Slang geknapt, olieterror

Voor alle kleine dingetjes ;-)
Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4379
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pedrodetski » 16 apr 2015, 21:47

MaXxX schreef:Wat wil je zien? ;)


Gewoon wat foto's van links en rechts van het motorblok, aansluitpunten olie leidingen, waterpomphuis etc.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 16 apr 2015, 21:48

Hoe kan ik zien of het een cagiva blok is?
Als het een TLS blok is zou ik dan ook minder vermogen hebben? Volgens mij zit wel het management van een TLR erop met dynojet.

Gebruikersavatar
pilatus
Berichten: 689
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:44

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pilatus » 16 apr 2015, 21:49

pedrodetski schreef:Hoe bedoel je? Je hebt toch een R? Die heeft niet zo een warmte wisselaar als een S. Maar 2 aansluitingen op de voet waar je oliefilter op draait.

@MaXxX, als ik me niet vergis kan jij ook zo een warmte wisselaar monteren van een R. Als die er niet al op zit.
Maar het is en blijft een ''vreemd'' blok in je brommer.... Denk dat als het een cagiva blokkie is dat je ook wat minder vermogen hebt als een R blok.

haha spraakverwarring... ik noem dat blok tussen oliefilter ook een warmtewisselaar (warmte olie -> water). Het lijkt me idd wel de radiator van een R dus die aansluitingen zouden er op moeten zitten.

(en ik heb een S :s en een gesloopte R :( ) ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4379
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pedrodetski » 16 apr 2015, 21:57

MaXxX schreef:Hoe kan ik zien of het een cagiva blok is?
Als het een TLS blok is zou ik dan ook minder vermogen hebben? Volgens mij zit wel het management van een TLR erop met dynojet.


Ja dat klopt, maar het vermogensverschil zit hem in de zuigers, nokkenassen en injectie.

Cagiva:

Afbeelding

TLS:

Afbeelding

De hint die ik kreeg kwam van het zilverkleurige carterdeksel.

Afbeelding
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4379
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pedrodetski » 16 apr 2015, 22:02

pilatus schreef:
haha spraakverwarring... ik noem dat blok tussen oliefilter ook een warmtewisselaar (warmte olie -> water). Het lijkt me idd wel de radiator van een R dus die aansluitingen zouden er op moeten zitten.

(en ik heb een S :s en een gesloopte R :( ) ;)


Juist, daar doelde ik ook op! :D
Maar jouw S heeft dus ook geen oliekoeler meer maar enkel de warmtewisselaar zoals de R heeft.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
pilatus
Berichten: 689
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:44

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pilatus » 16 apr 2015, 22:05

pedrodetski schreef:Juist, daar doelde ik ook op! :D
Maar jouw S heeft dus ook geen oliekoeler meer maar enkel de warmtewisselaar zoals de R heeft.


Ook niet, mijn S heeft het originele '97 er blok \:D/

Het R blok heb ik hier nog, moet ik nog eens aan iemand zien te slijten ;)
Afbeelding

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 16 apr 2015, 22:17

Duidelijkere foto's, kan je hier wat mee? :D
Net halsoverkop nog even de kappen enzo eraf getrokken, wil toch weten wat ik heb haha.

Wel jammer want het leek verder zo'n nette fiets... :(

http://z31.nl/~TL1000R/Olieterror/docum ... 015-04-16/

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4379
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pedrodetski » 16 apr 2015, 22:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb even een paar foto's voor je gepost, maar het is in ieder geval duidelijk dat er aardig wat mee gerommeld is.....
Er zijn hier meer leden die ook Cagiva hebben en die zullen het met zekerheid kunnen zeggen. Maar mijn vermoeden is dat dit een cagiva blokkie is.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 16 apr 2015, 22:34

Ben zo zelf ook aan het rondsnuffelen geweest maar idd de kleur van het carter komt overeen met een cagiva blok. :(
En dan met de ecu van een TLR e.d. erop.

Hij loopt trouwens wel goed en is snel maar dus niet zo snel als een TLR zou moeten zijn als ik het goed begrijp? :o

Gebruikersavatar
pilatus
Berichten: 689
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:44

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pilatus » 16 apr 2015, 22:37

sjonge! die kabel langs de uitlaat.. ](*,)
Afbeelding

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 16 apr 2015, 22:46

pilatus schreef:sjonge! die kabel langs de uitlaat.. ](*,)



Is voor Extra massa op de uitlaat. :doubt: =D>

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4379
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pedrodetski » 16 apr 2015, 22:56

MaXxX schreef:Ben zo zelf ook aan het rondsnuffelen geweest maar idd de kleur van het carter komt overeen met een cagiva blok. :(
En dan met de ecu van een TLR e.d. erop.

Hij loopt trouwens wel goed en is snel maar dus niet zo snel als een TLR zou moeten zijn als ik het goed begrijp? :o


Er zit wat verschil in vermogen (10pk) tussen S en R en de vermogens overbrengst van de eerste S blokken was veel ''rauwer'' dan bij de latere modellen. Echt heel veel verschil is het niet, maar wat de nummers van een cagiva zijn weet ik niet precies. Zou je je is in moeten verdiepen.
Maar zoals ik al zei, er zijn hier mede forummers die de cagiva's hebben gehad of nog steeds hebben. Zij kunnen je er vast meer over vertellen!
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

MaXxX
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:31

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor MaXxX » 16 apr 2015, 22:59

Heb net nummer van ecu gechecked en die is wel van een TLR.
Ik heb dus waarschijnlijk een Cagiva blok met TLR aanbouwdelen. :oops:

Moet zeggen dat het opzich niet verkeerd loopt. Maar fraai is het natuurlijk niet. :badgrin:

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4379
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor pedrodetski » 16 apr 2015, 23:02

MaXxX schreef:Heb net nummer van ecu gechecked en die is wel van een TLR.
Ik heb dus waarschijnlijk een Cagiva blok met TLR aanbouwdelen. :oops:

Moet zeggen dat het opzich niet verkeerd loopt. Maar fraai is het natuurlijk niet. :badgrin:


En dat is in principe het aller belangrijkste! Het torretje moet goed draaien en je moet er fun mee hebben!
Persoonlijk zou ik me er ook niet al te druk om maken zolang alles goed blijft lopen!
Wat zou het nu er van zijn om er nu een R blok in te lepelen? Kost alleen maar veel knaken terwijl je zometeen ook weer gewoon kan rijden.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

TLRTwins
Berichten: 986
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: Slang geknapt, olieterror

Berichtdoor TLRTwins » 17 apr 2015, 00:18

Het grootste gros van de mensen merkt die 10 pk niet.

En als de motor goed loopt. En je van mening bent het snel is. Dan vooral heel blij mee zijn. Enkel wel even proberen het even na te lopen dat alles beetje uit de gevarenzones ligt.


Terug naar “TL Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten