Rondje Garda meer Italië!

Voor alle kleine dingetjes ;-)
Rinidpp
Contacteer:

Rondje Garda meer Italië!

Berichtdoor Rinidpp » 16 sep 2016, 20:50

Daar is echt geen klote aan. Om de 10 meter een zebra, eigenlijk alleen maar 50 rijden. Collega was er eerder rond gegaan, mooi sturen, daar heb ik nagenoeg niets van gevonden, de tunnels aan de rechterkant, de bochten die er tussen liggen geven wel even lucht, lekker blazen en sturen, verder zullen ze me er nooit meer zien op m'n meisie.

Twee weken vertrokken met tassen achterop. Navigatie actief, laat de tocht maar beginnen. Bij Enschede de grens over, anderhalf uur in de regen gereden. Toen kwam de zon er door, die is ook niet meer weg geweest. Temperatuur was eigenlijk te hoog, maar je hoort me niet klagen.

Bob van motorbanden.nl of Sabra, had me bij het zetten van de nieuwe Bridgestone S21R banden, dat de stuurdemper op een heel verkeerde plek zit. Iemand van het forum had al eens geroepen of het kleppendeksel wel sterk genoeg is, denk het wel, zit nog steeds. Bob vertelde dat de stuurdemper op die 'te lage' plek op de voorpoot, de voorvork zal laten torderen, te ver van het frame verwijderd is, de boel laat dansen. Weet niet wat de ervaring van de originele demper is, dat mijn meisie wil dansen is een ding wat zeker is. zeker met de tassen achterop, waar het gewicht aan de onderkant zit.

Op de 3500km heeft ze bijna 1 liter olie verprutst, zal dus echt met de carteronluchting aan de gang moeten, mooi klusje voor de winter. De Bridgestone banden hebben het buitengewoon goed gedaan. Snelweg laat geen spoortje achter, op de vele passen die ik gedaan heb, één keer geschrokken, linker haarspeldbocht, snelheid te laag, toen wilde ze vallen, kraan open was de redding.
Het rijden op de verschillende passen, o.a. de Stelfio, is een waar feest. Dinsdag heb ik vanuit Italië naar het Ötsthall ongeveer 450km aan passen gedaan, in Italië op de eerste pas, regen en sneeuw, akelig koud, erg slechte wegen, werd snel beter. Toen de kraan open, remmen paraat, rechts, links, remmen en weer gassen. Heerlijk het geluid achter je horen, veel fietsen achter je latend.
Wel even een momentje. Rijd op de Stelfio een grote lamp achter me, kwam steeds dichterbij, komt me een Oostenrijker met een sportieve BMW me voorbij, hij reed gewoon gevaarlijk, overal inhalen, ook als het niet kan. Blijkt die Oostenrijker een vrouw achterop te hebben. Ze zat achterop alsof ze een breiwerkje aan het doen was, volledig ontspannen. Dacht, die ga ik mooi weer voorbij gassen, rechtuit heeft de TL daar niet zo veel moeite mee, echter in het bochtenwerk, moest ik die idioot toch echt mijn meerdere erkennen. Wilde niet tussen de vrachtwagens en tegemoetkomende auto's achter hem aan knallen, maar sturen kon hij, echt.

Woensdag na een enorme Cordon Bleu en twee halve liters bier, het Ötsthall uit gereden. Daar kan je toch ook lekker gassen man. De Fernpass twee keer gedaan, foutje van de navi, maar vond het ook echt leuk om te doen, dacht, dit is de laatste voor ik de 7 naar Enschede op zoek.
Daar heerlijk gegast me de TLS, verbruik met 140kmh(navigatie) 1:17, echt niet slecht hé. Af en toe even de sporen er in, als er wat ingehaald moet worden, wat rustiger bij zo'n waardeloze baustelle!
Heb woensdag ongeveer 12h op de TL gezeten. Toen ik bij Gronau van de 31 af draaide om op de 54 richting Enschede te rijden, de laatste kilometers, drie keer raden wat ik gedaan heb. Het klaverblad daar een paar keer gepakt, zo gaaf om na al die snelweg kilometers zonder al te veel spannende bochten, op een enkele afrit na dan, nog even te genieten van het sturen.

Houte kont? Echt niet, had me redelijk voor bereid, al wat kilometers gemaakt samen met m'n schuddende meisie. Ze staat nu lekker uit te rusten in de garage, zo zwart als de plaat, echt niet te filmen. Het kettingsmeersysteem is hier natuurlijk ook debet aan, maar goed, hoef niet naar de ketting om te kijken, wel relaxt rijden trouwens hoor.

Plaatsjes, tuurlijk, hier komen er een paar.

Rini

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als laatste natuurlijk m'n pak, netjes van de vliegen ontdaan door een goede poetsbeurt met vaste leer was. Gewoon de handschoenen aantrekken, keukenspons door de bus en smeren maar.

Afbeelding

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 17 aug 2017, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki
Contacteer:

Re: Rondje Garda meer Italië!

Berichtdoor Loki » 16 sep 2016, 23:22

Mooi avontuurtje zo op de TL! Valt me nu ook pas op hoeveel topkuip eraf is? Stuurdemper verhaal is voor mij nieuw, maar zit wel wat in.. als ie erg stug ingesteld is.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Ton W

Berichtdoor Ton W » 12 nov 2016, 22:24

Leuk verslag en mooie foto's!

En Bob heeft wel veel ervaring met de TL1000S, heeft er veel circuit mee gereden(had ook een zwarte volgens mij).

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 12 nov 2016, 23:35

Klopt Ton,

Telkens als ik bij Bob kom voor banden, laat hij horen dat hij twee TL's heeft versleten, zijn broer trouwens ook. Hij vind het nog steeds een prachtige motor, komen vanzelf de circuit verhalen tevoorschijn.
De eerste keer toen ik aan kwam rijden, kwam hij gelijk naar buiten, dat is een TL, die hoor je van ver!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Terug naar “TL Algemeen”