Project Bandit

Slap gezwans en sterke verhalen!
Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4307
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Project Bandit

Berichtdoor pedrodetski » 08 jun 2015, 09:26

Dat ziet er inderdaad heel netjes uit zeg! =D>
Heb je hem gewoon over het originele materiaal heen getrokken?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1531
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Project Bandit

Berichtdoor f2ride2001 » 09 jun 2015, 21:34

Yep, indien nodig kan ik zo weer terug naar origineel.
Tot nu toe bevalt het goed :D
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4307
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Project Bandit

Berichtdoor pedrodetski » 11 jun 2015, 11:05

Ik heb ook al jaren zo een ''custom'' zadel ding. En ook bij zit hij nog steeds erg goed.
Maar het er netjes op vast maken is een secuur werkje. Anders zie je het gelijk!
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1531
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Project Bandit

Berichtdoor f2ride2001 » 28 jun 2015, 19:44

Omdat ik het WPH aan het bestuderen was van de GSF1250SA (Bandit) kwam ik erachter dat de Suzuki's, sinds 2003, voorzien zijn van een communicatie poort voor diagnose apparatuur. Daar ging bij mij natuurlijk een lampje branden :idea:

Ik heb al ervaring EN apparatuur om met onze auto te kunnen communiceren / dataloggen en foutcodes te reseten. Dit is erg hulpzaam bij het storingszoeken omdat het niet alleen kan vertellen welke sensor een fout geeft (dit wordt bij Suzuki immers al aangegeven in de display middels de bekende "Cxx" codes) maar ook WAT voor fout het is. Denk hierbij aan kortsluiting naar massa, kortsluiting naar voedingsspanning, meetwaarde buiten bereik etc.

Ik heb effe wat leuke plaatjes geplakt uit de manual.

Afbeelding

Afbeelding

Ook kan er via de software e.e.a. aan/uit of bijgeregeld worden.

Afbeelding

Uiteraard was mijn interesse direct gewekt en ben ik gaan onderzoeken wat voor communicatie protocol er gebruikt wordt. Gelukkig waren er op internet al diverse mensen voor mij aan het zoeken. Het blijkt dus een ouder communicatie protocol voor CANbus te zijn, te weten K-line.

Mijn auto apparatuur kan dit lezen echter kloppen de codes voor geen meter, dus daar heb ik niets aan.
Dus verder zoeken. Het blijkt dat er van Suzuki zelf een SDS datatool heeft. Deze kun je op internet wel vinden, alleen dan wel tegen handelaren prijs. (lees duur) Er zijn Chinese tegenhangers die slechts een fractie kosten, echter garantie tot de deur.

Ik heb een tussenvorm gevonden in de datatool van Healtech. De Suzuki software heb ik al via/via in de krochten van internet gevonden en veiliggesteld.
Als het goed is komt e.e.a. komende week binnen vanuit Engeland. Dan kan het spelen beginnen.

Nu zul je denken, vanwaar de moeite? Het blijkt dat als je bijvoorbeeld wilt synchroniseren (bij de SV als voorbeeld) je de ISC klep moet bevriezen om te kunnen synchroniseren. Doe je dit niet dan regelt de computer continue bij en da's nou net niet de bedoeling. Dat kun je dus met de software. Stationair toerental verhogen doe je ook dan met de computer en niet meer met de stelschroef.

Ander voorbeeld. De TPS sensor (gasklep sensor) kun je zelf los schroeven en verschuiven zodat ie goed staat. Leuk priegel werkje, en ik weet het want dat moet je bij de TL1000 elk jaar....... :lol: Met de software reset je eenvoudig de instelwaardes en de computer leert het eenvoudig weer opnieuw. Zonder een schroevendraaier aangeraakt te hebben. \:D/

Bovenstaande voorbeelden gelden voor de SV vanaf 2007. De SV vanaf 2003 kan wel uitgelezen worden, maar heeft nog niet de functies voor bovenstaande.

Ding is binnen en met succes aangesloten op de (bandit) Suzuki.
Is eigenlijk heel simpel; programma laden, driver laden, diagnose stekker zoeken en aansluiten. Sleutel omdraaien en voila.

Eerste scherm is het diagnose scherm voor de motor(blok)

Afbeelding

Afbeelding is een voorbeeld, foto's maken van een computerscherm is niet makkelijk.

Niet alle gegevens kunnen worden ingelezen daar dit model specifiek is.

De ABS module kan afzonderlijk ingelezen worden.

Afbeelding

Verder kunnen er 4 data's tegelijkertijd gelogd worden. Welke sensor per kanaal kun je helemaal zelf instellen.

Afbeelding

We weten allemaal (de meeste tenminste) wel dat er een fout code gegenereerd kan worden in de teller display. Deze foutcode kun je (natuurlijk) uitlezen. Echter kun je in de software ook in de tijd VOOR de fout kijken (en erna!!)

Afbeelding

Dit maakt storing zoeken een stuk makkelijker. :D

Verder kunnen er nog een aantal actieve tests gedaan worden tot en met de vlinderklep sturing en stationair toerental aan toe.

Afbeelding

Uiteraard kunnen foutcodes uitgelezen worden en gewist worden.

Afbeelding

De nieuwere modellen (zoals de nieuwe DL1000) zijn voorzien van EPS, ook deze is te benaderen.

Afbeelding

Zal later nog eens echte schermafdrukken maken met bv de SV. Kunnen jullie "live" meekijken :idea:

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4307
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Project Bandit

Berichtdoor pedrodetski » 02 jul 2015, 08:09

Het blijft leuk om te zien dat je eigenlijk best veel kan met de software (en dat ze het ook mogelijk maken voor je) Bij de TL is het beperkt!
Zelf heb ik ook veel gespeeld met een gekraakte versie van VAG-COM om met de software te spelen van mijn Seat 20VT, vond dat altijd leuk om te doen maar moest wel voorzichtig zijn!
Dat je nu de foutmeldingen uitgebreid kan zien met met eventuele oorzaken en locaties is erg fijn, dat kan je uren aan meten en zoeken gaan schelen.
De techniek vliegt vooruit! =D>
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5722
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Project Bandit

Berichtdoor Loki » 07 jul 2015, 02:10

Nooit geweten dat dit er was, ziet er leuk uit!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1531
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Project Bandit

Berichtdoor f2ride2001 » 26 jul 2015, 20:02

Afgelopen weekend lekker in de Eiffel bezig geweest.

Echter zodra het nat werd..... :evil:

Ik had in het nat ontzettend last van een driftende achterkant. Niet leuk voor je zelfvertrouwen ](*,)

Omdat ik het niet kon rijmen met mijn eigen rijervaring toch nog even op onderzoek gegaan. Kijk mee en huiver.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is dus een ernstige vorm van "cuppen"van de achterband waardoor ik, regelmatig, in de bocht de controle verloor. NIET leuk.
Toch maar opzoek naar een nieuw setje banden. Maar niet meer deze Dunlop D218 meer.

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
finally
Moderator
Berichten: 3640
Lid geworden op: 07 jul 2009, 21:58
Locatie: Friesland

Re: Project Bandit

Berichtdoor finally » 26 jul 2015, 20:57

:shock: what the hell?!

voorband cuppen dat ken ik maar achter? nog nooit gezien..
maar gauw wat anders er onder Marc. dit is niks zo.
pilot road en pirelli angel gt schijnen het erg goed te doen. ik neem aan dat je een sportieve tour band zoekt?

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4307
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Project Bandit

Berichtdoor pedrodetski » 27 jul 2015, 08:16

Die is inderdaad aardig aan het cuppen. Maar is naar mijn inzien meer een teken dat je een sterke/rappe rijder bent. ;)
Cuppen van banden gebeurd nu eenmaal. Bij de ene band sneller dan bij de andere. Zorg wel dat je bandenspanning goed staat want die kan het enorm versnellen wanneer dit incorrect is. De vering van de motor kan hier trouwens ook impact op hebben, maar is meestal het geval als er delen van de vering beginnen te overlijden. In jouw geval is de motor nieuw en dus niet van toepassing.
Probeer is een ander bandje (merk) en zorg dat de bandenspanning goed staat.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1531
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Project Bandit

Berichtdoor f2ride2001 » 27 jul 2015, 09:16

Tja, er waren al vrienden die vroegen of ik op het circuit had gereden :D
Meest woon werk ermee gereden en een enkel ritje met echtgenote.
Maar ik ga een goede bocht zeker niet uit de weg :D :D

Zal eens gaan kijken naar een nieuw setje.

Met de Angel ST had ik hele goede ervaringen op de GSX650F.

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Dvis
Berichten: 555
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:43

Re: Project Bandit

Berichtdoor Dvis » 27 jul 2015, 09:27

Met de angel gt heb ik op Assen veel vertrouwen gekregen,
Grtsz Dvis :D

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1531
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Project Bandit

Berichtdoor f2ride2001 » 07 mar 2016, 19:04

Ik heb ook nog wat:
Aangezien ik me al vanaf het begin zat te ergeren aan de "ouderwetse" oranje LED verlichting heb ik vandaag de stoute schoenen aangetrokken en het dashboard gemodificeerd.

Let op: Dit is niet voor de DIY hobbyist weggelegd. Want om de LED van de achtergrond verlichting te kunnen vervangen moet de LCD uitgesoldeerd worden en dit is echt wel specialisten werk.

Stap 1:

Tellerset uitbouwen en achterzijde demonteren

Afbeelding

Achterkant erafschroeven en printplaat uitnemen

Afbeelding

Toerenteller met 2 theelepeltjes er voorzichting (!!!) afwrikken.
Plasticdeel met 1 zwarte schroefje loshalen.

Plastic deel bij de LCD display met 4 schroeven loshalen.

LCD desolderen door de bovenste strip van 31 soldeerpunten (bij het LCD label).

Dan ziet het er zo uit:

Afbeelding

LED 351 - 352 - 353 - 357 - 358 -359 -360 -361 - 362 vervangen door PLCC2 LED wit; zoiets dus:

Afbeelding

Om je een idee te geven hoe groot (eh, klein) ze zijn, ze zijn hier samen met een normale LED gefotografeerd.

Afbeelding


Daarna zaak weer in elkaar en toerenteller weer op dezelfde plek terug.

Eerste test:

Afbeelding

Daarna alles weer netjes in elkaar en nog eens testen:

Afbeelding

Ben er erg content mee. Nu nog mooier weer \:D/
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
polthergeist
Berichten: 2768
Lid geworden op: 07 jun 2009, 16:16
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Re: Project Bandit

Berichtdoor polthergeist » 07 mar 2016, 21:19

Ziet er gaaf uit marc!!

Ik wil nog steeds mijn oranje leds van mijn gsxr dash een andere kleur geven. Maar ik durf het zelf niet aan. Misschien ga ik idd ook een keer de stoute schoenen aanntrekken..
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4307
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Project Bandit

Berichtdoor pedrodetski » 07 mar 2016, 23:24

Dat zal wel een aardig priegel werkje zijn geweest.......
Maar altijd wel meer dan waard om te doen. Het ziet er iig gelikt uit zo! Bevalt de bandit je nog steeds Marc?
Haal je die ledjes van de print af met zo een soort föhn?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Afbeelding

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1531
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Project Bandit

Berichtdoor f2ride2001 » 08 mar 2016, 19:16

Ja, de bandit bevalt goed. Ook mijn echtgenote vind het een fijne fiets om op te rijden.
Afgelopen jaar bijna 11.000km weggedraaid. Is een fiets met een erg fijne rij houding (in tegenstelling tot de TLS) waar we beiden van houden.

De TL blijft gewoon hoor. Is een museum stuk \:D/

LEDjes haal ik eraf met de soldeerbout. Door snel van zijde te wisselen kun je hem aan 1 kant omhoog wippen als het tin nog niet volledig gestold is. Moet je effe in je vingers hebben. Maar het blijft een priegel werkje. Ik doe het gelukkig vaker, dus al met al ben ik er een uurtje mee zoet geweest.
Meeste werk was nog de LCD eruit solderen. Deze zat namelijk door en door (2 zijdig) gesoldeerd. Dat kost altijd veel moeite om al het tin weg te krijgen om de LCD zonder schade uit te nemen.

@ Jeroen, ik wil je best helpen met je GSXR dash. (op eigen risico)

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com


Terug naar “Off-topic”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten