Oud, ouder, oudst

Slap gezwans en sterke verhalen!
Gebruikersavatar
Digitus
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 sep 2008, 19:22
Locatie: Bakhuizen, FR

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor Digitus » 22 aug 2013, 23:25

Yes ! :D :D
Lente ?

Gebruikersavatar
Cubic Rules
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 sep 2007, 22:30

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor Cubic Rules » 23 aug 2013, 08:34

Altijd leuk natuurlijk. Maareh wil de GS club wel rijders zonder GS :s :D
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S

Gebruikersavatar
polthergeist
Berichten: 2768
Lid geworden op: 07 jun 2009, 16:16
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor polthergeist » 23 aug 2013, 09:29

Als mijn gs t vol houdt ben ik er wel voor in.
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor f2ride2001 » 23 aug 2013, 17:42

Geen probleem hoor jongens, Iedereen mag mee. Weet hier nog wel een hele leuke route in Brabant...... :D

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
polthergeist
Berichten: 2768
Lid geworden op: 07 jun 2009, 16:16
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor polthergeist » 23 aug 2013, 18:05

f2ride2001 schreef:Geen probleem hoor jongens, Iedereen mag mee. Weet hier nog wel een hele leuke route in Brabant...... :D

Marc


maak je toch een draadje aan in het meeting stukje
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor f2ride2001 » 14 sep 2014, 20:20

Vandaag nog even heerlijk uit wezen waaien aan de kust.

Afbeelding

Afbeelding

Bij het naar binnen rijden viel mijn vrouw nog wat op:

Afbeelding

Tja, ik heb voor een HELE band betaald, dus.... :D \:D/


Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
polthergeist
Berichten: 2768
Lid geworden op: 07 jun 2009, 16:16
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor polthergeist » 14 sep 2014, 22:37

Das waar, dus die haartjes aan de zijkant moeten er dan natuurlijk ook de af.
2 fast 2 live, 2 young 2 die

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4335
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor pedrodetski » 14 sep 2014, 22:50

Op de een of andere manier blijft zo een fiets me aantrekken, weet niet wat het is maar denk dat het stukje ''nostalgie'' me wel aanstaat.
Mooie machine! =D>
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor f2ride2001 » 15 sep 2014, 19:04

Hij is een groot contrast met de TL1000, maar je kunt er heerlijk relaxed op rijden en ook de bochten gaan erg goed (voor een motor uit 1978)
Zal alleen niet veel meer van de band afgaan want de steppies zijn star gemonteerd en veel dieper kan ie niet..........Je ziet de steppie mooi zitten op de foto :!:
Dus ik denk dat die haartjes nog even blijven zitten :D
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor f2ride2001 » 28 jul 2015, 16:34

Vorige week de voorvorkkeeringen vervangen want 1 was aan het lekken.

Bij de demontage kwam ik 1 keerring en 1 metalen opvul ring tegen.
Tot zover niets vreemds (1978 GS550)

Items 8 en 9 in onderstaande plaatje.
9=keerring
8=metalenring

Afbeelding

Als ik echter ga meten meet ik een diepte van ± 14mm. De keerring is 11mm en de metalen ring is 1.2 mm. Dan houd ik dus ruimte over tot de clip.

Als ik ga kijken naar de voorvork in 1981 kom ik een vulring tegen. :?:

Afbeelding

6=vulring
7=keerring
8=metalen ring

Beide poten lijken verder identiek.
Als je keerringen besteld zie je nooit die vulring. Vreemd.

Ik heb nu alleen de keerring en de metalen ring gemonteerd. Net een stukje gereden en geen lekkage geconstateerd.

Paar weken later:
Mijn voorvork had nogal wat roestspikkels. Gelukkig alleen op het gedeelte bij de lamp.
Hier had ik lekker een chroom plak folie overheen gedaan waardoor het er nog enigzins acceptabel uit zag.

Met het verwijderen en weer monteren van de voorvork was de folie natuurlijk losgescheurd en zag er niet meer uit. :evil:

Helaas zit opnieuw hard verchromen er niet in.
Na enig nadenken :idea: met een oplossing gekomen in de vorm van een chromen bus.
Idee is makkelijk bedacht, maar waar kom ik daar makkelijk aan?
Oplossing: stofzuiger pijp \:D/
Deze bleek 37mm dik en inwendig 36mm zodat er nog 1 mm ruimte overbleef.

Dus snel 2 stukjes gezaagd van 157mm lengte

Afbeelding

Door die 157mm lengte klemt ie netjes in de rubbers bij de lamp.
Pijp is inwendig met blanke tectyl behandeld om roest te voorkomen.

Montage bleek nog niet zo makkelijk te zijn, dat heeft toch wel de hele ochtend geduurd.
Maar het uiteindelijke resultaat maakt veel goed.

Afbeelding


Nademiddag kon ik weer verder aan de bak :oops:
Bij het ophalen van de vouwwagen hadden we een flink schurend geluid met remmen.
Dat klonk als remvoering los. Helaas had ik gelijk. ](*,)

Afbeelding

En probeer dan maar eens aan een passende remschoen te komen voor een 25 jaar oude vouwwagen. Het merk bestaat niet eens meer. .........

Aangezien de vakantie voor de boeg staat de remvoering (die netjes in 1 deel eraf gekomen was) maar gelijmd met hitte bestendige 2K lijm.

Afbeelding

Hopelijk blijft ie effe zitten. Kan ik na de vakantie eens op zoek gaan naar nieuwe remvoeringen.

Vruchtbaar dagje zo.

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Dvis
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:43

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor Dvis » 28 jul 2015, 17:50

Wij kunnen die dingen opnieuw laten lamineren via de zaak..
Grtsz Dvis :D

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor f2ride2001 » 28 jul 2015, 21:12

Wat kost zoiets? (zei de zuinige hollander :-" )
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Dvis
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:43

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor Dvis » 28 jul 2015, 21:27

f2ride2001 schreef:Wat kost zoiets? (zei de zuinige hollander :-" )


Zal morgen wel ff voor je horen.. ik pb je morgen ff.. 8)
Grtsz Dvis :D

Gebruikersavatar
Slurf
Berichten: 454
Lid geworden op: 07 apr 2007, 09:53
Contacteer:

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor Slurf » 03 aug 2015, 22:32

Dvis schreef:
f2ride2001 schreef:Wat kost zoiets? (zei de zuinige hollander :-" )


Zal morgen wel ff voor je horen.. ik pb je morgen ff.. 8)


ifa DDR aanhanger onderdelen zijn nog wel te bestellen, ik heb van een alpenkneus ooit een motoraanhanger gebouwd.

http://www.anhaengerteileshop.de/epages ... mse_RM_325
Cagiva navigator> KTM 990 adventure

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Oud, ouder, oudst

Berichtdoor f2ride2001 » 12 aug 2015, 16:44

Klopt, die firma had ik ook al gevonden.

Ik heb ze hier gekocht: http://www.anhaengercenter-wb.com/shop/anhaenger-ersatzteile/ersatzteile-fuer-ddr-anhaenger/ersatzteile-fuer-ddr-anhaenger_wa723.htm

Deze hadden ze inderdaad op voorraad en voor een mooie prijs. Binnen 1 dag binnen ook nog. Meteen maar besteld. (Sorry Dvis, toch bedankt!)

Vandaag flink bezig geweest. Ik heb al vaker met trommelremmen gewerkt dus dacht dat het niet zo moeilijk moest zijn.............
Echter dit systeem is:
-puur mechanisch.
-gebalanceerd met 5 veren, haal je 1 veer los valt alles uit elkaar.
-afstellen kan alleen beperkt, laat je te veel speling, springt de hele veren partij om je oren bij aanhalen rem (4 keer gebeurt, kon dus 4 keer alles opnieuw monteren :( )
-uiteindelijk bleek ook de handremhendel niet correct te functioneren.

Het blijkt dus dat je de remvoeringen, voor montage trommel, zo af moet stellen dat het echt NET past. Dan de trommel eromheen en de trekstang 3mm aanhalen. Dan de remwerking testen en beide wielen gelijk afstellen. Ik maakte de fout dus door alles te los te monteren (er is ook geen enkele markering te vinden) en te kijken of het werkt. Er is dan zoveel ruimte dat het heveltje op de voering losspringt. Je trekt de rem aan en hoort PLOING ](*,)

Uiteindelijk (na 6 uur!) werkte alles naar behoren.

Grappig om de originele remvoeringen te zien, zijn dus van de trabant alwaar ze een stuk afgezaagd hebben om er een nieuw puntje op te lassen. (links)

Afbeelding

Dit vond ik nog onder de tectyl, net toen ik klaar was.

Afbeelding

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com


Terug naar “Off-topic”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast