Slang geknapt, olieterror

Voor alle kleine dingetjes ;-)
Wimpie
Berichten: 368
Lid geworden op: 30 jul 2006, 16:26
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor Wimpie » 17 apr 2015, 07:07

Bel effe naar de hoofd invoerder van Suzuki en laat dat motornummer navragen dan weet je het direct.
Heb ik met mijn beide TL's ook gedaan om te zien als de moto volledig origineel was. Framenummer moet bij motornummer horen.
Afbeelding

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 17 apr 2015, 09:10

pedrodetski schreef:
MaXxX schreef:Heb net nummer van ecu gechecked en die is wel van een TLR.
Ik heb dus waarschijnlijk een Cagiva blok met TLR aanbouwdelen. :oops:

Moet zeggen dat het opzich niet verkeerd loopt. Maar fraai is het natuurlijk niet. :badgrin:


En dat is in principe het aller belangrijkste! Het torretje moet goed draaien en je moet er fun mee hebben!
Persoonlijk zou ik me er ook niet al te druk om maken zolang alles goed blijft lopen!
Wat zou het nu er van zijn om er nu een R blok in te lepelen? Kost alleen maar veel knaken terwijl je zometeen ook weer gewoon kan rijden.


TLRTwins schreef:Het grootste gros van de mensen merkt die 10 pk niet.

En als de motor goed loopt. En je van mening bent het snel is. Dan vooral heel blij mee zijn. Enkel wel even proberen het even na te lopen dat alles beetje uit de gevarenzones ligt.


Hij is gewoon snel en heeft verder geen problemen.
Dus zou een beetje stom zijn om er een R blok onder te hangen helemaal nu het motor seizoen begonnen is. 8) Kan ik altijd nog een keer doen. :lol:
Wie weet hebben ze bijvoorbeeld enkel het onderblok van een S of Cagiva gebruikt en de koppen e.d. van een R ik weet het niet, ga ik waarschijnlijk ook niet snel achterkomen.
Heb ook nog contact gehad met de vorige eigenaar en die wist natuurlijk nergens van, volgens hem heeft hij de motor overgenomen van zn vader welke ook al een hele tijd zo rond gereden heeft. (Zou natuurlijk best waar kunnen zijn).

Denk dat ik ondanks deze fikse tegenvaller de motor geowon maak zoals die is en ervan ga genieten. :o


Wimpie schreef:Bel effe naar de hoofd invoerder van Suzuki en laat dat motornummer navragen dan weet je het direct.
Heb ik met mijn beide TL's ook gedaan om te zien als de moto volledig origineel was. Framenummer moet bij motornummer horen.


Heb je daar misschien nog een tel nummer van? :D
Hoe dan ook denk ik dat ik het blokje er gewoon onder laat zitten.

Wimpie
Berichten: 368
Lid geworden op: 30 jul 2006, 16:26
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor Wimpie » 17 apr 2015, 09:14

Hoofdinvoerder in Nederland he, vind je wel via google of via je locale dealer. Mss dat hij dat zelfs kan nakijken voor je ;)
Afbeelding

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 17 apr 2015, 10:26

Waar ik nu wel over twijfel.

1. TL1000R warmte wisselaar moteren
2. TLS Oliekoeler monteren
3. Slang herstellen

Zit er wel sterk over te denken om voor een van de eerste twee opties te gaan. :)

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 17 apr 2015, 13:14

Heb maar een oliekoeler inclusief leidingen besteld, leek mij de makkelijkste fatsoenlijke oplossing.
Enkel even kijken hoe ik dat ding ga monteren. Kan nog wel eens lastig worden. :badgrin:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... oeler.html

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 17 apr 2015, 15:13

Gaskleppen e.d. zijn trouwens ook allemaal van een TLR
Alle aanbouwdelen die erop zitten zijn allemaal TLR op de warmtewisselaar na.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel power die leverd, best kans dat die niet ver van de 135orginele pk's afzit gezien er allemaal TLR spul op gemonteerd is. (Stiekem hoop ik natuurlijk dat de koppen van de TLR erop zitten maar geen idee hoe ik dit kan controleren).

Iemand enig idee? :)

Afbeelding

Misschien moet ik deze frankenstein maar eens op de dyno zetten. :D

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1536
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor f2ride2001 » 18 apr 2015, 19:43

Da's het makkelijkst, goedkoopst en verteld je meteen veel meer! Dus ik zeg: Doen!

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

TLRTwins
Berichten: 942
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor TLRTwins » 18 apr 2015, 23:33

Keer me doen met een dyno dagje ergens kost paar tientjes. Ben je hoop wijzer.

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 13 mei 2015, 21:20

Vandaag eindelijk mn TL1000R oliekoeler ontvangen en direct gemonteerd.

Afbeelding

Oliegallerij restrictor verwijderd gezien deze ook niet te vinden is bij de TL1000R enkel bij de TL1000S.
Afbeelding


Iemand enig idee wat voor maat de banjo bouten zijn waar de oorspronkelijke TL1000S oliekoelerleidingen mee vast zitten?
Helaas ben ik zo stom geweest geen nieuw oliefilter te halen anders had ik morgen kunnen rijden. :shock: (Mits ik de banjo gaten afgedicht krijg)

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4335
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pedrodetski » 11 jun 2015, 11:07

Is dit nog gelukt allemaal?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
coen
Berichten: 300
Lid geworden op: 27 apr 2009, 00:57
Locatie: Utrecht

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor coen » 07 jul 2015, 15:55

Las net deze topic pas. Ben zeer benieuwd naar de uitslag van de DYNO.
Misschien heeft deze bike wel het beste van beide! (En TLS97kop En dubbele injectie!).

Data!!!!!!! :D

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5765
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor Loki » 08 jul 2015, 00:29

'97s koppen geven voornamelijk het typische karakter, niet per se meer power afaik.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

TLRTwins
Berichten: 942
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor TLRTwins » 08 jul 2015, 01:12

Henk heeft dit allemaal op de bank gehad met redelijk hoogwaardige support modificaties. Levert nagenoeg geen meetbare verschillen.


Terug naar “TL Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten