturen die essentieel is voor de unit. Het gaat om een sensor die op het achterwiel gemonteerd moet worden zodat de TC signaal krijgt over de slip van het achterwiel.
Deze sensor is nu ook weer onderweg vanuit Canada..... Hopelijk ook deze week ergens binnen......
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 29 mar 2016, 18:19

Wat is er zo bijzonder aan dat dure filter slash airbox?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 29 mar 2016, 19:54

Loki schreef:Wat is er zo bijzonder aan dat dure filter slash airbox?

Daarmee vergroot je zegmaar de inhoud van je luchtfilterhuis door de tank als deksel van het filterhuis te gebruiken.
Voor de TL bestaat ook zo een vergrote uitvoering.

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 29 mar 2016, 22:51

Nou ik zie de prijs er als nog niet aan af, maar ok.

pilatus

Berichtdoor pilatus » 31 mar 2016, 08:32

Loki schreef:Nou ik zie de prijs er als nog niet aan af, maar ok.

:lol: nou niet echt ok imho :lol:
Afbeelding

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 31 mar 2016, 20:14

Loki schreef:Nou ik zie de prijs er als nog niet aan af, maar ok.

Het is ook niet altijd het materiaal waar je voor betaald. Bij dit soort dingen zitten er vaak hoge ontwikkelingskosten/onderzoekskosten in de verkoopprijs doorberekend omdat de verkoop aantallen laag zijn.
Geniet nooit met mate

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 31 mar 2016, 21:10

Dat moet t zijn dan, maar dan nog vind ik het fors. Zover ik weet zijn race airboxen gewoon groot, de rest is aan de kelken. Weinig rocket science?

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 31 mar 2016, 21:30

Er zit veel denkwerk in een airbox. Volume is slechts een aspect van het geheel.

En of het z'n geld waard is... dat is subjectief.... Geen goed en fout antwoord in.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 01 apr 2016, 01:18

Even gekeken wat die kit precies is. Baseplate gefreesd aluminium. Flink filter erin en gemakkelijk los te maken. Claim van bijna 10pk is flink, dezer dagen zou je van ktm verwachten dat ze ziets gemakkelijks niet lieten liggen.

Maargoed, denk dat Pedro zelf zoiets kan maken voor een stuk minder dan dat..

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 01 apr 2016, 02:34

Ik refereerde meer in z'n algemeen en de boxen gebruikt in race....

Vwb Ktm, of welk ander merk dan ook. Vermogen laten liggen doen ze allemaal. Om variëteit aan redenen, financieel, milieu en productie snelheid.
Daarnaast hebben ze nagenoeg allemaal een upgrade lijn, en worden er race kits aangeboden. Als mijn geheugen correct is bood Ktm 3 kits voor de rc8. En die moeten ook verkocht worden en hebben een aanzienlijke marge tov de fietsen zelf.

Of je dit zelf kan maken,ongetwijfeld maar 380 heb je zo besteed als je van 0 moet beginnen. Zeker als je zelf niet kan tekenen..

Zoals peter al een keer aangaf voor de tl hebben ze ook een bak gemaakt vergelijkbaar in prijs. Nu heb ik begrepen dat bij gebruik van de tank als deksel van de airbox er snel druk verlies is in de box door een niet optimale afsluiting....

Is dit bij deze box anders geregeld of zit er een band op de onderzijde van de tank?

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 01 apr 2016, 09:29

Ik denk inderdaad dat het hem daarin zit. Heeft te maken met de regelgeving qua emissie ed.
KTM moet voldoen aan bepaalde eisen anders mag de fiets niet de weg op. Dat is ook al die zooi die ik er zojuist af gesloopt heb (secondairy air injection).
Alle KTM's staan ook van de fabriek uit erg zuinig afgesteld, wederom te maken met uitstoot etc.
Nu er geen catalysator meer op de motor zit heb ik ook andere mapping ingeladen via Tuneecu (veel rijker) maar ze loopt zoveel beter!
Wat betreft het luchtfilter, ik ga gewoon opzoek naar duidelijke foto's en ga met wat common sense aan de gang om zelf zoiets te fabrieken. Maar dat komt pas volgend seizoen. :D

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 01 apr 2016, 14:37

Lijkt erop dat je uit bent op discussie, dus ok waarom niet.

TLRTwins schreef:Ik refereerde meer in z'n algemeen en de boxen gebruikt in race....

Terwijl het onderwerp een specieke airbox voor een straatfiets betreft, makes no sense to me.

TLRTwins schreef:Vwb Ktm, of welk ander merk dan ook. Vermogen laten liggen doen ze allemaal.

De vraag is of ze ook allemaal 8-10pk laten liggen, wat ik betwijfel.

TLRTwins schreef:Om variëteit aan redenen, financieel, milieu en productie snelheid.
Daarnaast hebben ze nagenoeg allemaal een upgrade lijn, en worden er race kits aangeboden. Als mijn geheugen correct is bood Ktm 3 kits voor de rc8. En die moeten ook verkocht worden en hebben een aanzienlijke marge tov de fietsen zelf.

Ok, dus het kan een manier geweest zijn om de geclaimde winst van de racekits te boosten..

TLRTwins schreef:Of je dit zelf kan maken,ongetwijfeld maar 380 heb je zo besteed als je van 0 moet beginnen. Zeker als je zelf niet kan tekenen..

Tenzij het onderhevig is aan een soortgelijk geweld als de dempers, zie ik geen noodzaak in het gebruik van gefreesd aluminium.

TLRTwins schreef:Zoals peter al een keer aangaf voor de tl hebben ze ook een bak gemaakt vergelijkbaar in prijs. Nu heb ik begrepen dat bij gebruik van de tank als deksel van de airbox er snel druk verlies is in de box door een niet optimale afsluiting....

Maar natuurlijk. Standaard hebben de S en R verbindingen met foam die qua afsluiting twijfelachtig zijn. Dat zal met een 20kg zware, met rubbers opgehangen tank niet veel anders zijn. Los van wat de berijder doet.

Dan kun je je nog afvragen hoe effectief de plaatsing is op de kuip. Hoeveel snelheid je nodig hebt om overdruk te creeren. Hoeveel verschil dat maakt in vermogen en uiteindelijk hoe vaak dit op straat van toepassing is.

Flow dus research is vast van belang bij vol gas en hoge snelheid toepassingen, dat geef ik je. Maar voor op straat lijkt het me zinvoller te kijken naar een airbox met genoeg ruimte en volume rond de kelken, voor zo min mogelijk drukval bij een aanzuigslag.

En dan is er nog een veel belangrijker aspect dat al het bovenstaande zin geeft. Dat al het bovenstaande compleet irrelevant kan maken.

Terug naar “Off-topic”