Welke botsmuts(en) hebben jullie?

Slap gezwans en sterke verhalen!
Stefan

Welke botsmuts(en) hebben jullie?

Berichtdoor Stefan » 09 jul 2014, 20:57

Nee heren, ik heb het niet over jullie vrouwen/vriendinnen die eventueel ergens tegenaan rijden..... :-#
Maar welke helm of helmen hebben jullie?

Ik heb mijn huidige helm nu ruim 5 jaar. En over het algemeen word geadviseerd na 5 jaar sowieso je helm te vervangen.
(of vinden jullie dit klink-klare onzin?? Wil geen risico lopen met mn veiligheid...dus graag onderbouwen :) )

Mijn budget voor een nieuwe helm zal zo'n 200-250 zijn.
Alle suggesties (integraal of systeem) zijn welkom.
Ik ben benieuwd..........

Paroxysm

Re: Welke botsmuts(en) hebben jullie?

Berichtdoor Paroxysm » 09 jul 2014, 22:44

MatthijsA

Berichtdoor MatthijsA » 09 jul 2014, 23:13

Heb een aantal jaar met Shark gereden en nog een Arai geprobeerd. Rij nu al een aantal jaar met Suomy, zit voor mij perfect.
Vooral passen en proefrijden vind ik erg belangrijk. Arai werd ik gek van de wind en met deze heb ik helemaal niks geen last

Suomy Spec1-R Extreme - Neukircher

Afbeelding

Digitus

Berichtdoor Digitus » 10 jul 2014, 00:01

Shoei Synchrotec II systeemhelm ....6 jaar oud inmiddels, ben aan het nadenken over een nieuwe...wordt ook weer een shoei, maar dan een integraal...
Misschien kan ik mijn oude systeemhelm erbij houden als ik m wat opknap

Afbeelding
Lente ?

Fikser
Contacteer:

Berichtdoor Fikser » 10 jul 2014, 09:11

Laatste jaren een Shark gehad, naar volle tevredenheid. Zat ook aan zijn termijn maar normaal maak ik mij daar niet zo heel druk om. Waarschijnlijk niet handig als je hem echt nodig hebt, maar zo gaat dat nu eenmaal. Bekleding was ook niet meer helemaal in orde dus op de beurs in februari een nieuwe gezocht. Vooral door te kijken naar de juiste kleurstelling (viel niet mee) en dan maar eens zien of het was is. Zo ben ik op een AGV Stealth SV uit gekomen. Zijn binnen je budget te vinden en ik vind het persoonlijk een erg fijne helm.

Vizier kopen via de dealer was een drama, is iets met de kwaliteit daarvan geweest, snel krassen coating fout of iets dergelijks. Productie probleem, geen idee. Via internet bij motorkleding outlet binnen een week in huis. Voorlopig (nog niet heel veel gebruikt) nog steeds erg tevreden.

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/nl_ ... Track-0007
Hoezo zijwieltjes??

Stefan

Berichtdoor Stefan » 14 jul 2014, 22:06

De kleurstelling voor een nieuwe helm maak ik me niet zo erg druk over als ik eerlijk ben.
Op dit moment probeer ik vooral de plussen en minnen van integraal vs. systeem wat te ontdekken.
Het lijkt mij namelijk toch wel erg makkelijk gewoon ff je vizier en kinstuk op te klappen als je bij de benzinepomp naar binnen loopt.
Of als je gewoon ff iets tegen iemand wilt zeggen of.....gewoon als je toch echt weer eens op lage snelheid moet tokkelen door de ontelbare drempels die worden aangelegd en er dan natuurlijk net die veel te ver verlaagde Golf GTI voor je zit die elke drempel met 10 km/u neemt om vervolgens weer hard op te trekken naar het volgende puntje waar hij vol in de ankers moet :P

Kortom....voor/nadelen systeem/integraal?

polthergeist
Contacteer:

Berichtdoor polthergeist » 14 jul 2014, 22:22

Sorry even inbreken.

Stefan schreef: of gewoon als je toch weer eens op lage snelheid moet tokkelen?

:-#
2 fast 2 live, 2 young 2 die

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 14 jul 2014, 23:01

Stefan schreef:De kleurstelling voor een nieuwe helm maak ik me niet zo erg druk over als ik eerlijk ben.
Op dit moment probeer ik vooral de plussen en minnen van integraal vs. systeem wat te ontdekken.
Het lijkt mij namelijk toch wel erg makkelijk gewoon ff je vizier en kinstuk op te klappen als je bij de benzinepomp naar binnen loopt.
Of als je gewoon ff iets tegen iemand wilt zeggen of.....gewoon als je toch echt weer eens op lage snelheid moet tokkelen door de ontelbare drempels die worden aangelegd en er dan natuurlijk net die veel te ver verlaagde Golf GTI voor je zit die elke drempel met 10 km/u neemt om vervolgens weer hard op te trekken naar het volgende puntje waar hij vol in de ankers moet :P

Kortom....voor/nadelen systeem/integraal?

Systeemhelm kan je die kopen voor die centen zonder dat je met hoofd in windtunnel zit als je keer haast hebt...?

Digitus

Berichtdoor Digitus » 15 jul 2014, 01:26

Ik heb een systeemhelm, bevalt me prima tot nu toe. Geen idee of het geluid heel erg is in vergelijk met een integraal
Nadeel is misschien dat ie minder sterk is dan een integraal en het microfoontje van mn intercom heeft soms ruzie met het uitklapgedeelte van de helm.

De politie rijdt ook met systeemhelmen en ik neem aan dat die mensen veel ervaring hebben met motorrijden....

Nu was mijn helm niet bepaald goedkoop. De systeemhelm van mijn vrouw wel, dit was een HJC en die was echt niet best volgens haar, zij heeft nu een integraal van Shoei en die is heel veel beter

Met de warme dagen is zo'n opklaphelm ook wel lekker trouwens...
Afbeelding
Lente ?

Riczun
Contacteer:

Berichtdoor Riczun » 15 jul 2014, 09:29

Ik heb 2 helmen, een Airoh SV55 (systeemhelm) en de Shoei X1100 (integraal)

De Shoei is wel duurder, maar die is ook verreweg het beste. Voordeel dat die erg licht is en ook erg stil!

Voordeel van een systeemhelm is inderdaad dat je bij lage snelheid even lekker de klep open kan doen, maar verder is die wel zwaarder (ruim 1600gr) en behoorlijk meer windegeruis. Hiermee rij ik niet zonder oordopen over de snelweg ;)

Stefan

Berichtdoor Stefan » 15 jul 2014, 20:41

@ Polthergeist: Ja Jeroen, soms moet ik hier in de buurt echt ff op lage snelheid ;) ze hebben hier op de doorgaande weg nogal steile drempels aangelegd waar alles en iedereen dus vol voor op de rem gaat :P En ja......ik weet het....ik ben sowieso al geen hardrijder. (voordat jij die weer in wil gaan koppen)

@TLRTwins: Geen idee dus hoe het dan zit met windruis. Als je de testen leest is er genoeg te krijgen tot 250 euro. Suomy, LS2, Caberg en zo zijn er nog wel een aantal merken die systeemhelmen aanbieden tot 250 euro. Ik kan wel reviews vinden van de motorbladen, maar die waarderen toch andere zaken weer hoger dan wat ik zelf zou doen. Zo zag ik in een test van Motoplus dat een helm die niet bijster hoog scoort op veiligheid toch nog erg hoog uitkomt op totaalscore. Voor mij is veiligheid toch echt het belangrijkste, daarnaast moet de helm natuurlijk wel lekker op mn kop zitten en toch wel kunnen ventileren in de zomermaanden.
Op de snelweg rij ik standaard met oordoppen in, dus een klein beetje meer/minder windruis doet me niet zo heel veel :)

@ Digitus en Riczun: Precies...dat bedoel ik...gewoon die klep open kunnen zetten. Lijkt me erg makkelijk. Qua gewicht heb ik tot nu toe ook niet de allerlichtste helmen gehad. (HJC-FG17 en nu een Scorpion EXO 1000)

MalukuMiel

Berichtdoor MalukuMiel » 15 jul 2014, 20:59

Allebei mijn helmen zijn systeemhelmen. M'n oude was een HJC FS-MAX waar ik best te spreken over was ondanks z'n eigen gewicht van 1650 gram en waar ik nu mee rij is ook een HJC maar dan de R-PHA MAX. Deze vind ik beter zitten als m'n vorige, is iets lichter (weegt 1450 gram) en is ook beter gedempt qua windruis maar op de snelweg rij ik eigenlijk standaard met oordoppen in.
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 15 jul 2014, 22:01

Ik rij al jaren met Shark helmen, heb wel andere helmen geprobeerd maar die komen toch niet in de buurt kwa pasvorm voor mij.
Daarom zweer ik inmiddels bij het merk en wil ik ook niet anders meer. Ze zijn over het algemeen ook prijs / kwaliteit verhouding erg goed!
In het verleden heb ik een CF Fogarty helm gehad, maar kon nou niet echt zeggen da ik enorm verschil merkte mbt. het gewicht tijdens het rijden. Als je hem in de hand houd wel natuurlijk. Momenteel heb ik een S700 waar ik tevreden mee ben. Die ligt op dit moment bij TL-ANIMAL voor een special paint op de achterzijde! :-"
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

loebassie
Contacteer:

Berichtdoor loebassie » 15 jul 2014, 23:31

Hjc systeem-helm in de kast.
Hjc intregaal.. Type goedkoop, paste goed bij me pak en vorige motor.
Toevallig net nieuw spiegel vizier gekocht (tweede) als die versleten is (en dat gaat snel bij mij) ga ik weer voor een hjc.
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Stefan

Berichtdoor Stefan » 16 jul 2014, 07:32

pedrodetski schreef:Ik rij al jaren met Shark helmen, heb wel andere helmen geprobeerd maar die komen toch niet in de buurt kwa pasvorm voor mij.
Daarom zweer ik inmiddels bij het merk en wil ik ook niet anders meer. Ze zijn over het algemeen ook prijs / kwaliteit verhouding erg goed!
In het verleden heb ik een CF Fogarty helm gehad, maar kon nou niet echt zeggen da ik enorm verschil merkte mbt. het gewicht tijdens het rijden. Als je hem in de hand houd wel natuurlijk. Momenteel heb ik een S700 waar ik tevreden mee ben. Die ligt op dit moment bij TL-ANIMAL voor een special paint op de achterzijde! :-"

Wat ga je er op laten spuiten? :P Ben nogal nieuwsgierig van aard :-"

Terug naar “Off-topic”