De TL, voor hoe lang al.

Voor alle kleine dingetjes ;-)
Riczun
Contacteer:

Re: De TL, voor hoe lang al.

Berichtdoor Riczun » 05 mar 2014, 10:33

Ik heb mijn TLs sinds oktober 2008. Normaal gesproken ben ik wel snel op iets uitgekeken, maar bij deze kom ik niet van het virus af! :lol:
Het is toch het geluid, het karakter wat ik nog niet bij een andere fiets heb teruggevonden. Ik heb er ook nog geen noemenswaardige problemen mee gehad! Ik ben ook niet zo'n scheurijzer dat voor mij de vering e.d. op de max van z'n kunnen zit.

Hiervoor reed ik op een Suzuki 4 pitter, maar wat een saai hok was dat zeg :lol:
Verbruik is voor mij ook prima te doen, beetje doorrrijden is 1:14 en op snelweg rond de 1:16.

Nee, voorlopig blijf ik op mijn TL rijden. 8)

Hellbender

Berichtdoor Hellbender » 05 mar 2014, 23:01

Heb mijn TLR sinds juni 2011. Vanaf eerste keer (rond '99) dat ik op een van mijn vorige werkplaatsen een ex-collega met zo'n grijze TL zag vertrekken, wou ik er ook ooit een hebben...

Jaren later knoop doorgehakt en mijn hele historie sinds dag één staat onder 'nieuwe TLers'.

Waarom een TL, terwijl er zoveel (betere) bikes zijn? Ben al mijn heel leven géén kuddedier geweest (om niet te zeggen dwarsligger, ehhe) en wil met mijn motorfiets ook geen ding hebben waar er dertien van in een dozijn gaan. Het feit dat de fiets ondertussen al 14 jaar oud is, maar bij wijze van spreken, eruitziet alsof ie van de dealer showroom komt afgerold, is ook iets waar ik nogal trots over ben. En dat geroffel dat is toch fantastisch? Ook grappig om te zien is hoe heel veel mensen het hoofd draaien als je komt afgereden... Dat is een pak m inder (volgens mij) met een I4... 'Wat is dat voor een ding wat daar komt afgeroffeld?' zie ik ze denken... \:D/ :lol: Heb ooit eens een opgestoken duim van een wandelaar gehad. Was het omdat de TL blinkte, ik (atypisch volgens jan modaal) aan reglementaire snelheid roffelde, of voor het gebrom? Who knows... Maar wel leuk, hehe...

Tot slot, het forum hier en op de planet aan de overkant van de plas. Ik heb nog niemand van dit forum in het echt (enfin drie personen, maar die posten hier niet meer) ontmoet, maar ik voel me hier helemaal thuis en heb bij sommige het gevoel dat ik ze al jaren ken...

d_special

Berichtdoor d_special » 27 apr 2014, 22:22

Tot mijn verbazing zag ik 03-2008! De van originele Italiaanse houd het best uit hier in NL. Zo lang al en geen moment verveeld. Gewoon dagelijks ingebruik voor woon werk verkeer en de extra ritjes voor de fun.
Staat wel altijd buiten dus is moeders mooiste niet meer maar ben toch niet van het posertype. Mods: thermostat, hugger, tail, hendels en natuurlijk de uitlaten.

Blijft leuk rijden de TL alhoewel de zithouding me een beetje gaat irriteren met name de hoek van de stuurhelfden. Misschien daar nog eens wat aan doen.
Puntjes van aandracht die regelmatig voorkomen: 4e ketting ( lijkt me best veel in 5 jaar+, 3e keer voorvork keeringen. Startrelais ( ingebrand kontakt)

loebassie
Contacteer:

Berichtdoor loebassie » 27 apr 2014, 22:43

Mijn eerste tls van 2003-2008.. Deze liep stuk en heb ik toen iets te goedkoop in een geheel verkocht
Mijn tweede tls van 2013-2014.. Deze goedkoop van de hand gedaan omdat ik een rekening had liggen die me bleef achtervolgen
Mijn derde tls sinds 2 weken op me naam..

Waarom steeds weer die TL vraagt iedereen in mijn omgeving ? Gewoon omdat het rauwe cult-fiets is !
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

tlh

Berichtdoor tlh » 28 apr 2014, 21:13

Sinds maart 1998. Tl is van maart 1997.
Ondertussen behoorlijk aangepast, onder andere:
- ohlins road & track vork;
- radiale klauwen;
- ohlins demper achter;
- hyperpro veer achter;
- ohlins stuurdemper;
- Dymag wielen met 5,5" achtervelg;
- thermostaat verplaatst;
- ontluchting achterste cilinder geplaatst;
- powercommander II;
- braking schijven;
- Yoshimura uitlaten;
en nog meer klein spul.
ondertussen 97k km gelopen, blok is origineel, inclusief koppeling.
Naast normaal onderhoud nog nooit bijzondere reparaties gehad.
1997 TLs since 1998

saltamontes

Berichtdoor saltamontes » 16 jan 2015, 19:23

Halo alle ..

Wou toch ook mijn ervaring delen,ook al is de laatste bericht van 2014 ;-).
Ben nu een kleine 3 1/2 jaar in het bezit van me tl1000s en ik moet zegen dat het een heerlijke motor is met heel veel karakter.
Ik ben begonnen met een Honda CBR 600, vervolgens een Honda shadow ,daar na een V-Max ( ook super) en nu dus tl 1000s.
De afgelopen jaren niet echt veel gereden door omstandig heden, VADER geworden, verhuizen, ECT ,ECT, ECT..
Nu de draad weer opgepakt en de motor beetje bij beetje eigen maken.
Andere knipper lichten
Andere stuur 
Andere uitlaten
En nog te(laten) doen kuip weghalen andere koplampen en andere teler, in maart kan niet wachten .........
Met dank aan Henk ..

Fijne avond

José
la vida solo se vive una vez ! disfrutarla !

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 06 aug 2015, 13:09

Bij mijn introductie al uit de school geklapt over mijn eerste TLS. Kreeg uitnodiging van Wout Broer motoren in Henglo(o), nu Motorport Hengelo, om proefrit te maken op een nieuwe Suzuki, een echte sport motor, een TL1000S. Had net een Suzuki RF900R onder me staan, zo'n metallic rode uitvoering!
Ben toch maar gegaan, kreeg wat uitleg over het mogelijke onstuimige karakter: "Het is een sterke tweecilinder, echt heel anders dan een 4 cilinder", begreep ik wel, al wel Twin's gehad.
Ervaring was ranzig super. De TL trok tot in de derde versnelling de neus de lucht in, wat een gaaf ding. Smoor verliefd de TL weer ingeleverd, over de prijs gesproken, thuis overlegd, echt niet haalbaar, de RF was nog niet eens helemaal betaald.

Oude liefde vergaat niet, rijdend op mijn Hayabusa, kwam ik weer een TL tegen. M'n hart sprong weer open en ben direct op zoek gegaan. Al zoekend naar de juiste, zag ik dat ook de prijzen behoorlijk gezakt zijn. Gekeken vanaf 1999, die heb ik uiteindelijk (kenteken 2001) gevonden, 18000km op de teller, met belangrijke modificaties, complete vering pakket en stuurdemper uitgevoerd met WP. Luchtfilter was onderhanden genomen en mooie BOS dempers er op. Veel onderdelen, orginele dempers en wat kuip materiaal en een extra CDI unit zat er bij.

Ondertussen PCIII, andere remmen en rempomp, Gipro en verlichting aangepakt. De TL staat er super mooi bij en rijd als een grote, als een TLS dus. Genieten, net zoals in 1997 :D

Afbeelding

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 18 aug 2017, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 06 aug 2015, 13:55

Hier staat "The Beast" sinds april 2015 naast mijn Viffer in de garage.
Was na +40 jaar mijn eerste ervaring met een V-twin en was meteen verkocht.
Dit is een blijver dus moet ie he-le-maal in piekfijne toestand gebracht worden (= vorig jaar met de VFR gebeurd). Momenteel ben ik bezig met het volledig demonteren vd fiets zodat ik de typische barstjes aan de ophangpunten van de RD netjes kan laten lassen. Een Bitubo staat in wacht bij een forumlid en komt in de plaats van de RD en de SOAS. Misschien in de wintermaanden eens kijken of ik de RD kan reviseren (dacht dat er hier ergens een how-to op het forum staat) zodat ie eventueel terug naar standaard kan (en ook omdat ik graag sleutel natuurlijk :lol: .
Momenteel staan er 2 Laser Deeptones op (zonder db killer) dus volgend jaar eens rondzoeken naar een mooi stel originele uitlaten.
Verder ga ik de airbox kelkjes van een R monteren in het luchtfilterhuis want de voorste carb zit onder de motorolie [-X , Nissin radiale MC staat op verlanglijstje + stalen remleidingen + overhaul remklauwen.
Geen andere mods voorzien zoals PC of ATRE want hij rijdt perfect !

Groeten

steve1964

Berichtdoor steve1964 » 12 aug 2015, 10:41

Mijn vrouw heefd de TL1000S van 1997 in 2004 in ruil voor haar Ducati monster 600tje omdat zij wilden een snellere twin. Nu heb ik hem overgenomen nu dat zij weer op een Ducati monster 900ie rijd.
de tl heefd nu al bijne 95000 kms op de teller hoewel het blok maar 20000 heefd gelopen, het is de 3de blok al in dese motor, en hopelijk de laatste :-"
Henk(Finally) heeft de blok ingeset en voor vork en remmen +van een 2004-07 R1. nu nog een nieuw Hyperpro gaat binnekorp erop en een PCIII en in de winter ga ik de velgen weg brengen en laten poedercoaten
ik ben heel blij met de TL en hopelijk wil mijn vrouw het niet terug [-o<

Ton W

Berichtdoor Ton W » 20 aug 2015, 17:57

Ik heb hier al een aantal x gepost dat ik vanaf 1999 TL rijd, echter dat moet 2000 zijn.....

Mijn motorgeschiedenis:
1990-1995 motorcross 250cc 2 takten Van Suzuki en Yamaha, 5 jaar clubwedstrijden gereden.
Dan in 1998 mijn rijbewijs behaald en gelijk bij v/d Heijden in Den Bosch een 1992 XT600 gekocht.
Na 3mnd heb ik die XT ingeruild bij Safe in Son op een Yamaha YZF600R Thundercat van 1996 met 3900km erop.
Die YZF was een geweldige motor, veel Kicxstart circuitdagen mee gedaan op circuit Zolder, en in 1999 voor het eerst op de Nordschleife ermee geweest, en daarna bijna elk weekend :D
Toen deze juni 2000 op 36.000km stond ben ik dan op zoek gegaan naar een TLS.
Bij van de Pol in Helmond stond een mooie 97er met 15.000km erop + de juiste OK stickers erop.
die heb ik ergens in 2001 nog een keer plat gehad tijdens een Kicxstart circuitdag op Zolder.
Dus die schade weer gefixt, maar Lente 2002 draaide er een auto voor mijn neus af, Kon nog net de voorrem goed inknijpen alvorens te springen. Op het dak van die auto geland en toen nog een meter of 20 gevlogen. Die TLS was total loss en ik behoorlijk gekneusd.
Na een mnd of 3,5 kon ik weer redelijk lopen en heb toen bij Geboers mijn huidige TLS overjarig nieuw gekocht, en af laten leveren met WP vering.
Die was nog niet gekentekend dus de data staan gelijk:)
Afbeelding

alvarf

Berichtdoor alvarf » 30 sep 2015, 22:14

Ik heb mijn TL1000R sinds 2000 in mijn bezit en in al die jaren met heel veel plezier op de weg alsmede op het circuit gereden. De TL-R is nu éénmaal één geworden met mij persoontje. Dit beest heeft zo ze eigen specifieke karakter en nukken. Of je houd er van of je vervloekt de motor. In 2007 met een highsider op Assen en daarmee het zwarte asfalt van dichtbij meegemaakt [-o< TL-R is hierdoor flink kapot gegaan, maar de belangrijkste zaken waren nog heel :-k Ik kon toen geen afscheid nemen van de TL-R en besloten hem helemaal uit elkaar te halen en volledig weer op te bouwen. En je ziet ik rij er nog steeds op en hoe :D Uiteraard zijn er zaken aangepast, zoals een Behringer rempomp, Powercommander III, Ohlins voor en achterveer, Bos titanium uitlaten, Gilles voetsteunen. Er zitten her en der gebruikssporen op, maar mij gaat het uiteindelijk om het rijden en dit gaat echt niet vanzelf. Paar weken geleden nog in Frankrijk twee circuitdagen gereden (Folembray en Croix en Ternois) en man wat was dit weer geweldig. Het is echt werken met dat ding, niets gaat vanzelf. Maar dat is juist het mooie van dit apparaat! Weg doen voor een ander v-twin? Acht je krijgt er niets meer voor tegenwoordig, dus gewoon lekker blijven rijden is mijn motto en genieten maar :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “TL Algemeen”