BT bike-to-bike communication

Slap gezwans en sterke verhalen!
Digitus

BT bike-to-bike communication

Berichtdoor Digitus » 03 mar 2013, 19:38

ff voor de mensen die niet zo actief zijn op motor-forum en wel samen met de vrouw of maat gaan rijden...
Hier een kopie van mijn ervaringen op MF met een chinees setje

21-02-2013:
Nou, het setje uit Sjanghai is binnen. Geen BTW of invoerkosten, dus het heeft € 65 gekost.
De apperaatjes zitten mooi in rubber en worden opgeladen via een universele mini usb aansluiting. Je kunt ze dus op een pc of usb wandlader hangen. De bijgeleverde USB laders voor op 240V hebben een amerikaanse stekker en zijn dus onbruikbaar.... ze werken wel op 240V trouwens
Setjes zijn ingebouwd in de helmen, de integraal shoei van mijn vrouw was geen probleem, maar die had al een uitsparing voor een audio systeem.
Mijn eigen shoei synchrotecII systeemhelm was moeilijk, ik moest helmmateriaal weghalen om het goed passend te maken.
Bevestiging aan de helm ging ook makkelijk en we hebben allebei een tijdje rondgelopen met de helm op in huis , geluidskwaliteit is goed... Nog geen test met telefoon of mp3 speler gedaan.
Fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tot zover de review, de praktijktest moet even wachten, wij rijden op dit moment niet, want het is te koud en wij zijn watjes :oops:

03-03-2013:
Ik heb vandaag het eerste ritje van het jaar gedaan samen met mijn vrouw. Zijn op een kawa VN800, ik op een XR600, vol in de wind dus. Een uur gereden, en de chinese headset goed kunnen uittesten.
Ik heb geen ervaring met andere headset, maar ik vind dit HELEMAAL TE GEK ! Goed verstaanbaar tot 120km/u, iets van 500m bereik tussen de motoren en een beetje ruis/kraakje valt helemaal niet op door de rijgeluiden als je in beweging bent.

Top dus ! En dat voor € 65,- en wat knutselwerk. Ideaal omdat wij meerdere motoren hebben en nu dus niet afhankelijk zijn van een installatie op de motor zelf.
Tijdens het rijden is het knopje op het apparaat prima te vinden, je kunt dus tijdens het rijden de verbinding met een simpele drukknop in- of uitschakelen. Bij het wegvallen van de verbinding gaat het apparaat weer op standby en moet één van de 2 dus weer op de knop drukken om de spreekverbinding aan te zetten. Het is een spreek-luisterverbinding, dus geen PTT knopje als je wat wilt zeggen.
Wat mij ook opviel is dat er weinig bijgeluiden zijn die over de verbinding meekomen.
Al met al valt mij dit dus 100% mee, de duurzaamheid van dit product moet zich nog wel bewijzen natuurlijk. ff zien hoe het werkt aan het eind van het seizoen.
Hier nog de link naar de set in kwestie:
http://dx.com/p/bt-interphone-handsfree-bluetooth-for-motorcycle-and-skiing-helmet-2-piece-set-35612
Lente ?

Slurf
Contacteer:

Re: BT bike-to-bike communication

Berichtdoor Slurf » 03 mar 2013, 22:23

Digitus schreef:ff voor de mensen die niet zo actief zijn op motor-forum en wel samen met de vrouw of maat gaan rijden...
Hier een kopie van mijn ervaringen op MF met een chinees setje

http://dx.com/p/bt-interphone-handsfree-bluetooth-for-motorcycle-and-skiing-helmet-2-piece-set-35612

Bluetooth, werkt dat op vox of moet je naar je helmgrijpen.

en is het net als een portofoon halfdulpex.
Cagiva navigator> KTM 990 adventure

Digitus

Berichtdoor Digitus » 04 mar 2013, 00:39

Slurf schreef:
Bluetooth, werkt dat op vox of moet je naar je helmgrijpen.

en is het net als een portofoon halfdulpex.

Als je wilt praten moet je hem aanzetten met een druk op de knop op je helm, dit is goed te bedienen met winderhandschoenen. De verbinding blijft dan openstaan totdat je hem weer op standby set of buiten bereik bent.
Spreektijd is 7 uur, standby tijd 100 uur, lijkt dus een beetje op een mobieltje.
Het is full duplex, dus je kunt door elkaar heen praten of samen een liedje zingen :lol:

Ik moet wel zegen dat het af kan leiden van het motorrijden, dus bij druk verkeer zou ik m uitzetten.
Het is wel zo dat je hem ook aan kan laten staan zonder wat te zeggen, er komen geen hinderlijke geluiden door. heeft iemand een erg luide motor, ja dan wordt het anders. Maar dat mag ook niet hé, een motor met veel lawaai [-X
Lente ?

Melroj
Contacteer:

Berichtdoor Melroj » 06 apr 2013, 01:11

Kijk!!!

Dat is nog eens een betaalbare oplossing.
Misschien ergens dit seizoen ook maar een pakketje laten komen.

:D
Afbeelding

Braaierd

Berichtdoor Braaierd » 06 apr 2013, 19:03

Ik zeg group buy

Melroj
Contacteer:

Berichtdoor Melroj » 06 apr 2013, 19:13

Nou Marien...

Regel jij voor ons een mooie korting als er voldoende mensen inschrijven?
Afbeelding

Digitus

Berichtdoor Digitus » 07 apr 2013, 00:00

Korting is geregeld :D Ik heb er al 1, dus is misschien handig om het hele zwikje bij Mel thuis te laten bezorgen? :-"

1 stuks: $83.99
3+ : $ 82.29
5+ : $ 82.19
10+ : $ 82.09

Mooie kortingen, nietwaar? :D
Ik denk dat een ieder het best voor zichzelf kan bestellen?

-- tenzij er een hele pallet van die dingen besteld moet worden. ==
Lente ?

Melroj
Contacteer:

Berichtdoor Melroj » 07 apr 2013, 00:22

Hmmmz...

Daar wil ik nog wel eens voor gaan zitten.

Maar Marien, zou mijn toekomstige setje dan ook met die van jou connecten denk je?
Afbeelding

Slurf
Contacteer:

Berichtdoor Slurf » 07 apr 2013, 00:35

Digitus schreef:Korting is geregeld :D Ik heb er al 1, dus is misschien handig om het hele zwikje bij Mel thuis te laten bezorgen? :-"

1 stuks: $83.99
3+ : $ 82.29
5+ : $ 82.19
10+ : $ 82.09

Mooie kortingen, nietwaar? :D
Ik denk dat een ieder het best voor zichzelf kan bestellen?

-- tenzij er een hele pallet van die dingen besteld moet worden. ==

Ja deal extream is niet van het vlotte leveren meeste spul is 3 tot 5 weken onderweg. maar leveren doen ze ook al gaat er 4 manden over heen het komt aan.
Cagiva navigator> KTM 990 adventure

Digitus

Berichtdoor Digitus » 07 apr 2013, 13:34

Melroj schreef:Hmmmz...

Daar wil ik nog wel eens voor gaan zitten.

Maar Marien, zou mijn toekomstige setje dan ook met die van jou connecten denk je?

Ik denk het wel, de setjes moet je "pairen" zoals met elk BT device. Kwestie van een knopje lang ingedrukt houden totdat er een lampje gaat knipperen.
Ik weet alleen niet of je groepsgesprekken kunt doen met deze apparaatjes
Lente ?

bazz81

Berichtdoor bazz81 » 31 aug 2013, 17:18

Nog steeds tevreden met het setje, nu je hem waarschijnlijk al uitvoerig getest zal hebben?
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

Digitus

Berichtdoor Digitus » 31 aug 2013, 22:48

Yep, gebruik hem regelmatig als we samen een ritje doen.
Hij is wel gauw leeg als je hem niet gebruikt. Dat betekent dat je er even aan moet denken dat je die dingen aan de lader legt voordat je gaat rijden.
Lente ?

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 06 jul 2014, 10:36

Heb hem nu ook (De V2-1200) versie) binnen. Echtgenote wilde heel graag communicatie :-&

Ging in mijn helm perfect, Shoei was voorbereid met speciale plaats voor de speakers. Dus dat was in 5 minuten erin gezet.
De Nolan van mijn echtgenote echter niet, alhoewel die net zo oud is. :-#
Dus wangstukken uitgebouwd en wat ruimte gemaakt voor de speakers. Daarna de zaak weer dichtnaaien en alles weer in elkaar. Dat kostte dus een hele middag.

Daarna nog even vogelen hoe te pairen. Werkt verder goed (zo in de woonkamer :D )
Binnenkort maar eens "live" testen.

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Digitus

Berichtdoor Digitus » 06 jul 2014, 12:53

Ik heb afgelopen weekend een rit in België gedaan en heb ze weer gebruikt, echt ideaal ! Je kunt er de hele dag mee doen als je ze niet constant aan laat staan. Zeker geen miskoop !
Lente ?

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 05 aug 2014, 11:18

Ik heb ze afgelopen week in Duitsland gebruikt.
1e dag ging goed. 2e dag kreeg ik ze niet meer gekoppeld. Had geen gebruiksaanwijzing mee. :(
3e dag deden ze het weer wel (zonder dat ik iets deed). Wel na 4 uur was het afgelopen.
S'avond goed opgeladen. Accu moet natuurlijk ook "in komen"
Volgende dagen heel de dag gebruikt zonder problemen =D>
Echtgenote vind het heerlijk en kletst de hele dag door. :-"
Verstaanbaarheid tot 100km per uur goed. Daarna wordt het meer gokken dan verstaan, maar dat kan per helm verschillen.

Al met al het geld best waard. Heb ze overigens alleen gekoppeld aan elkaar en niet aan de navigatie of telefoon.

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Terug naar “Off-topic”