Welke mods

Voor alle kleine dingetjes ;-)
Damnbit

Welke mods

Berichtdoor Damnbit » 04 mar 2014, 22:37

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd welke mods er zijn, welke echt een toevoeging zijn, of een daadwerkelijke verbetering.
Eigenlijk niet zozeer voor op t circuit of voor het mooi maken, maar meergericht op functionaliteit voor normaal - dagelijks- gebruik.

Ik zie de reacties wel komen.

Gr. Damnbit
Per 09-10-2014 >>> Clayslider!!!

pedrodetski
Moderator

Re: Welke mods

Berichtdoor pedrodetski » 04 mar 2014, 22:47

* Aibox mod voor het betere ademwerk van je brommer.
* Charge mod voor een betere laadstroom op je accu.
* + mod voor een beter vonk op de bougies en een lichte vermogens winning.
* koplamp mod voor het minder zwaar belasten van de OEM draadboom en potentieel betere verlichting.
Dat zijn volgens mij de ''meest'' voorkomende modificaties die je zelf en redelijk goedkoop kan uitvoeren.
Verder zijn er natuurlijk talloze modificaties die je kan doen welke in het dagelijks gebruik gunstig kunnen zijn. Denk aan vering, remmen etc.........
Laatst gewijzigd door pedrodetski op 04 mar 2014, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Flip
Contacteer:

Berichtdoor Flip » 04 mar 2014, 23:06

Misschien niet verkeerd om er bij te zetten wat het effect is...
Beide voor de TLs
koelmod: Brengt de sensor naar een plek waar de temperatuur wel klopt, hierdoor word de motor en olie warmer. (betere smering)
BTL/ kopp. veren. ivm slippende koppelingen.
Laatst gewijzigd door Flip op 04 mar 2014, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 04 mar 2014, 23:10

Flip schreef:koelmod niet te vergeten

Voor de S zeker een goede modificatie, maar volgens mij heeft Damnbit een superieure R. ;)
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Flip
Contacteer:

Berichtdoor Flip » 04 mar 2014, 23:11

Nja omdat het bij TL algemeen staat en niet in de OP stond ;) maar inderdaad, nog een mooie toevoeing.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 04 mar 2014, 23:18

Flip schreef:Misschien niet verkeerd om er bij te zetten wat het effect is...

Idd! Heb mijn post aangepast.

Pedro's Speedshop

Roy

Berichtdoor Roy » 05 mar 2014, 18:24

Wat wordt er gedaan bij de "+ Mod"? Heb de charge Mod al gegaan, maar deze ken ik niet........ :oops:

Grt,
Roy

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 11 mar 2014, 23:00

Damnbit schreef:Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd welke mods er zijn, welke echt een toevoeging zijn, of een daadwerkelijke verbetering.
Eigenlijk niet zozeer voor op t circuit of voor het mooi maken, maar meergericht op functionaliteit voor normaal - dagelijks- gebruik.

Ik zie de reacties wel komen.

Gr. Damnbit

Je kunt het best voor jezelf uitmaken wat je vindt dat beter kan aan je bike. Als je daar uit bent is het voor ons makkelijker suggesties te doen!

Maar iets relaxtere clipons of een superbike ombouw kan een goed idee zijn. En als je veel kilometers maakt per jaar kun je met een goeie afstelling van de injectie allicht wat litertjes sap besparen. Om rijplezier en controle te verhogen is vering/demping altijd een dankbare optie.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Damnbit

Berichtdoor Damnbit » 12 mar 2014, 00:02

Loki schreef:
Je kunt het best voor jezelf uitmaken wat je vindt dat beter kan aan je bike. Als je daar uit bent is het voor ons makkelijker suggesties te doen!

Maar iets relaxtere clipons of een superbike ombouw kan een goed idee zijn. En als je veel kilometers maakt per jaar kun je met een goeie afstelling van de injectie allicht wat litertjes sap besparen. Om rijplezier en controle te verhogen is vering/demping altijd een dankbare optie.

Hoi Loki,

Het was bedoeld als een stukje onderzoek, wat werkt wel en wat werkt niet, en dan bedoel ik ook voor op straat.
Dus het was heel specifiek niet bedoeld als een advies aan mij.
Ik heb op dit moment alleen een hugger, zat er al op bij de koop, als een setje stalen remleidingen.
Zelf aangeschaft en gemonteerd een Fabri dubbel bubble kuipruitje, voor mij een uitkomst wat nu kan ik ook de cockpit zien, en dan zonder me te buigen oid.
Voor mij was dat dus een zinvolle mod.
Ik heb al gekocht, nee nog niet aangebracht, een TRE, eigenlijk in mijn zoektocht naar een iets fijner motorgedrag bij lagere toeren.
Want laten we eerlijk zijn, als we de motor inzetten zoals zij het beste aanvoelt we ons begeven opnhet gebied van t inleveren van t roze kaartje.
De meeste km's draai ik in stadsverkeer en rustig toeren rondom Wijchen, laatst verdwaald in Duitsland bij t toeren op de kleine weggetjes, gewoon verkeerde afslag genomen, dus na 2,5 uur slechts 125 km verder, geeft voldoende aan.

Wellicht is een pc2 of 3 een zinvolle toevoeging voor een betere motorgedrag, of welke andere opties er nog zijn.

Nu heb je voldoende van de reden, dus zie graag de reacties komen.

Groet,
Damnbit
Per 09-10-2014 >>> Clayslider!!!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 12 mar 2014, 00:26

Damnbit schreef:Ik heb al gekocht, nee nog niet aangebracht, een TRE, eigenlijk in mijn zoektocht naar een iets fijner motorgedrag bij lagere toeren.
Want laten we eerlijk zijn, als we de motor inzetten zoals zij het beste aanvoelt we ons begeven opnhet gebied van t inleveren van t roze kaartje.
De meeste km's draai ik in stadsverkeer en rustig toeren rondom Wijchen, laatst verdwaald in Duitsland bij t toeren op de kleine weggetjes, gewoon verkeerde afslag genomen, dus na 2,5 uur slechts 125 km verder, geeft voldoende aan.

Wellicht is een pc2 of 3 een zinvolle toevoeging voor een betere motorgedrag, of welke andere opties er nog zijn.

Nu heb je voldoende van de reden, dus zie graag de reacties komen.

De zithouding en het overzicht met een superbike stuur is voor velen erg prettig. Voor in de stad lijkt het me een modificatie die je kunt overwegen! TRE en afstellen van de injectie klinkt als iets wat goed zou passen. Een wat lichtere tandwielverhouding doet het ook vaak goed, tenzij dat al gedaan is natuurlijk. Verder de eerder genoemde vering/demping. Enfin, hoe gek wil je het maken? 10k stuk slaan is echt geen probleem namelijk! :oops:
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Digitus

Berichtdoor Digitus » 12 mar 2014, 01:19

Beste mod voor mij: superbike stuurtje, maar je dat is natuurlijk persoonlijk.
Lente ?

Terug naar “TL Algemeen”