Pedro's Gixxer

Slap gezwans en sterke verhalen!
TLRTwins

Re: Pedro's Gixxer

Berichtdoor TLRTwins » 25 mar 2015, 22:38

Pas je op met brand!!! Je zou de eerste niet zijn waarbij de isolatie zooi loskomt.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 25 mar 2015, 22:42

TLRTwins schreef:Pas je op met brand!!! Je zou de eerste niet zijn waarbij de isolatie zooi loskomt.

Ga ik zeker doen, maar dit spul zou niet moeten kunnen branden.......
Ga ik trouwens nog wel ff testen met een gasbrandertje, heb zat over.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 25 mar 2015, 22:59

Ik heb een 1098r zien afbranden op de dyno door die zooi.

Meeste hebben geen problemen en je hoort altijd: " gebruik al jaren nooit problemen", maar je wilt ook die ene niet zijn, bij wie die boel affakkelt.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 27 mar 2015, 09:29

TLRTwins schreef:Ik heb een 1098r zien afbranden op de dyno door die zooi.

Meeste hebben geen problemen en je hoort altijd: " gebruik al jaren nooit problemen", maar je wilt ook die ene niet zijn, bij wie die boel affakkelt.

Nee dat wil je zeker niet!
Heb gisteren een stuk van dat spul bewerkt met een gasbrander :-" en het enige wat het doet is smelten en druppelen. Branden doet het op geen enkele mogelijkheid. Maar stinken en roken deed het wel! :-&
Ga van de week de brommer buiten op de oprit even goed heet stoken zodat alles op zijn plaats komt te zitten en er niet nog meer gaat smelten als ik de baan weer op ga. Zet er wel ff een blussertje naast voor de zekerheid, hahaha.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

ElGuapo

Berichtdoor ElGuapo » 27 mar 2015, 15:32

pedrodetski schreef:Ook is het daar altijd een probleem om een stroompunt te verkrijgen omdat iedereen de stopcontacten ''reserveert''. Dus als je wat later bent dan de rest dan is er geen plek meer. Maar ze hebben ook 380V aansluitingen die bijna niet gebruikt worden dus dat ga ik dan maar doen.
Mijn zwager heeft even een verloop voor me in elkaar gezet. =D>

Afbeelding

Met extra warme banden de baan op en sneller koffie zetten dus. :idea:
'99 W&B TLR.... Öhlins rear shock, steering damper and front springs. Rooske revalve. Hammerit tail. PVM magnesium wheels. Yosh RS-3 Carbon cans. PT front brake pump. Goodridge brake hoses. Cable clutch. K&N airfilter. Pair valve removed.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 27 mar 2015, 15:34

ElGuapo schreef:
pedrodetski schreef:Ook is het daar altijd een probleem om een stroompunt te verkrijgen omdat iedereen de stopcontacten ''reserveert''. Dus als je wat later bent dan de rest dan is er geen plek meer. Maar ze hebben ook 380V aansluitingen die bijna niet gebruikt worden dus dat ga ik dan maar doen.
Mijn zwager heeft even een verloop voor me in elkaar gezet. =D>

Afbeelding

Met extra warme banden de baan op en sneller koffie zetten dus. :idea:

:lol: Ja zoiets idd! ;)

Pedro's Speedshop

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 27 mar 2015, 15:49

Lekker bezig P! ik moet maar eens mee te kijken aankomend jaar. en dan hopen dat het virus niet overslaat... :-"

Damnbit

Berichtdoor Damnbit » 27 mar 2015, 17:01

pedrodetski schreef:
TLRTwins schreef:Ik heb een 1098r zien afbranden op de dyno door die zooi.

Nee dat wil je zeker niet!
Heb gisteren een stuk van dat spul bewerkt met een gasbrander :-" en het enige wat het doet is smelten en druppelen. Branden doet het op geen enkele mogelijkheid. Maar stinken en roken deed het wel! :-&
Ga van de week de brommer buiten op de oprit even goed heet stoken zodat alles op zijn plaats komt te zitten en er niet nog meer gaat smelten als ik de baan weer op ga. Zet er wel ff een blussertje naast voor de zekerheid, hahaha.

Wellicht de volgende oorzaak, t spul is compleet een spons, dus tzt zuigt t zich vol met oliën en aanverwante, dan is het materiaal an zich niet brandbaar maar zorgt de structuur en "inhoud" wel degelijk voor een brandgevaarlijk dekentje.

Gr. Damnbit
Per 09-10-2014 >>> Clayslider!!!

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 27 mar 2015, 17:20

misschien is dit een betere optie?

lijkt me minder absorberend en is bestand tegen 100 graden. zal bij de uitlaat iets minder goed zijn maar daar gaat je huidige oplossing ook niet tegen bestand zijn..

linkjes:
http://www.zilenz.nl/akoestische-isolat ... schuim-120
http://www.zilenz.nl/media/pdf/Vlokkenschuim.pdf

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 28 mar 2015, 10:01

finally schreef:Lekker bezig P! ik moet maar eens mee te kijken aankomend jaar. en dan hopen dat het virus niet overslaat... :-"

Kom maar op Henk!
Ik zal tegen de tijd dat ik weer ga rijden de data doorgeven.

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 28 mar 2015, 10:03

Damnbit schreef:Wellicht de volgende oorzaak, t spul is compleet een spons, dus tzt zuigt t zich vol met oliën en aanverwante, dan is het materiaal an zich niet brandbaar maar zorgt de structuur en "inhoud" wel degelijk voor een brandgevaarlijk dekentje.

Gr. Damnbit

Dat zou zomaar eens zo kunnen zijn, maar mijn brommers hou ik altijd zo schoon mogelijk zeker van vet/olie en benzine.

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 01 apr 2015, 13:17

Gisteren alle remvloeistof vervangen voor DOT 5.1 en nieuwe blokkies gemonteerd.

Was begonnen aan het schoonmaken van de klauwen en met name de zuigers. Daar zat nogal wat ''koek'' op. Dus dacht duw ze zo voer mogelijk naar buiten zodat ik ze beet kon pakken ze te kunnen draaien voor het schoonmaken. Maar die dingen zate zo vast dat ik er niets mee kon. Dus toch maar allemaal er geheel uit gehaald (dat maakte het schoonmaken een stuk makkelijker. En opnieuw ontluchten moest ik toch.......
De klauwen zager er van binnen nog verbazingwekkend mooi en schoon uit! De oude RV had ik opgevangen in een schoon bakje en ook dat leek er nog netjes uit te zien. Maar een aantal uur later zag ik allemaal water pareltjes op de bodem liggen. Vervangen was dus toch noodzakelijk!

De remblokken heb ik op de kop weten te tikken via MP. Het zijn blokkies van Galfer FD-G1375 Compound. Deze hebben een ceramisch gecoate basisplaat wat voor een betere absorptie zou moeten zorgen. Ik had afgelopen jaar een toch wat ''sponzige'' voorrem halverwege de sessies.
Hopelijk met de nieuwe vloeistof en blokken is dit weg....

Jammer genoeg weer een mindere ervaring met iemand op MP waar ik de bandenwarmers van had gekocht.
Ik had de centen al naar hem over gemaakt en wachtte op bericht dat hij ze had verstuurd. Maar in plaats daarvan kreeg ik bericht dat hij mijn geld had terug gestort omdat hij zich heeft bedacht....... Lekker bijdehand dus......
Nu weer zoekende naar een ander setje.

Pedro's Speedshop

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 02 apr 2015, 12:48

Dochterlief kan ook niet wachten tot het weer tijd is om te scheuren! :D

Filmpje:
Afbeelding

Pedro's Speedshop

saltamontes

Berichtdoor saltamontes » 02 apr 2015, 19:14

pedrodetski schreef:Dochterlief kan ook niet wachten tot het weer tijd is om te scheuren! :D

Filmpje:
Afbeelding

=D> =D> =D>
la vida solo se vive una vez ! disfrutarla !

pilatus

Berichtdoor pilatus » 02 apr 2015, 22:09

leuk! \:D/
Afbeelding

Terug naar “Off-topic”